En ota miestä mukaan synnytykseen!

joo, mua ei henkilökohtaisesti niin kovin paljon haittais, ellei mies lähtisi synnyttämään mukaan, mutta hän itse haluaa ehdottomasti tulla. olen kyllä jo valmiiksi sanonut hänelle, että en todellakaan aio huolehtiä hänestä tipan tippaa ja aion käyttäytyä sitten just niin huonosti kun haluan (siis mahdolliset kiroilemiset yms) että jos hän niistä jotain rupeaa marisemaan, niin sitten on parempi pysyä poissa paikalta ;)
 
mulla mies oli paras kivunlievitys synnytyksessä. ei osannut eikä paljon voinutkaan tehä mitään mutta mulle pelkkä läsnäolo oli kauhean tärkeää. tulee kyllä tämän kakkosenkin synnäriin mukaan =) oli ihanaa kun kauhean kivun keskellä siinä vieressä tietää olevan jonku rakkaan, jotenkin pelkästään se antoi toivoa että kyllä tästä selvitään.. ja selvittiinkin. saatiin pieni tyttö :heart:
 
Mä luulin et oon ainoo kenen mies ei oo ollu synnytyksis mukana. Elikkäs ekan synnytykseen olis tullut, mutta mennessämme sairaalaan synnytys oli keskeytynyt ja hitaasti edennyt että kätilö käski miestä menemään kotiin kun oli yö aikakin sanoi ettei vauva vielä tänä yönä synny. No reilun parin päästä soitettiin miehelle et jos haluaa ni vois tulla takasin kun vauva näyttää syntyvänkin. Mutta matkaa on sellanen vähän yli 50 km niin ei sitten enää lähtenyt ja tunnin päästä meille syntyi poika. Toisen lapsen kohdalla sanoin miehelle että voi tulla mukaan jos haluaa, mutta ei halunnut joten menin yksin. Hyvin oon kummallakin kerralla pärjänny ja kätilöt on ollu tosi ihania. En mä ainakaan siinä kivun keskellä pystyny miettiin tai huomioimaan onko siinä huonees joitakin muita ennenkuin sain epiduraalin. Nyt sit odotellaan kolmosta syntyväks ens kesäks enkä meinaa edes ehdottaa et tulisko mukaan tulee jos haluaa ja ehtii.
 

Yhteistyössä