En pidä pinaattikeitosta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja looole
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

looole

Vieras
Saako äiti sanoa, että ei pidä jostain ruuasta?

Neuvolassa tänään kysyttiin lapsen lempiruokia. Neuvolantäti kysyi tykkäätkö pinaattikeitosta? Johon itse vastasin, että ei taida olla maistanut pinaattikeittoa, koska minä en siitä tykkää. Johon neuvolasta vastattiin, ettei tuota pidä kertoa lapselle. Siis pitääkö äidin tykätä kaikista ruuista tai valehdeltava lapselle, että onpas hyvää ja äiti tykkää kaikesta ruuasta?

No ei toi musta fiksulta kuulosta, että jos lapsi ei ole edes maistanut sitä keittoa, niin sille sanotaan etten tykkää tosta. Antaisin eka tehdä omat johtopäätökset ruoasta kuin ruoasta ja sitten voi kertoa tykkääkö siitä itse vai, jos se nyt on tarpeellista. Lapsen päiväkodissa ei saa sanoa ettei tykkää siitä ja siitä, vaan pitää sanoa että "tämä ei ole aivan minun makuuni" ;)

Olen itse dsanonut suoraan,että en pidä/tykkää jostain ruuasta.Esim.paistetut muikut,silakkalaatikko,lanttulaatikko...mutta kiitos isovanhempien,lasten isän,lapseni ovat saaneet maistaa niitäkin ruokia..ja paistetut muikut on lasten yksi herkkuruoka..Teen kyllä myös niitä ruokia, joita en itse syö.

Yhteistyössä