EN suosittele ostamaan mtn HUUTO.NETistä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nadia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Tekikö myyjä oikein katomisilmoituksen paketista postissa?

Näin väitti tehneensä, nyt kun vaadin häneltä dokumenttia kaikesta, paketin lähetyksestä, katoamisilmoituksesta ym niin ei enää vastaa...

Laita viestiä, että jos ei tule mitään dokumenttia katoamisilmoituksesta, niin teet rikosilmoituksen asiasta.

vaikuttaa siltä että myyjä yrittää sua kusettaa. Onkohan edes ollut huuto.netin ylläpitoon yhteydessä... epäilen. Nyt kova kovaa vastaan ja uhkaa meneväsi poliisille jos ei rahat palaudu. Kyllä se poliisimiehen soitto säikäyttää viimeistään.

Myyjällä on tuossa kohden näyttövelvollisuus, että on todella lähettänyt paketin. jollei olis, niin epärehellisen olisi mahdollista myydä sama tuote kahteen kertaan ja panna itellan piikkin katoaminen. Kumma että onkin lähetyslappu "hukkunut".

Mua ärsyttää myös järjettömät osta heti -hinnat /hintavaraukset käytetyissä, ihan tavanomaisissa tuotteissa. Jos kyse olisi edes jostain vaikeasti saatavasta, mutta että ihan perustavallisista kamoista yritetään lähes samaa kuin kapoissa ja vielä niillä riskeillä. En jaksa nykyään edes käydä koko huutonetissä, kun aina on sama juttu. Ostohalut kaikkoaa jo alkuunsa.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
tää on yks suurimmista syistä et miks en käytä huutonettiä..

en jaksa ruveta takkuamaan myyjän kanssa ja näistä viesteistä päätellen tätä sattuu aika usein..

siellä tehdään aika paljon kauppaa. harvemmin tänne tullaan hehkuttamaan: jee, kaupat onnistui, maksoin ja sain sen mitä huusin.

-valitettavia tälläiset tapaukset, mutta ostan siltikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Huusin kuukausi sitten vaatepaketin pojalle. Ei alkanut näkyä eikä kuulua joten rupesin pommittamaan myyjää. Nyt hän vihdoin on vastannut yhteydenottoihin.
On kuulema lähettänyt paketin mutta posti on sen hukannut, on käynyt postissa ja he ovat luvanneet etsiä pakettia. myyjällä ei ole tallessa mtn lähetyslappua eli ei ole lähetystunnusta jolla pakettia voitaisiin jäljittää. Nyt myyjä on ottanut yhteyttä huuto.netin ylläpitoon jonka mukaan myyjä ei ole vastuussa korvaamaan minulle huuto summaa jos pakettia ei löydy |O

Mitenkähän hän todistaa edes lähettäneensä paketin!!!
Kaikki voi laittaa myyntiin mitä vaan, ei lähetä ja laittaa itellan piikkiin!

Lähetyksestä saa leimatun kuitin.

Niin saa, mutta hän on sen kuulema hukannut. :kieh:

Älä päästä sitä pälkähästä :kieh: Rikosilmoituksesta voisi ainakin säikähtää ja oppiakin jotain rehellisyydestä, aika outoa että olisi lähettänyt vaatepaketin saamatta siitä lähetystunnusta :whistle:

Huusin kuukausi sitten vaatepaketin pojalle. Ei alkanut näkyä eikä kuulua joten rupesin pommittamaan myyjää. Nyt hän vihdoin on vastannut yhteydenottoihin.
On kuulema lähettänyt paketin mutta posti on sen hukannut, on käynyt postissa ja he ovat luvanneet etsiä pakettia. myyjällä ei ole tallessa mtn lähetyslappua eli ei ole lähetystunnusta jolla pakettia voitaisiin jäljittää. Nyt myyjä on ottanut yhteyttä huuto.netin ylläpitoon jonka mukaan myyjä ei ole vastuussa korvaamaan minulle huuto summaa jos pakettia ei löydy |O

Mitenkähän hän todistaa edes lähettäneensä paketin!!!
Kaikki voi laittaa myyntiin mitä vaan, ei lähetä ja laittaa itellan piikkiin!

Lähetyksestä saa leimatun kuitin.

