Minä olisin halunnut kaksi tukihenkilöä, elikkä siis lapsen isän ja sitten vaikka oman äitini. Uskon, että äitini osaisi paremmin esim. hieroa ja muutenkin olla tukena kuin puolisoni, ja olisi äitini myös puolisoni tukena. Miehellä on sairaalakammo, ja jotenkin pelkään ettei se kestä tuota synnytystä.
Aluksi mies oli ihan myöntyväinen tähän toisen tukihenkilön mukaanottamiseen, mutta yhtäkkiä heittäytyi ymmmärtämättömäksi eikä enää suostu siihen, että synnytykseen tulisi mukaan joku kolmas, joka tukisi meitä kumpaakin. Hän ei kuulemma suostu tulemaan synnytyssaliin jos siellä on yksikin ylimääräinen.
Mua harmittaa ja rehellisesti sanottuna vituttaa se, että vaikka hän tasan tarkkaan tietää kumpi meistä tulee kärsimään, kokee hän oikeudekseen alkaa latelemaan sääntöjä. Itse kyllä tiedän, että minä synnyttäjänä olen se, jolla on viimeinen valta asiassa, mutta en haluaisi mitään perheriitaa aiheuttaa ennen synnytystä (tai sen aikana). Tuntuu vaan ikävältä, että mulla oli suunnitelma johon luotin ja jonka avulla osasin olla jännittämättä tulevaa koitosta, ja nyt saan heittää sen suunnitelman romukoppaan siksi, että mies niin vaatii.