en sitten päässytkään synnyttämään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nemoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nemoja

Jäsen
28.03.2007
309
0
16
viime yönä heräsin supistuksiin ja mentiin sairaalaan,paikat oli 4cm auki ja jäätiin yöksi saliin..aamulla supistuksia tuli enää muutama hassu ja paikatkaan ei ollu auennu enempää :(.nyt ollaan kotona.

mummi kävi hakemassa esikoisen varmuuden vuoksi yökylään ja itellä on ihan surkee fiilis :'( .tyttö on vasta 1v9kk.. lisäks mua pelottaa hirveesti synnytys nyt kun tietää mitä se kipu on... haluun tän vauvan ulos mahasta,mut en haluu niitä kipuja... :'( :'( :'( kyllä taas on valittamisen aiheet... laskettu aika on siis tänään...

Voi tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu, se on todella kamalaa kun synnytys loppuu kesken ja lähetetään kotiin, käynnistäisivät sit, niin pääsisi siitäkin piinasta :hug: Kyllä se sieltä vielä tulee, eikä mene kauaa, kun kuitenkin noinkin paljon auki on.

mullakin heinäkuussa teki tiukkaa kun pojua tein, olin eka kolme päivää osastolla, kun vedet meni ja tyttö 1v8kk oli silloin mummulla/isillä.. Ja hirveää se eroaika oli :'(

Mutta jos vähän lohduttaa, kun sanon, että tiedän tunteen etkä ole yksin! :hug: Kyllä se sieltä pian tulee ja sit loppuu kivutkin kuin seinään!!! Tsemppiä! :hug: :flower:

lisäks olin vielä varautunut tyyliin "syöksysynnytykseen" kun eka kesti vaan 3,5h...nyt tässä meneekin sit monta päivää... toisaalta oon kyllä niiiiiin väsyny,etten kyllä jaksais tehdä yhtään mitään...

Mulla kesti eka virallisesti reilu 14h. Kolme päivää käynnisteltiin. Tyttö synty rv42+4.

Toka kans sen kolme vrk, vedet meni mut supistukset loppu. Virallinen kesto 17h. Poika synty rv38+3... Hirveitä oli molemmat, mutta hengissä ollaan edelleen :D :wave: Tsemppiä edelleen :hug:

Ihana vauva tulee, ja varmaan se siitä taas äkkiä unohtuu! Mullakin kesti avautuminen vuorokausitolkulla, kotiin en suostunut lähtemään kun esikoista tein. Melkoista kitumista oli! Tsemppiä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Etkö ole saanut mitään kipulääkkeitä? Ei nykyaikana tarvitse enää kitua.

Tartteehan :kieh: Mä mitään saanut kun synnyttää lähdin, paitsi epiduraalin vajaat puol tuntia ennen ponnistusta :kieh: Kivat sille kätilölle.

Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:

Tartteehan :kieh: Mä mitään saanut kun synnyttää lähdin, paitsi epiduraalin vajaat puol tuntia ennen ponnistusta :kieh: Kivat sille kätilölle.

Ei tarvitse. Sä olet vaan saanut hemmetin huonoa hoitoa.

Kyl mä sen tiedän :laugh: Siksi siitä kätilöstä sillon valiteltiinkin sairaalalle.

Kyl mä sen tiedän :laugh: Siksi siitä kätilöstä sillon valiteltiinkin sairaalalle.

Niin sitä pitää! Jospa alkaa käytäntö muuttumaan silläkin kätilöllä. :whistle:

Niin sitä pitää! Jospa alkaa käytäntö muuttumaan silläkin kätilöllä. :whistle:

Pah, eläkkeelle se jo joutais :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Alkuperäinen kirjoittaja neja:
kiitos tsempeistä... tartten niitä tosiaan. ikävä tulee olee kova kun oon tytöstä erossa.kuitenkin ollaan totuttu olee päivät pitkät yhdessä :'( :heart:

etkö voi ottaa tyttöä välillä kotiin?

voin tietty..huomenna tuleekin kotiin.mutta nyt vaan annettiin yökylään siinä toivossa,että vielä vuorokauden sisällä lähettäis sairaalaan.kätilö veikkaili,että kyllä te varmaan muutaman tunnin päästä tuuttekin takas.nyt on mennyt kuusi tuntia...

No mutta eikö tulevan lapsen kannalta ole kivempi syntyä joulun jälkeen kuin joulupäivänä?! Mä ainakin jännitin, että jos esikoinen tulee etuajassa, niin syntyy jouluna. Onneksi sinnitteli laskettuun aikaan reilusti tammikuun puolelle =)

Nyt kannattaa yrittää saada synnytys kunnolla käyntiin! Lähde vaikka reippaalle kävelylle tms. Mä uskoisin, että kun on jo paikat auki, niin vähän voi omalla toiminnalla vauhdittaa synnytystä :) Tsemppiä, kyllä se pian syntyy!

Mulla meni la eilen,supistellu kipeesti jo varmaan 100 viikkoa ja pännii.Ihme supistuksia,tuntuu kivuliaammilta ku aiemmissa synnytyksissä alussa..vähän pelko persiissä että tää tulee olemaan joku horrorstoorisynnytys.Pirhana ku ei jaksas enää. :headwall:

Mulla rupes supisteleen esikoista odottaessa vk 36.
Mentiin synnärille ja saliinkin.Paikat aukes 5cm ja siihen loppui supparit.Osastolla olin yön yli,mutta kun ei tapahtunut mitään ja asuttiin muutaman minuutin automatkan päässä,pääsin kotiin.

Kotona olin neljä vuorokautta ennenkuin lapsivedet meni eräänä yönä ja siitä 3.5 tuntia oli ihana poika sylissä!!

Yhteistyössä