Juttele miehesi kanssa, niin tiedät, että mitä hän ajattelee. Aika harva mies on hyvä ostamaan lahjoja. Itse en ole vielä koskaan törmännyt sellaiseen mieheen, joka osaisi ostaa minulle lahjoja. Ne harvat kerrat, kun olen saanut lahjaksi esim. koruja, niin korut eivät ole olleet yhtään mieleisiäni. Mieluummin otan vastaan vaikka kuntosalille lahjakortin, paistinpannun tms. kuin että saan henkilökohtaisen lahjan, joka ei ollenkaan miellytä. Samoin alusvaatteita en halua, koska koko ja malli ei kuitenkaan osu kohdalleen.
Jos romanttisen lahjan saaminen on sinulle todella tärkeää etkä saa arkisin normaalissa elämässä romantiikkaa, niin ehkä siinä tapauksessa kannattaa miettiä, että mitä suhteelta oikein haluat. Suosittelen, että sanot suoraan miehelle, että suhteen jatkamisen edellytyksenä on romanttiset, henkilökohtaiset lahjat, jos kerta tilanne on se, että sellaista todellakin tarvitset.
Ulkomaisissa (erityisesti jenkki-) ihmissuhdeoppaissa on se vika, että siellä kulttuuri on osittain erilaista. Isoissa kaupungeissa itä- ja länsirannikolla voidaan olla ihan mitä vaan (esim. homous on hyväksyttävämpää kuin pienissä uskonnollisissa maaseututaajamissa), mutta valtaosa ihmisistä elää perinteisten arvojen mukaan, jossa koti, uskonto ja isänmaa ovat isossa roolissa. Siellä nainen lopettaa uransa (ainakin kokopäivätyön) ja keskittyy perhe-elämään ja miehen tukemiseen, jolloin mies on enemmän perheen päänä. Tällöin naisen pitää esim. olla naisellinen, jotta ei tarvitse pelätä, että mies löytää kauniimman ja nuoremman vaimon. Vastaavasti mies tukee vaimonsa naisellisuutta romanttisilla lahjoilla. Kulttuurissa onkin esim. Ystävänpäivällä ihan eri mittakaavan merkitys kuin meillä Suomessa.
Suomessa on enemmän sellaista uudisraivaajan mentaliteettiä, jossa nainen on itsenäinen ja vahva. Se näkyy ulkonäössäkin. Ei täällä naiset juurikaan käytä näissä säissä korkokenkiä ja meikkaa & käherrä hiuksia tuntia ennen töihin lähtöä, koska täällä on usein se tilanne, että mies ajaa yksin autollaan töihin ja vaimo kulkee töihin julkisilla kulkuneuvoilla ja raahaa 2-4 muovikassillista ruokaa kaupasta kotiin. Kun Suomi-mies ei puhu eikä pussaa, niin silloin on vaikea kuvitella, että kun miehen lapsuudenkodissakaan ei perheen äitiä ole hemmoteltu, niin eipä se mies osaa sellaista tehdä omalle vaimolleenkaan.