En raaski sisustaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väärällä tavalla pihi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väärällä tavalla pihi

Vieras
Meillä tehdään remppaa. Pitäisi tässä samalla sitten uusia tekstiilejä makkareihin, ostaa pari mattoa ja verhoja jne. Mutta en meinaa raaskia. Nuo vanhat olisi vielä ihan hyviä, mutta väreiltään eivät enää niin sovi. Lisäksi lapset tahtovat huoneeseensa angry birds - teemaa, joten punaista ja mustaa sinne pitäisi saada. Tiedän kyllä mihin kannattaa kiinnittää huomiota sisustaessaan ja mies varsinkin tietää (tekee hommia sisustussuunnittelijoiden kanssa), mutta meillä ei taida riittää kiinnostus näissä jutuissa loppuun asti. Just jotkut tekstiilit, en vaan saa aikaiseksi ostaa sopivia, kun ihan nuo vanhatkin verhot asiansa ajaa. En varmaan ole tarpeeksi esteetikko, kun aina vaan mietin ja mietin, että pitäisi, mutta sitten tuntuu hullulta ostaa joku yli 100 euroa maksava päiväpeitto vaan siksi, että vanha on väärää väriä...

Sama meillä. Lisäksi koen aina, että pian kuitenkin taas muutetaan, että ostan sitten sinne mihin aion jäädä pidemmäksi aikaa (vaikka tiedän, että niin ei tule käymään.

itse pidän sisustusta hyödyllisimpänä käyttönä rahalle, pihistelen sieltä täältä että rahaa riittää siihen ja valitsen ostoksissani kalliimpaa että se sopisi paremmin asuntoon. :D Tulen sisustetusta asunnosta onnelliseksi joten hyötykäyttöähän se rahalle onkin. Jos taas joillekkin ei se tunnu rahan ja vaivan arvoiselta niin ehkä ne rahat kannattaa käyttää sellaiseen joka on itselle tärkeää.

Minä olen tullut samaan lopputulokseen. En ole intohimoinen esteetikko, en viitsi käyttää rahaa sisustukseen. Toki meillä on mielestäni mukavan näköistä, mutta kun kerran olen hyvät verhot ostanut, niin kyllä ne saa ainakin viisi vuotta ikkunoissa roikkua.

Minusta sisustus on muutenkin harrastuksena melko kyseenalainen. Toki jokainen haluaa tehdä kodistaan miellyttävän, mutta pitää ajatella myös muita arvoja, kuten luonnonvarojen järkevää käyttöä.

[QUOTE="...";27946566]Minusta sisustus on muutenkin harrastuksena melko kyseenalainen. Toki jokainen haluaa tehdä kodistaan miellyttävän, mutta pitää ajatella myös muita arvoja, kuten luonnonvarojen järkevää käyttöä.[/QUOTE]

ei sisustus harrastuksena kerro luonnonvarojen tuhlaamisesta. nykyään varsinkin hankitaan paljon käytettynä, eikä uusia verhoja tai tuoleja hankkiessa vanhoja kaatikselle kärrätä vaan ne laitetaan kiertoon tai talteen. eikä sitä lookkia yleensä uusita jatkuvasti, vaan rakennetaan.

Ja siis minä olen juurikin intohimoinen esteetikko, mutta en siksi käytä rahaa sisustukseen - vaan aikaa ja harkintaa. Ajattomuutta, rakennuksen tyyliin (aikakauteen) sopivuutta, käytännöllisyyttä, jatkuvuutta. Jne.

Jos lapset tänä vuonna pitävät angry birdseistä, niin saavat kyllä pelata niitä, saavat jonkun pehmon tai vaikka teemaan sopivat lakanat. Mutta ei sisustusta. Never ever. "Sitten kun muutat omaan kotiin saat itse päättää noin isoista asioista".

Terv. Natsiäiti

No itse koen "harrastavani" sisustusta, mutta se ei tosiaan tarkoita sitä että ostelisin vaan sisustustavaroita/tekstiilejä. Seuraan jatkuvasti sisustuksen trendejä ja olen töissäkin sisustusalalla, mutta todella harkiten ostan mitään. Joku sanoikin hyvin että kotia rakennellaan vähitellen. Päiväpeitto on ollut sama, ihana, laadukas ja valkoinen kodista toiseen. Mm. design -valaisimia on kertynyt syntymäpäivä, valmistujais, kihlajais ja häälahjoiksi ja uskon niiden miellyttävän mua loppuelämän.

Jos ostaa kerralla rempassa uudet kamat/tekstiilit, niin tuskin on niin mieleisiä että haluaa katsoa niitä loppuelämän.