En pärjää 5-vuotiaan kanssa, voinko antaa pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Kaikkea on kokeiltu, kasvatusneuvolaa, listaa seinällä johon tarroja hyvästä käytöksestä ja vaikka mitä muuta. Minulla on muitakin, vanhempia, lapsia (samaa sukupuolta) eikä heidän kanssaan ole ollut vastaavia ongelmia. Minä en jaksa, en vaan jaksa. Ei ole enää reilua isommille lapsille, että yksi kuluttaa kaikki voimavarat, enkä jaksa olla äiti heille.

Käykö lapsi missään hoitopaikassa? Jos on muita lapsia kotihoidossa, kannattasko se laittaa? Kaipaako huomiota vai onko todettu mitään muuta? Onko tottelemattomuus jatkunut kauan jo?Ehkä se menee iän myötä ohi...JAKSAMISTA!!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti myös:
Käykö lapsi missään hoitopaikassa? Jos on muita lapsia kotihoidossa, kannattasko se laittaa? Kaipaako huomiota vai onko todettu mitään muuta? Onko tottelemattomuus jatkunut kauan jo?Ehkä se menee iän myötä ohi...JAKSAMISTA!!

Lapsi on päivähoidossa. On aina ollut vilkas ja uhkarohkea. Uhmaa on ollut melkein koko elämän varhaisinta vauvavaihetta lukuunottamatta. Myös päivähoidossa raju ja nopea käänteissään: kaatuu, putoaa, hyppää jne. Luita on murtunut ja muuta sellasta tän takia. Aina liikkeessä, MUTTA pystyy halutessaan keskittymään. Itse sanoo, "ettei osaa olla kiltti" vaikka häntä kuinka yrittäisi opastaa, palkitsisi jokaisen kiltin teon, olisi tarkkaavainen ja estäisi häntä tekemästä tuhmaa ja palkitsisi sen estonkin jne.

Lapsi kainaloon ja mielenterveystoimistoon tai muuhun vastaavaan paikkaan. Lapsi tutkimuksiin ja saat itsekin apua. Jos luovutat nyt niin voi olla ettet ikinä pysty antamaan sitä itsellesi anteeksi ja sekä sinä, että lapsi voitte vaan entistä huonommin.

Jaksamista :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Lapsi on päivähoidossa. On aina ollut vilkas ja uhkarohkea. Uhmaa on ollut melkein koko elämän varhaisinta vauvavaihetta lukuunottamatta. Myös päivähoidossa raju ja nopea käänteissään: kaatuu, putoaa, hyppää jne. Luita on murtunut ja muuta sellasta tän takia. Aina liikkeessä, MUTTA pystyy halutessaan keskittymään. Itse sanoo, "ettei osaa olla kiltti" vaikka häntä kuinka yrittäisi opastaa, palkitsisi jokaisen kiltin teon, olisi tarkkaavainen ja estäisi häntä tekemästä tuhmaa ja palkitsisi sen estonkin jne.

Ei mun mielestä ole normaalia,jos teloo itseään noin. Ettei osaa olla kiltti.:o Oletteko käyneet lekurissa? voihan hänellä olla adhd vaikka keskittyykin asioihin,kaikkia oireita ei ole kaikilla.
Mä itse veisin tutkimuksiin pikaisesti.

Kysyhän sosiaalitoimistostosta/kasvatusneuvolasta olisiko mahdollista että saisit tukiperheen, saisit huilata ja olla muiden lastesi kanssa silloin kun nuorimmaisesi olisi tukiperheessä.
Saako lapsesi jotain terapiaa esim. toimintaterapiaa, (vähän vanhempana kannattaisi kokeilla lisänä ratsastusterapiaa)kasvatusneuvolasta pystyvät järjestämään teille lähetteen sinne.
Oletko tietoinen että Ylänneellä on MLL:n ylläpitämä kuntoutuskeskus; Huvitus. Jos saisit sinne lähetteen, edellyttää että saat korotettua hoitorahaa (toivottavasti olet hakenut hoitorahaa kelalta, olet oikeutettu saamaan ainakin perus hoitorahan, ellet niin kasvatusneuvolaan heti yhteyttä ja paperit meneen) Huvitukseen pääsee terapiajaksoksi koko perhe ja saatte siellä "nollattua" tilannetta.
Ja kannattaa todella olla kaikissa noissa terapia ym. asioissa olla kovana, kasvatusneuvolassakin.
Toivottavasti tästä löytyi sinulle apua. Itse olen saman suon rämpinyt esikoiseni kanssa ja tällä hetkellä meillä elellään murrosikää, onneksi esikoiseni pääsi psykoterapiaan, niin saa vieläkin apua ongelmiinsa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Meillä justiinsa pojalla tuollaista. Ollut kanssa 2v. ylöspäin. Tosi rakasta koko perheelle. Meillä lähdettiin asiaa ratkomaan perheneuvolan ja lasten psykan kautta. Nyt poika käy kerran vko. toimintaterapiassa. Kärsii ilmeisesti aistiyliherkkyydestä... Voi olla mysö adhd:tä tai aspergriakin? virallista diagnoosia emme vielä ole saaneet. Poika tuplaa myös parhaillaan eskaria, ei ollut valmis vielä koulutielle . Veikkaanpa että teilläkin jotain "häiriötä" jossakin saralla. Kannattaa rohkeasti lähteä asiaa selvittämään , vaikka neuvolan kautta.
Voimia ja jaksamista! Tiedän että on RASKASTA!!!

Yhteistyössä