En pysty luottamaan perhepäivähoitajaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitee

Vieras
Lapseni juuri 2v täyttänyt aloitti perhepäivähoitajalla, olisin halunnut hänet päiväkotiin mutta paikkoja ei ollut. Hoitaja asuu tosi pienessä asunnossa, aikapoika asuu samassa asunnossa omassa huoneessaan, en ole nähnyt häntä kertaakaan mutta siellä on päivät aina.. Hoitajalla koira joka ei tykkää kuulemma lapsista, pitää joskus koiraa sisällä samaan aikaan kuin lapsiakin, yrittää kuulemma kuitenkin pitää koiran erillään lapsista.. niinpä niin, hoitaja vaikuttaa ihan mukavalta, hymyilee aina mutta jotenkin en kertakaikkiaan voi luottaa.. Enhän oikeastaan tiedä hänestä mitään, sama kuin arpoisi talon ja veisi lapsensa sinne. En tiedä, taidan alkaa painostamaan kuntaa että hommaa lapselle päiväkotipaikan, lapsi tosi stressaantunut koko ajan ja hirveän huudon kanssa jää hoitopaikkaan joka ei varmaan muutu vaikka päiväkotiin menisikin, mutta itse olisin rauhallisempi jos olisi päiväkodissa missä ei ainakaan mitään pahempia laiminlyöntejä pääse sattumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Toi koirajuttu kuulosti vähän pahalta.

Minusta muutenkin kuulosti vähän pahalta. Yleensä kannatta luottaa omaan intuitioon, kyllä se aika hyvin kertoo, milloin asiat eivät vain natsaa.

Etenkin jos lapsi vaikuttaa kovin ahdistuneelta pitkään, niin hoitopaikan vaihtaminen voisi olla aiheellista.

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Toi koirajuttu kuulosti vähän pahalta.

Minusta muutenkin kuulosti vähän pahalta. Yleensä kannatta luottaa omaan intuitioon, kyllä se aika hyvin kertoo, milloin asiat eivät vain natsaa.

Etenkin jos lapsi vaikuttaa kovin ahdistuneelta pitkään, niin hoitopaikan vaihtaminen voisi olla aiheellista.

Aivan totta, mä en huomannut lukea ihan huolellisesti loppuun asti.

Juuri tällaisten juttujen takia en voinut kuvitellakaan vieväni lasta pph:lle. Varmasti suurin osa heistä todella ihania ihimisä ja loistavia hoitajia, mutta mutta. Ainoastaan siinä tapauksessa, että pph olisi ollut jotain kautta tuttu (vaikka puistosta, tuttavan suosittelema), olisin voinut harkita.

Luota vaistoosi! Itse ilmoittaisin hänen esimiehelleen etten enään vie lastani sinne hoitoon. Syitähän sulla jo oli ja ne kyllä kannattaa myös kertoa. Kuka pitää lapsen puolta jos ei sen vanhemmat sitä tee? :)

Voin sanoa ihan suoraan, että en missään tapauksessa jättäisi lastani hoitoon paikkaan, jossa oleilee aikuinen mies (ilm jonkin asteen syrjäytynyt, jos äidin luona ovien takana majailee), jota en henk. kohtaisesti olisi tavannut. Myöskään ei kuulosta kovin hyvältä, että perhepäivähoitajalla on koira, joka ei pidä lapsista.

Sukulaisperheen poika oli pienenä perhepävähoitajalla. Heillä oli jonkun aikaa sellainen tuntemus, että täti ei ole ihan tehtäviensä tasalla. Muistaakseni asunnossa myös oleskeli hänen työtön aviomiehensä. He epäilivät mm alkon käyttöä lasten hoitoaikoina. He soittivat useaan otteeseen pävähoidosta vastaavalle henkilölle ja esittivät huolensa. Vastaus oli, että kyseinen perhepäivähoitaja on hyvä ja kokenut hoitaja, joka oli jo vuosia tehnyt työnsä hyvin. Loppujen lopuksi he vaativat tarkistusta. Ja kun sellainen etukäteen ilmoittamatta perhepäivähoitajan luo sitten tehtiin, kaikki hoidossa olleet lapset vietiin heti pois ja sen perhepäivähoitajan työ loppui siihen. En tarkalleen tiedä, mitä olivat sieltä sitten löytäneet. Että kaikenlaisia silläkin alalla on...

Soitan huomenna päivähoitotoimistoon ja vaadin saada lapsen takaisin jonoon päiväkotiin, isompi lapseni sai päiväkotipaikan mutta nämä pienemmät kunta mieluusti laittaisi kaikki perhepäivähoitajille. Täytyy nyt kertoa näistä oloista siellä hoitajalla, mutta luulen että pitävät vaan yliregointina mutta sittenpähän pitävät, mutta päiväkotipaikan on löydyttävä, meillä oli kuitenkin monta kuukautta paperit vetämässä ja kumma kun isompi lapsista sai päiväkotipaikan mutta pienempi laitettiin perhepäivähoitajalle, vaikka ensisijaisesti hänellekin päiväkotipaikkaa halusimme.

Olen itse pph enkä kyllä omaa lastani veisi ap:n kuvailemalle hoitajalle, en todellakaan. Nyt heti huomenna soitat pph:n ohjaajalle ja purat huolesi, etkä vie lastasi enää sinne!

meillä on ainakin ihana perhepäivähoitaja. poika on 2,5 vuotta. oli alle 2 v. kun aloitti.
välillä siellä on iso koira hoidossa. lapset ovat kaikki alle 3 v.
en todellakaan laittaisi mihinkään päiväkotiin tämän ikäistä.

Hmmm... Mitä jos juttelisit enemmän sen hoitajan kanssa? Kyselet hienovaraisesti aikuisesta pojasta jne. Ihan noiden olettamuksien perusteella tuskin lasta saa pois välittömästi. Onko ollut kauan alalla jne. Mutta kysele ja soittele esimiehelle ja kerro huolesi. Jos asia huolettaa sinua niin onhan siihen muutos tultava.

Perusteluna päiväkotiin hakemiselle voisit käyttää isompaa lasta. On aika rankkaa viedä lapset eri paikkoihin hoitoon. Johan siinä saat lähteä "tuntia"aiemmin kotoakin.

Ja lapsihan tietenkään ei reagoi mitenkään siihen, että äiti suhtautuu negatiivisesti saamaansa päivähoitopaikkaan?

Miksi ihmeessä te täällä selvittelette asioita? Mene ja kysy siltä hoitajalta asioita ja tutustu lapsesi hoitopaikkaan avoimin mielin.

Meillä ainaki hoitaja on painottanu tota molemmin puolista luottoa. Elikkä jos tuntuu joka aamu pahalta jättää lapsi ko. hoitajalle niin vaihda ihmeessä!! Ja mustakin toi koiran pito lasten kanssa ei oo kovin hyvä juttu kun ei siis kerta lapsista pidä, muuten kai se koira ei haittais.

Toi aikapoika ei kai nyt nii paha juttu oo. Mä kun olin lapsena hoitajalla jonka poika oli tällänen nii eipä siitä paljoo harmia ollu ku siellä omassa kopissaa hengas :D

Me saatiin vaihto niin, että heti seuraavana viikkona lapsi meni eri hoitajalle. Kas kummaa miten se hoitaja kohteli viimeisenä päivänä viimein asiallisesti lastamme. :headwall:

Yhteistyössä