en saanut ä-polin lääkäristä selvää,voitteko auttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"niin"

Vieras
eli,lääkäri totesi että olen kahen sormen verran auki...onko se sitten noin 2cm? ja hän sanoi sen olevan ihan normaalia jos on jo kaks synnytystä takana,pitääkö paikkansa?eli rv 34 just alkanu,kohdunkaula pitkä ja pehmeä ja viime viikolla olin 0,5cm auki ja nyt tänään olin 2 sormea auki...
pelkään että tulee aikanen synnytys,lääkäri sanoi et nou hätä.ja samalla reissulla sain myös tietää että lääkäri oli sijainen siellä eikä ole gynegologiaan perehtynyt.siks pisti miettimään että onko normi olla auki vaan sen takia kun on 2 synnytystä takana?

Mulla oli viikolla 28+paikat auki sormelle.
31+4 oli auki kahdelle sormelle. Lapsi syntyi 37+2
Ja silloinkin lähti etenee vasta kunnolla kun puhkastiin kalvot.
Ja siis kuopuksesta oli noin.
Yleens uudelleen synnyttäjällä voi paikat olla auki jo useita viikkoja ennen synnytystä..

Mä olin toisessa raskaudessa kanssa pitkään auki ja kohdunsuu pehmeä, kaulaa tais olla kanssa jäljellä joku vaan puoltoista-pari senttiä (suurimmillaan ollut kolme cm mulla).

Jopa viis senttiä on normaalia kuulemma synnyttäneillä.

Mulla 2cm kohdunsuu auki rv27 ja jouduin osastolle ennenaikaisten supistuksien ja tän kohdunkaulan kypsyyden takia seurantaan. Pääsin lopulta kotiin kun tilanne pysyi stabiilina. Mitään fyysistä ponnistusta ei kuitenkaan saanut enää tehdä. Vauva kuitenkin syntyi vasta rv40. Synnytystä edeltävänä päivänä kohdunsuu oli kuitenkin jo 4cm auki (saman verran kuin esikoisesta mennessäni synnärille), mutta synnytys ei ollut käynnissä. Käynnistyi vasta seuraavana päivänä ERITTÄIN nopeaan tahtiin ja syöksysynnytys se lopulta olikin.

Tosiaan, uudelleensynnyttäjillä kohdunsuu voi alkaa aukeamaan aikaisin. Mut voi olla, että ei sunkaan kannata kovin kauaksi aikaa jäädä kotiin arpomaan mennäkö sairaalaan vai ei ;)

entä tommonen nopee aukeeminen,0,5cm-2cm alle viikossa?mua pelottaa myös siks et oon ollu todella nopee synnyttäjä aina,ja mitä jos pidän kaikkea nyt vaan normaalina (ollu paljon suppareita,ja niihin ei otettu kantaa ä-polilla) ja en tajuu lähtee ajoissa,ja rv 36 saan vasta synnyttää omalla paikakunnalla.äh,joo mä oon pikkasen jännittynyt ja hermostuttaa epätietosuus.teillä oli onneksi kokemusta takana ja asiantuntemusta,niin vähän helpottaa,kiitos :)

Yhteistyössä