En saanut isänpäivälahjaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Isä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Alkuperäinen kirjoittaja AP isä:
Olen aina muistanut vaimoa lahjalla jokaisena merkkipäivänä ja jouluna. Sen takiahan isänpäivä käsittääkseni on, että silloin isää muistetaan. Meillä se ei juuri normaalista päivästä poikennut. En ole katkera siitä, että en saanut jotain lahjana jotain tavaraa. Tärkeintähän tässä ei ole se lahja vaan se ele, että muistetaan.

Jep. Lasten toimesta...

mistähän sä oot saanut päähän että vaan lapsille kuuluu se muistaminen. tietääkseni on ihan yleistä että sitä omaa puolisoa, lasten isää muistetaan. jopa naapurin isää voi onnitella.

Itseasiassa olen sitä mieltä, että äidille se mies on omien lastensa isä ja sitäkautta muistamisen arvoinen isänpäivänä. Ihan niinkuin exäni on lapsieni äiti, niin laitoin hänelle onnittelukortin.

samaa mieltä. meillä ei tosin muisteta kun välit on mitä on :| mä en tiedä missä se on muka määritelty että vain sitä omaa isää muistetaan..

Minä ajattelen sen olevan yleensä isyyden muistamista ja arvostamista. Samoin kuin äitienpäivä on äitiyden juhla

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Alkuperäinen kirjoittaja AP isä:
Olen aina muistanut vaimoa lahjalla jokaisena merkkipäivänä ja jouluna. Sen takiahan isänpäivä käsittääkseni on, että silloin isää muistetaan. Meillä se ei juuri normaalista päivästä poikennut. En ole katkera siitä, että en saanut jotain lahjana jotain tavaraa. Tärkeintähän tässä ei ole se lahja vaan se ele, että muistetaan.

Jep. Lasten toimesta...

mistähän sä oot saanut päähän että vaan lapsille kuuluu se muistaminen. tietääkseni on ihan yleistä että sitä omaa puolisoa, lasten isää muistetaan. jopa naapurin isää voi onnitella.

Itseasiassa olen sitä mieltä, että äidille se mies on omien lastensa isä ja sitäkautta muistamisen arvoinen isänpäivänä. Ihan niinkuin exäni on lapsieni äiti, niin laitoin hänelle onnittelukortin.

samaa mieltä. meillä ei tosin muisteta kun välit on mitä on :| mä en tiedä missä se on muka määritelty että vain sitä omaa isää muistetaan..

Minä ajattelen sen olevan yleensä isyyden muistamista ja arvostamista. Samoin kuin äitienpäivä on äitiyden juhla

aivan. niin minäkin. ei sen tarvitse olla oma isä jota vain muistetaan vaan niitä tärkeimpiä isejä.. eli omaa, lasten isää, miehen isää jne. se voi olla myös isäpuoli tai joku muu isä jos sitä omaa isää ei lähipiiristä löydy. kyllä minä onnittelin tuota naapurin perheen isääkin eilen. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Jaa-a. Saas nähdä mitä tällä palstalla keskustellaan jahka joululahjat on jaettu... :whistle:

(ps. en ole ap)

Palstan meiningin tuntien, ihan varmasti ruikutetaan.
Onneksi meillä ei aikuiset joululahjoja toisilleen jakele.. lapsille sitten senkin edestä :D Mutta, en tiedä... minusta niissä päivissä vain on jokin muu tärkeämpää kuin paketti ja sen sisältö.
Jokainen tavallaan toki, mutta ettäpitää siitä aikuisen ihmisen ruikuttaa, ettei saa mitään tai vaihtoehtoisesti ei saa sitä mitä oli "joulupukin-listaan" kirjoittanut :laugh:

Joopa. Kaikkein käsittämättömintä on se ruikutus, että jos puoliso ei ostanutkaan sitä mitä itse toivoi, ja ikänä ei ole edes kertonut ääneen mitä haluaa. :/

