En tiedä haluunko lapsia mieheni kans hänen ulkonäkönsä takia

• Viestiketjun aloittaja Krisu
  • Ensimmäinen viesti
Normi
Mietin kyllä aika paljon noita juttuja kun aloin odottaa. Kuitenkin omalla lapsella ne "kamalimmatkin" piirteet näyttää ihanilta, ja olenkin huomannut, että olen alkanut pitää itsessäni niistä piirteistä jotka lapseni peri. Mieheni on komea, ja hänen suvussaan kaikilla on paksu tukka, luonnollisesti halusin, että tyttäremme perisi heidän hiuslaadun, kun omaani ei saanut edes ponkkarille pienenä..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Kyllä vaan mietin ulkonäköä. Ex-mies on ihan ok näköinen, toisesta tytöstä tuli todella kaunis, toinen on keskiverto ja omissa silmissäni tietenkin suloinen hänkin.

Kolmannen lapsen isä taas on komea kuin mikä, myönnän että vaikutti päätökseeni pitää lapsi.. jos olis ollut ruma ja muutenkin mulkero, olisin 99% varmuudella tehnyt abortin.
Tää ei voi olla ees totta. Mahottoman syvällistä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Kyllä oon miettinyt asiaa jokasesta miehestä kenen kanssa oon yhtynyt. Kai se on joku naaraalle tyypillinen asia, että heti kehittää päässään millanen se lapsi olis jos sattuis raskaaksi tulemaan ko.miehelle.
Heh! En taida olla mikään kunnon "naaras", kun ei oo tullut mieleenkään. Tosin en muutenkaan ole ulkonäön perään.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Kyllä oon miettinyt asiaa jokasesta miehestä kenen kanssa oon yhtynyt. Kai se on joku naaraalle tyypillinen asia, että heti kehittää päässään millanen se lapsi olis jos sattuis raskaaksi tulemaan ko.miehelle.
Tällehän onkin olemassa biologinen selitys :) Kaikkien kansojen kauneusihanteissa on yksi yhtenevä piirre: Säännölliset kasvonpiirteet ovat kaikkialla arvossaan. Ne kertovat yksinkertaista kieltään geeneistä, joista niin naiset kuin miehet ovat tiedostamattomalla tasolla kiinnostuneita.
Miehen pituus, sopusuhtainen kroppa ja erityisesti kasvonpiirteet kertovat meille paljon sellaista, millä on geneettisellä tasolla merkitystä parinvalintaa tehdessä. Siksi esim. kasvonpiirteiltään hyvin paljon säännöllisestä poikkeavat eivät ole kumppanimarkkinoilla sitä kuuminta hottia.

Ap, mihin asioihin ihastuit/rakastuit miehessäsi? Jos saapi kysyä :)

Maija
Mä kyllä mietin tota ja just tästä syystä valitsin komeen miehen jonka kanssa menin naimisiin. Vähän tyhmänpuoleinenhan se on mutta meidän lapset on todella kauniita! <3

ei mitään rajaa
Alkuperäinen kirjoittaja Krisu:
Pelottaa, et meidän lapsellekin tulee iso nenä ja et hänestä tulee hintelä ja lyhyt ja että hän saa hailakansiniset silmät.

Miks mä aloin vakavaan suhteeseen ton kans :ashamed:

Vaikka itse tässä nyt sanonkin, niin mä kuitenkin olen hyvännäköinen.
Lyhyt kyllä itsekin ja jos tytön saisin, hällekin tulis varmaan mitättömät rusinarinnat joista joutuis kärsimään.

Yleisenä pointtina tässä se, että mietittekö tällaisia asioita ennen lisääntymistä??? :/
Enkä ole oikeasti niin pinnallinen kuin annan tässä ymmärtää. Ja arvostan kyllä miestäni; toivon, että lapsemme "perisi" mieheni ihanan luonteen, mutta ei ne luonteenpiirteet taida periytyä.
voi tsiisus sun kans. Toivottavasti miehesi sais kuulla ajatuksistasi ja etsisi itselleen naisen joka arvostaa häntä.

Kuinka sä VOIT sanoa omasta miehestäsi noin ???

Käsittämätöntä ??!?!?!?

häpeä
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Kyllä vaan mietin ulkonäköä. Ex-mies on ihan ok näköinen, toisesta tytöstä tuli todella kaunis, toinen on keskiverto ja omissa silmissäni tietenkin suloinen hänkin.

Kolmannen lapsen isä taas on komea kuin mikä, myönnän että vaikutti päätökseeni pitää lapsi.. jos olis ollut ruma ja muutenkin mulkero, olisin 99% varmuudella tehnyt abortin.
SAISI JÄÄDÄ LAPSETTOMAKSI !!

....
en aio tehdä uuden mieheni kanssa lapsia, koska hänellä on aivan valtava nenä. tosin minulla on ennestään 2 lasta ja ne riittävät minulle,mutta sitten en tiedä mitä tapahtuu jos mies haluaa lapsia...en voi ottaa sitä riskiä että nenä perityisi tytölle..

