M
Murtunut minuus
Vieras
Lyhyesti: olin kiltti, kaikkien kanssa hyvin toimeentuleva lukiolaistyttö alkoholistiperheestä, missä kiltteyttä ja ahkeruutta painotettiin. Menin naimisiin nuorena kiltin kivan kunnon ahkeran miehen kanssa. N. 30-v:na aloin olla tyhjä, yksinäinen ja onneton. Kolmen vuoden mietinnän jälkeen haimme eron. Koin ex-mieheni liian turvattomaksi ja ei-suojaavaksi suhteessa esim. isääni. Hakeuduin uuteen parisuhteeseen kiltin, ahkeran, kunnollisen, mutta tällä kertaa vahvan miehen kanssa. Reilut viisi vuotta on kulunut ja olen täysin alistetussa asemassa. Mieheni haluaa päättää milloin lapsillani on nälkä (ovat jo isoja ), miten itse työssäni toimin (minulla on vaativa, itsenäinen työ, jonka mielestäni itse osaan ) ja isot ja pienet asiat, joita perheessämme tapahtuu. Olen ahdistunut ja onneton. Olen mennyt ojasta allikkoon enkä uskalla tehdä asialle mitään. En kestä ajatustakaan uudesta erosta, en voi tehdä sitä lapsille enkä vanhemmilleni, joille jo ensimmäinen ero myös oli iso asia. Olen yrittänyt vimmatusti pitää puoleni. En ole heikko tai mitenkään älyllisesti helposti alistettava - olen taloudellisesti ja koulutuksellisesti pärjäävä, mutta en silti saa edes pieniä omia ajatuksiani läpi. Mieheni on erittäin jääräpäinen ja välillä itsekäs. Hän osallistuu kotitöihin ja pitää yllä itsestään hyvää kuvaa (tällä hämäsi minuakin tehokkaasti ), mutta asioiden on tapahduttava hänen ehdoillaan. Vaikea selittää... Väkivaltainen hän ei ole, alkoholia ei käytä, mutta erilaisissa asioissa painaa päälle niin kauan, että saa tahtonsa läpi. Nyt tuntuu kuin minua ei enää olisikaan, vaan olen vain toisen varjo
. Kunpa saisi ketään loukkaamatta haihtua ilmaan, mutta sekään ei ole mahdollista lasten ja läheisten vuoksi. Olen ihan liian kiltti
.
älkääkä hyvät ihmiset lyökö lyötyä, jotenkin tuntuu, etten taida kestää sitä nyt.
älkääkä hyvät ihmiset lyökö lyötyä, jotenkin tuntuu, etten taida kestää sitä nyt.