Niin, se on kyllä kaiken huippu :kieh: . Mie en voi ymmärtää, miten aikuiset ihmiset ruikuttavat lahjojen perään. Ihan käsittämätöntä. Silloin on varmaankin lapsena jäänyt paitsi jostain :D :laugh: . Meillä ei ole ikinä osteskeltu aikuisille mitään lahjuksia, lapset ovat asia erikseen. Ja mitä isäin- ja äitienpäiviin tulee, niin silloinhan on nimenomaan tarkoitus, että lapset muistavat vanhempiaan ja mieluiten jollain itse tehdyllä lahjalla ja kortilla. Jos joku lähtee mukaan tuohon markkinavoimien isäinpäivähömpötykseen, niin se on kyllä sitten ihan oma moka. *muoks* Niin, kahvit vietiin tietysti isukille sänkyyn ja hemmoteltiin muutenkin.

no en mäkään antanut lahjaa. tai no annoin sitä mitä mies pyysi edellisenä iltana... hehe. lapset oli tehny kerhossa lukutoukat ja upeet kortit ja mies oli niistä niin onnellinen ja sanoin etten mä oo kerenny käymään ostamas mitään, ni mies meinas ettei se oo tärkeetä, kuhan mä nousen eka sängystä aamulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:
se meinaa sitä ettei sunkaan tarvitse muistaa lastesi äitiä ensi keväänä :kieh:

Näin tulee tapahtumaan. Ei ole mitään syytä minullakaan enää muistaa, vaikka minun mielestä se kuuluisikin myös miehellä muistaa vaimoa äitienpäivänä mutta en enää...

Alkuperäinen kirjoittaja Isä:
Mitä tämä teidän mielestä tarkoittaa kun vaimo ei ostanut mitään.

Meillä vaimo ei osta tavaroita lahjaksi, koska minä elätän hänet muun perheen ohessa. Lahja olisi käytännössä minun ostama.

Onneksi parhaat isänpäivälahjat ovat ilmaisia luonnon antimia :p

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Meillä vaimo ei osta tavaroita lahjaksi, koska minä elätän hänet muun perheen ohessa. Lahja olisi käytännössä minun ostama.

Onneksi parhaat isänpäivälahjat ovat ilmaisia luonnon antimia :p

Looginen virhe, joko tahallisesti tai tahattomasti: "Lahja olisi käytännössä minun ostama". Sekoitat aika pahasti käsitteet ostaa ja rahoittaa.

Kylläpä on materialistista meininkiä. Meillä arvostetaan itse tehtyä korttia ja kakkua ja yhteistä aikaa - niitä asioita kuulkaa parinkymmenen vuoden päästä arvostetaan eikä jotain korvakarvatrimmeriä tms mitä lie.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de LIs:
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:

Looginen virhe, joko tahallisesti tai tahattomasti: "Lahja olisi käytännössä minun ostama". Sekoitat aika pahasti käsitteet ostaa ja rahoittaa.

Pilkunhinkkaajat päivystämässä - ostama vasta jos olisin antanut vinkin lahjatoiveesta? Hänestä ei tunnu luontevalta ostaa lahjoja jotka vastaanottaja rahoittaa, lahjatoiveilla tai ilman.

no en mäkään murua muistanut muuten kuin että tein illalla tiikerikakun. enkä usko että hän vajoaa katkeruuteen sen takia etten ostanut mitään.
muoks. itsekään en äitienpäivänä kaipaisi muuta kun ees joskus saisi lapsilta kortin.
ne lahjat on musta ihan turhia, koska kaikesta tuommoisesta tehty nin samperin kaupallista, raivostuttavaa! |O

meiän isukki makas krapulassa yli puolen päivän ja herättyään alkoi valittaa että missä aamupala viipyy :O oli kaksi päivää luvatta ryypiskelemässä, minä supistusten ja iskiaksen kanssa koitan jaksaa juosta tuon taaperon perässä sillä välin. En sitten jaksanut kakkua vääntää kun ei tuo hirveesti tuntunut sitä ansainneenkaan... Valitti myös kun en ollut "edes viitsinyt" siivota kunnolla isänpäivää varten. Lahjan olin hommannut jo aiemmin, illalla ukko kyseli että eikö edes lahjaa saa, sanoin että kuule tuolla se on varastossa, niin se vielä meni iloisena itse hakemaan sen!!

huoh, mitenköhän se ennen niin ihana mies muuttui tuollaseks :(

Teepä Ap sillai et nyt jouluna ja ensi äitienpäivänä ikäänkuin 'unohdat' ostaa vaimokkeellesi lahjan. Ostat lapsille ja vaikkapa anopillekin mut vaimolle et mitään. Katsot sit ilmeet.

