En tajua parisuhteista enkä perhe-elämästä mitään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Umpikujassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Umpikujassa

Vieras
Elin kiireistä ja työntäyteistä totaali yh-arkea,kun ahkera,kiltti,vastuuntuntoinen ja lapsirakas mies aivan yllättäen tuli elämääni.Palaset tuntuivat loksahtelevan kohdilleen.Ihastuin miehen vastuuntuntoon,ahkerointiin töissään sekä kotona,lapsirakkauteen ja rauhallisuuteen.Etenimme nopeasti,koska olemme jo 4kympin molemmin puolin.

Pian olin raskaana,jonka jälkeen kaikki alkoikin muuttua.Mies alkoi huutaa minulle lähes asiasta kuin asiasta minun tajuamatta mistä huuto edes johtui.Selityksiä en saanut,syytin itseäni,yritin anella anteeksiantoa,mutta mistään ei puhuttu.Mies jäi yrittäjänhommissaan työttömäksi,ei saanut mistään rahaa,vaan minä jouduin rahoittamaan kaiken.Kotona hän ei kuitenkaan tarttunut kotitöihin,eikä suostunut jakamaan töitä kanssani organisoidusti.Hän alkoi olla paljon poissa omilla teillään,koska raskaana,huonovointisena,unettomana ja sen mukaisesti väsyneenä kahta lasta yksin hoitaen olin onneton hänen seurassaan huutoja peläten.

Lapsi on syntynyt kuukausia sitten.Edelleen tilanne on pitkälti sama,tosin miehellä on jotakin näkymiä töiden suhteen.Kaiken hoidan edelleen yksin.Mies käy silloin tällöin kotona,ei tee mitään,mutta odottaa sekä rakastavaa käytöstä minulta että seksiä.Huutoa on edelleen ja vieläpä enenevässä määrin sekä puhelimitse että hänen käydessään.

Olen saanut nyt selityksiä siitä,miksi hän on huutanut ja voinut niin huonosti.En ole rakastanut häntä tarpeeksi ja olen ollut julma,kun olen odottanut häneltä työntekoa ja osallistumista perheen arkeen,jotta voisinkaan rakastaa.Tämä toki pitää paikkansa,koska nimenomaan hänen ahkeruuteensa ja luontaiseen(?) asioiden hoitokykyynsä,toimeentarttumiseensa ihastuinkin.Kun hänestä tuli turhien lupausten äkkipikainen,saamaton mies alkoivat huolet ja liiallinen oma taakkani kaikista asioista painaa.Olin uneton,hyvin yksinäinen ja pettynyt.

Mieso n sitä mieltä,että koska en ole rakastanut häntä hänenä itsenään,vaan työn ja tekemisen kautta,on hän alkanut reagoida ja vajonnut syöksykierteeseen,ei ole pystynyt töihin eikä olemaan rauhallinen ja huutamaton.

En vain tajua sitä,kuinka voisin rakastaa miestä,joka ei anna minulle millään tavoin voimaa,ei energiaa,vaan huutaa ja kohdistaa vaatimuksia (seksi,raha). Osaisiko joku kommentoida minulle,jotta voisin hahmottaa kaiken jotenkin paremmin ja ehkä toimiakin toisin?Voimat vain ovat kolmen alle kouluikäisen arjessa hyvin vähissä,enkä osaa olla olematta pettynyt mieheen,vaikka rakastaa pitäisi.

Kuulostaa kurjalta, itse ajattelen että hän on varmaan aikamoinen energiasyöppö ja vaatii sinulta lempeyttä itse olematta lempeä. Varaa energiasi lapsille ja ota etäisyyttä häneen. MInusta sinun ei tarvitse rakastaa, elättää, kestää häntä..! Ehkä kaikki tasaantuu, tai sitten hän on itsekäs narsisti? Voimia!

lähde ihmeessä pois tollaisesta suhtesta! EI ole oikein sun eikä lasten kannalta, että toinen vie kaiken ilon ja energian perheeltä. Mies kuulostaa narsistiselta. Sai ensiksi sut "koukkuun" olemalla huomaavainen ja avulias, ja myöhemmin muuttu itsekkääksi ja alistavaksi. Varsinkin toi sun syyttelys saa mun niskavillat pystyyn...

Nimenomaan on energiasyöppö - tai siltä siis minusta tuntuu. Minut on kuitenkin syyllistetty täydellisesti,koska nimenomaan tunnen kuulema väärin.Olen sekopäinen,kun koen hänen inhoavan minua hänen sanojensa,tekemistensä ja tekemättömyyksiensä vuoksi,koska oikeasti hän kuulema rakastaa minua.Se täytyisi uskoa,kun hän sanoo niin,vaikka toimii toisin.Minä olen myös kamalan tuhon "muusa",koska en rakasta häntä sellaisena kuin hän on.Enhän edes tunne koko ihmistä ja kun yritän jutella asiasta,saan siitäkin vain huutoa.

Googlaa narsisti.
Löytänet miehesi niistä kuvauksista.
Täälläkin on narsisti-hakusanalla useita keskusteluja.

Hankkiudu eroon, pelasta mielenterveytesi, ja ennenkaikkea lastesi mielenterveys!

Suhteen on kuulema jatkuttava,koska en saa tuhota perhe-elämän mahdollisuutta lapsilta ja koska kaikki on oikeasti hyvin,jos minä vain osaisin olla ja tuntea toisin.Etenkin jos tuntisin rakkautta ja osoittaisin sitä miehelle,olisi hän kuulema aivan toisenlainen.

En vain pysty rakastamaan,koska hän ei ole kiltti,ei huolehtivainen,ei kanna mitään vastuita,on hyvin julma ja ilkeä,epäluotettava jne.Tosin miehen mukaan mikään näistä asioista ei pidä paikkaansa.

Voi hyvänen aika, kyllä jokaisella on oikeus omiin tunteisiinsa. Kukaan ei voi tulla sanomaan mitä saa tuntea ja mitä ei. Ei kenenkään tunteet ole vääriä eikä ketään saa syyllistää tunteista. Voimia sinulle ja kuuntele sydäntäsi..

Lisää kommentteja?Olen niin sidottu kotiin ja yksinäinen,että kaikki tuntuu sumentuvan,enkä oikein tajua mistään mitään.Sen verran vain olen ymmärtänyt,että en ansaitse mieheltä ystävällistä saati auttavaa käytöstä.

Yhteistyössä