En tiedä, miten suhtautuisin tähän...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marjatta67
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marjatta67

Vieras
Eli eilen 16-vuotias tyttäreni ilmoitti tapailevansa lokakuussa 19 vuotta täyttävää nuorta miestä. Tutustuivat kansalaisopiston taidekurssilla ja ovat kuulemma kesän ajan käyneet välillä kahveilla ja elokuvissa. Poika ei ole käynyt lukiota, mutta ammattikoulussa on opiskellut verhoilijaksi. Tyttäreni aloittaa kohta iltalukion ja poika olisi ilmeisesti nyt tulossa sinne..

Mietin vain, että onko nuorilla liikaa ikäeroa? Minusta 19-vuotias on kuitenkin aika vanha 16-vuotiaalle, kun itse tuon ikäisenä seurustelin vain vuotta vanhemman kanssa. Poika menee myös armeijaan ensi vuonna, että pelottaa senkin puolesta, miten tytär tulee kestämään inttileskeyden yms. Tyttö vaikuttaa aika ihastuneelta ja lupasi tuoda pojan näytillekin, että sitä odotellessa sitten... :O

Haluaisin kysyä, miten te olette menetelleet/menettelisitte tällaisessa tilanteessa? Kun en tahtoisi mitään riitaakaan saada aikaiseksi..

Siis hä? Ihan normaali ikäero. Inttiaika varmaankin vaikea, mutta yritä jankuttaa tytölle, että vaikka seurustelee niin pitää olla muutakin eli koulunkäynti, omat ystävyyssuhteet ja harrastukset ettei pojan kanssa nyhvää koko aikaa.

anna niiden rauhassa katsoa mitä siitä tulee,yleensä inttiaika voi tehdä sen et ero tuleeei tietysti aina.Ikäero ei mielestäni oo suuri ovathan he jo isoja .myös tyttäresi.

Hmmm. ilman minkäänlaista kokemuksen rintaääntä ja ihan vaan mutu-tuntumalla sanoisin, että ei ole paha tuo ikäero! Nyt vaan voi tuntua vähän suurelta tuo 3 vuotta ikäeroa, mutta ei enää vuoden parin päästä. Ja jos poika vaikuttaa kunnolliselta niin mikäs siinä :)

Kannattaa tutustua poikaan. Eihän tuo ikäero edes oo niin suuri. Poika kuulostaa fiksulta, ammatti ja kaikki. Kieltäminen tahtoo johtaa siihen, että sitä lujemmin haluavat yhdessä olla. "me vastaan muu maailma"

No et sä oikein voi tuon ikäiseltä kieltää poikaystävää, etkä valita kenenkä ja minkä ikäisen kanssa saa seurustella. Henkisestihän nuo ovat varmasti samalla tasolla, saman ikäiset pojat varmasti tuntuvat lapselliselta...Ja vaikka itse seurustelit vaan vuotta vanhemman kanssa, niin ei se ole mikään peruste. Jos puutut asiaan, niin tyttö pitää vaan tiukemminsuhteestaan kiinni mut ei kerro sulle enää mitään. Parempi kun seuraat sivusta hiljaa, niin ainakin tiedät missä mennään. Eri asia, jos tyttö olisi ihastunut esim. 10 vuotta itseään vanhempaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Marjatta67:
Eli eilen 16-vuotias tyttäreni ilmoitti tapailevansa lokakuussa 19 vuotta täyttävää nuorta miestä. Tutustuivat kansalaisopiston taidekurssilla ja ovat kuulemma kesän ajan käyneet välillä kahveilla ja elokuvissa. Poika ei ole käynyt lukiota, mutta ammattikoulussa on opiskellut verhoilijaksi. Tyttäreni aloittaa kohta iltalukion ja poika olisi ilmeisesti nyt tulossa sinne..

Mietin vain, että onko nuorilla liikaa ikäeroa? Minusta 19-vuotias on kuitenkin aika vanha 16-vuotiaalle, kun itse tuon ikäisenä seurustelin vain vuotta vanhemman kanssa. Poika menee myös armeijaan ensi vuonna, että pelottaa senkin puolesta, miten tytär tulee kestämään inttileskeyden yms. Tyttö vaikuttaa aika ihastuneelta ja lupasi tuoda pojan näytillekin, että sitä odotellessa sitten... :O

Haluaisin kysyä, miten te olette menetelleet/menettelisitte tällaisessa tilanteessa? Kun en tahtoisi mitään riitaakaan saada aikaiseksi..

Itse olen seurustellut 14-vuotiaana 19-vuotiaan kanssa ja yhteistä taivalta nyt takana liki 20-vuotta ja nyt pari pientä lastakin perheessä. Ei se ikä estä rakkautta. Muuten kuulostaa ihan fiksulta tyypiltä tuo poika joten miksi olisit vastaan. Eikä se kai ole vanhempien asia murehtia sitä mitä suhde kestää, armeija-aikoja tai muita, jos kestää niin hyvä mutta jos ei kestä niin ei se sit olis kestänyt muitakaan vaikeuksia.