Kyllä minusta jos kerran perheessä pruukataan ostaa lahjoja niin homma toimii molempiin suuntiin. Jos taas lahjan ostamista ei pidetä relevanttina, niin sit kumpikaan ei osta lahjoja. Meillä on sovittu keskenämme jo kauan sitten, että vain lapsille ostellaan lahjoja ja minusta se on bueno silleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamahemuli:
Teepä Ap sillai et nyt jouluna ja ensi äitienpäivänä ikäänkuin 'unohdat' ostaa vaimokkeellesi lahjan. Ostat lapsille ja vaikkapa anopillekin mut vaimolle et mitään. Katsot sit ilmeet.

Olisikohan nyt rakentavampaa "kostamisen" sijasta ottaa asia ihan aikuismaisesti puheeksi?

Olisikohan nyt rakentavampaa "kostamisen" sijasta ottaa asia ihan aikuismaisesti puheeksi?

jep. kostosta kun yleensä seuraa kostonkierre... :whistle:

Ei. Tiettyihin asioihin on mukavampi soveltaa ei-niin-aikuisia metodeja. Minusta kosto ja lapselliset toimet joskus tehoavat parhaiten ja jonninjoutava lässytys huonoiten. Sitäpaitsi itsekeskeiset ihmiset (jona nyt kyllä Ap:n vaimoa kuulemani perusteella pidän) eivät opi mitään keskustelusta.

Mun mielestä päivän pointti on siinä, että isää arvostetaan isän ominaisuudessa. Minä arvostan miestäni isänä, siksi minä ostan hänelle lahjan. Lasten lahjat tietenkin ovat ihan parhaita, mutta kyllä mielestäni vaimokin voi ihan hyvällä syyllä muistaa miestänsä. :)

Ja äitienpäivänä oletan mieheni muistavan minua, sillä oletan mieheni arvostavan panostani äitinä.

Mitä puhumista tuossa on? Kun ei ostanut niin asiahan on ihan selvä. Ei halunnut ostaa mitään. Kyllä minä olen tämän ymmärtänyt ja eletään nyt sen mukaan ettei enää osteta toisille mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Mitä puhumista tuossa on? Kun ei ostanut niin asiahan on ihan selvä. Ei halunnut ostaa mitään. Kyllä minä olen tämän ymmärtänyt ja eletään nyt sen mukaan ettei enää osteta toisille mitään.

sun ikä? 5v? ei kukaan voi olla noin lapsellinen!! :o

[/quote]

Olisikohan nyt rakentavampaa "kostamisen" sijasta ottaa asia ihan aikuismaisesti puheeksi?[/quote]

Ei. Tiettyihin asioihin on mukavampi soveltaa ei-niin-aikuisia metodeja. Minusta kosto ja lapselliset toimet joskus tehoavat parhaiten ja jonninjoutava lässytys huonoiten. Sitäpaitsi itsekeskeiset ihmiset (jona nyt kyllä Ap:n vaimoa kuulemani perusteella pidän) eivät opi mitään keskustelusta. [/quote]

Osuit aika lailla oikeaan. Vaimoni on hieman itsekäs. Ei osaa monesti asettua toisen asemaan ja ajatella toisen tunteita. Ja omat asiat tuntuvat tärkeiltä.

Alkuperäinen kirjoittaja The Urpoileva Helmi:

sun ikä? 5v? ei kukaan voi olla noin lapsellinen!! :o

Mitä sun mielestä sitten pitäisi tehdä?

voi hyvä ihme mikä tuossa nyt sitten on niin kauheata :/
mua ainakaan haittais tuollainen yhtään ehkäpä vain joissain asioissa pitää kasvaa aikuiseksi ja pikkuhiljaa käsittää että joulupukki on taruolento ja parhaat lahjat ja muistamiset on henkilökohtaisia.....

Asiaa! Kyllä minusta tuo on ihan selkeä viesti vaimoltasi; hän ei pidä lahjojen ostamista tärkeänä asiana, joten sinunkaan on turha siihen energiaasi tuhlata.

Omaan napaansa tuijottavat muijat ruotuun! Hyvä Ap! Minä niiiiin tykkään tuollaisista miehistä!

Yhteistyössä