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Tällehän onkin olemassa biologinen selitys :) Kaikkien kansojen kauneusihanteissa on yksi yhtenevä piirre: Säännölliset kasvonpiirteet ovat kaikkialla arvossaan. Ne kertovat yksinkertaista kieltään geeneistä, joista niin naiset kuin miehet ovat tiedostamattomalla tasolla kiinnostuneita.
Miehen pituus, sopusuhtainen kroppa ja erityisesti kasvonpiirteet kertovat meille paljon sellaista, millä on geneettisellä tasolla merkitystä parinvalintaa tehdessä. Siksi esim. kasvonpiirteiltään hyvin paljon säännöllisestä poikkeavat eivät ole kumppanimarkkinoilla sitä kuuminta hottia.
Kyllä, näin se on.
Ja itse olin esim varma että exän kanssa saan kauniin ja terveen lapsen, koska ex on niin paljon eri mallinen ja näkönen kuin minä.. liian samanlaisia miehiä oon aina kaihtanut ja pidän vastenmielisinä.
Eli luullakseni kaikkein "parhaimpia" lapsia tulee, kun 2 ihan eri näköstä ihmistä yhtyy.
Jos on samanlaiset kasvonpiirteet ja ruumiinrakenne, lapsesta voi tulla aika epäkelpo..

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Heh! En taida olla mikään kunnon "naaras", kun ei oo tullut mieleenkään. Tosin en muutenkaan ole ulkonäön perään.
Mutta se että kasvonpiirteet on esim suht oikeilla paikoillaan, kertoo yleensä myös terveydestä. Ei ole geenivirheitä jne. En minäkään nyt pinnallinen ole missään suhteessa tai ulkonäkökeskeinen.. pois se minusta.. :saint:

En miettinyt periytyvää ulkonäköä, mutta olisi pitänyt miettiä sitä, että ex-mieheni pääsi hädin tuskin peruskoulun läpi. Molemmilla lapsilla on oppimisvaikeuksia koulussa ja ne on periytynyt heidän isältään.

Toivoin kyllä, että lapset perisivät isänsä taivaansiniset silmät ja poika ne saikin. Tytöllä on isältä perityt paksut hiukset sekä huulet, joita tyttö kylläkin inhoaa.

pallero
mun suku sanoo lapsiamme minun näköisiksi, miehen suku näkee lapsissamme mieheni piirteet. ja en ajatellut ulkonäköä lasten tekoon ryhtyessämme. Kauniita ja suloisia lapsia ovat!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nnn:
Mä aloin miettimään asiaa vasta ollessani raskaana. Itse asiassa mieheni on komea mies, mutta hänellä on yksi "ulkonäkövirhe" (rako hampaiden välissä) minkä pelkäsin periytyvän lapselle. Itse olen ihan keskiverto-kerttu ilman sen kummempia ihanuuksia tai kamaluuksia ulkonäössä.
No, luonnollisesti meidän 3-v pojalla on iso rako etuhampaiden välissä ja se on mitä suloisin ja ihanin rako koko maailmassa =)
(ja pientä galluppia tehdessäni huomasin että olin yhden kaverini lisäksi ainoa joka oli raon mieheni hampaiden välissä edes huomannut. edes hänen oma perheensä ei ollut asiaan kiinniyttänyt huomiota)
Eeeh... Aika monella lapsella on maitohampaissa rako etuhampaiden välissä. Ei maitohampaista vielä voi päätellä, millainen rautahammaskalusto on tulossa.

Biologian näkökulma
Biologian näkökulmasta kasvot heijastavat geeniperimää. Virheettömyys ja symmetrisyys viestivät hyviä geenejä. Kasvojen sukupuolierot ovat selkeät; miehellä voimakkaammat silmäkulmat suojaavat iskuilta ja kookkaampi nenä tehostaa hapenottoa fyysisissä ponnistuksissa. Naisen pienempi nenä, kapeammat leuat ja sirommat silmäkulmat vahvistavat miehen suojeluviettiä ja parantavat siten naisen selviytymismahdollisuuksia. Runsaat punertavat huulet lisäävät seksuaalista viehätysvoimaa.

Ensivaikutelman näkökulma
Ensivaikutelma rakentuu tiedostetuista ja tiedostamattomista havainnoista. Intuitiivisesti tehdyt havainnot koskevat muun muassa ihmisen olemusta, tapaa liikkua sekä sitä, kuinka ulkonäkö ja käyttäytyminen muistuttavat tuttuja ihmisiä. Koska on mahdotonta tutustua kaikkiin ihmisiin, lajitellaan heidät tutustumisen arvoisiin ja välittömästi sivuutettaviin. Uudessa ihmisessä nähdään ensin toiveet, pelot ja ennakkoluulot, jotka nousevat aikaisemmista kokemuksista.

Parinvalinnan näkökulma
Psykologit ovat menestyksellisesti löytäneet erilaisia vihjeitä, joita seksuaalikumppanin valinnassa käytetään: kasvojen symmetrisyyttä, täyteläisiä huulia, pituutta, älykkyyttä, huumorintajua, vyötärö/lantio -suhdetta, asemaa jne. Sukupuolet kohtaavat pitkälti samanlaisia ongelmia, kun he arvioivat mahdollisesti pettäviä vihjeitä, yhdistelevät niitä, hakevat tulevaisuuden mahdollisuuksia ja yrittävät löytää parhaan hänet hyväksyvän kumppanin.

Tämmösiä löysin aiheesta :) Mielenkiintoisia asioita nämä...

Yhteistyössä