Juuri äsken tyttö sanoi puhuttuaan puhelimessa, että poikakaverinsa on tulossa käymään tänään pikaisella virailulla.. Odotan nyt aika jännittyneenä, mitä on tulossa... :)

Missä komerossa ajattelit tyttäresi pitää ennen 18vuoden ikää?
Tulee vaan kirjoituksestasi sellainen kuva että minun tyttöni ei seurustele kenenkään kanssa ennen täyttä ikää...onko jo haulikkokin naulakossa valmiina ladattuna..huh
Jotenkin myös pomppasi tekstistäsi esiin kuinka sinun tyttösi menee lukioon ja poika käynyt vaan amiksen tosin nyt on myös tulossa lukioon joka ehkä vähän helpottaa..
Samoin tuli tunne että et pidä siitäkään kun poika on menossa inttiin kesken mahdollisten opintojen? Pelkäät että pojan opinnot jää kesken ja vielä mahdollisesti pojasta tulee se lopullinen vävypoika ja ei edes lukiota käynyt..

Mä aloin 15-vuotiaana seurustella 29-vuotiaan miehen kanssa, eli 14 v ikäeroa. Kyllähän porukat siitä järkytty ja kutsuivat melkeen pedofiiliks koko miestä, mutta kyllähän ne siitä toipuivat, kun nyt ollaan 27 ja 41 ja yhteistä taivalta takana 12 v, naimisissa 7 v. Että näinkin voi käydä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Marjatta67:
Juuri äsken tyttö sanoi puhuttuaan puhelimessa, että poikakaverinsa on tulossa käymään tänään pikaisella virailulla.. Odotan nyt aika jännittyneenä, mitä on tulossa... :)

Ensin kysyt minkälaisesta perheestä tulee vanhempiensa puhelin numerot ja istutte koko porukka ales juttelemaan kuinka tästä eteenpäin toimitte nuorten kohdin sekä sovitte vahtivuorot ettei ne ole hetkeäkään kahdestaan ilman aikuista valvojaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja taas mennään:
Tulee vaan kirjoituksestasi sellainen kuva että minun tyttöni ei seurustele kenenkään kanssa ennen täyttä ikää...onko jo haulikkokin naulakossa valmiina ladattuna..huh
Jotenkin myös pomppasi tekstistäsi esiin kuinka sinun tyttösi menee lukioon ja poika käynyt vaan amiksen tosin nyt on myös tulossa lukioon joka ehkä vähän helpottaa..
Samoin tuli tunne että et pidä siitäkään kun poika on menossa inttiin kesken mahdollisten opintojen? Pelkäät että pojan opinnot jää kesken ja vielä mahdollisesti pojasta tulee se lopullinen vävypoika ja ei edes lukiota käynyt..

Peesaan tätä täysin! Nykysin (ja ennenkin oli) on näitä niin ärsyttäviä yhen tai kahen "tähtilapsen" vanhempia, jotka sanoo, että "kyllähän mun lapset nyt lukion käyvät ja siirtyvät siitä yliopistoon" ja "ammattikoulu on köyhien koulu". Toi on just sitä itseään, siis ton Marjatan kirjotus! Toivon, että antaisit tyttös vaan seurustella ihan mielin määrin sen pojan kanssa - toki pitää olla omiakin juttuja; harrastuksia, ystäviä, perhe, mutta siis älä nyt tynnyrissä ala sitä kasvattaan - siitä ei seuraa mitään muuta kuin uusavuttomuutta! Relaa vähän!

Alkuperäinen kirjoittaja taas mennään:

Peesaan tätä täysin! Nykysin (ja ennenkin oli) on näitä niin ärsyttäviä yhen tai kahen "tähtilapsen" vanhempia, jotka sanoo, että "kyllähän mun lapset nyt lukion käyvät ja siirtyvät siitä yliopistoon" ja "ammattikoulu on köyhien koulu". Toi on just sitä itseään, siis ton Marjatan kirjotus! Toivon, että antaisit tyttös vaan seurustella ihan mielin määrin sen pojan kanssa - toki pitää olla omiakin juttuja; harrastuksia, ystäviä, perhe, mutta siis älä nyt tynnyrissä ala sitä kasvattaan - siitä ei seuraa mitään muuta kuin uusavuttomuutta! Relaa vähän! Onko muuten ainoo lapsi sun tyttös?

Tyttö on ainoa lapsemme, kyllä. On ollut aina kympin tyttö ja hyvin eläinrakas, luokkansa paras. Me vanhemmatkin olemme pitäneet huolen siitä. Tyttö on taiteellinen ja harrastaa partiota. Eikä ole koskaan aikaisemmin seurustellut.

Mutta hänen poikaystävästään minulle tulee heti mieleen vähän sellainen syrjäkujien hemmo... En tiedä kyllä miksi.

Mä olen naimissa 8 vuotta vanhemman miehen kanssa, joka on vuosimallia 68. Alettiin seurustella, kun oli 17 ja lukiossa. Miehellä oli jo tuolloin ammatti. Hän oli ns. kypsä ja jaksoi odottaa, että opiskelin itselleni akateemisen ammatin ja perustimme perheen vasta sitten. Jos tuo 19 ei halua kiirehtiä suhteessa mihinkään ja tukee tyttäresi opiskelua on kaikki ok.