Niin saa, mutta hän on sen kuulema hukannut. :kieh:

Niin näköjään kirjoititkin, luin huonosti.
Jos ei todistetta ole lähettämisestä, lähetystunnusta tms. ja kumminkin pakettina lähti, niin sitten minusta pitää palauttaa rahat. Kirjeen kanssa ei juttu kun lähettämisestä ei jää todistetta.

Harvassa ne huijarit kumminkin on. Itse tehnyt satoja kauppoja enkä ole vielä kohdannut yhtäkään.

Samma mieltä. Huutiksessa tehdään tuhansittain kauppoja ja tällaisia pönttöjä on todella harvassa. Järkihän sen sanoo, että lähettäjä on vastuussa lähetyksestä ja saa tapella Itellan kanssa, jos jotain on todellakin kadonnut. Rahat takaisin ja sassiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Siiri:
Myyjällä on tuossa kohden näyttövelvollisuus, että on todella lähettänyt paketin. jollei olis, niin epärehellisen olisi mahdollista myydä sama tuote kahteen kertaan ja panna itellan piikkin katoaminen. Kumma että onkin lähetyslappu "hukkunut".

Tähän peesi. Rahat takaisin vain!

Jos se on hukannut sen kuitin, niin se ei ole millään lailla sinun syytäsi tai sun ongelma. Ihan oma moka, ja hänellä edelleen on se näyttövelvollisuus että on paketin pannut matkaan.

Laita viesti, että teet rikosilmoituksen. Tee sitten oikeasti, vaikka poliisilla ei olisikaan aikaa perehtyä. Uskon että se riittää kuitenkin se "uhkaus".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse myyjänä laitan s-postilla lähetystunnuksen paketista, kirjeestähän ei voi laittaa.
Molemmin puolin reilu meno :)

En huijaa ketään koska en halua että minuakaan huijataan!

peesi, näin minäkin teen. ja taitaa sentään olla aika harvinaista, että posti jotain hukkaa... *koputtaa puuta...*

Se myyjä yrittää kusettaa sua ap, älä vaan anna periksi vaan tee se rikosilmoitus. Sit kun olet sen tehnyt lähetä myyjälle ilmoitus. Eiköhän rahaa ala kuulumaan....

Alkuperäinen kirjoittaja FröbelinPalikat:
Myyjälle viestiä, että teet asiasta rikosilmoituksen.
Ei huuto.net voi siihen puuttua ja poliiseille kyllä täytyy todistaa, että on tosiaan paketti lähetetty. Pitäis saada rahat takaisin.

Kiitos neuvosta. Näin teen. Kyse ei ole kun n.40 eurosta, mutta periaatteessa, en jakele rahojani muillekkaan.

Rikosilmoituksesta ei ole poliisille mitään muuta vaivaa että he tarkistavat ip tunnuksesta missä myyjä asuu ja vaikka hakevat rahat pois, säilytä vain tiedot kaupoista ja sähköpostit.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä myyjän moka, mä säilytän aina niin kauan lähetyspaperit, että ostaja on saanut paketin. En sit kyllä tiedä miten tää virallisesti menee..

Peesi. Mä laitan AINA ostajalle koodin ja mä myös tarkistan aina että vastaanottaja on noutanut paketin ja pari kertaa käyny niin että menny kk ja ei ollu noutanu mutta ei mullekaan mitään laittanu. Laitoin uudelleen koodin ostajalle että pääsi paketin hakemaan. Kiitteli kovasti kun oli hukannu sen paperilapun jolla paketin hakea.

Luulis poliiseille olevan aikaa tuon asian setvimiseen, kun niillä on aikaa soitella ihan itse ilman asianomaisen yhteydenottoa että "kyllä sun nyt kuule kannattais nostaa syyte sun avovaimoa vastaan... "

pääasiassa olen ollut tosi tyytyväinen huuto.nettiin. kerran on jäänyt maksikirje tulematta ja myyjä aika kylmäkiskoinen; mä en korvaa postin mokia jne. hyvitti vastaavillä käytetyillä kyllä. katsoin palautteista, että samoihin aikoihin lähettänyt myöskin paketin väärälle huutajalle, mutta ei alkanut asiasta keskustelemaan. silti huutelen yhä =)

Yhteistyössä