En osta mitään

Olen vähän siivoilemassa, lähinnä sellaisia vanhoja kasoja jotka ovat lojuneet nurkissa. Ja jumankekka kun löytyy vaikka mitä, on serviettiä, on huivia (tosin lahjaksi saatua) ja lukemattomia lehtiä vinot pinot. Pinot jotka ovat olleet paikoillaan kesästä asti, tai viime talvesta (lehdistä päätelleen, minähän en muista). Avaamattomia astiapaketteja löytyy työhuoneesta. En taida tarvita mitään ihan oikeasti. Jos olisi ostamatta mitään vaikka muutaman kuukauden näin alkuun. Ja joululahjaksi leffalippuja niille, jotka ovat vielä hommaamatta (eli omat ja muiden lapset sekä muutama naapurin lapsi). Ei tavaraa, ei. Enkä osta lehtiäkään vähään aikaan, en.
 
"Piika-äiti"
Juuri näin Hienosta Sisustuslehdestä, että lehtipinot voi köyttää kolmella kirpparivyöllä ja tehdä niistä tilapäisjakkaroita tai hyllyjä. Eli laita lehtesi pinoon ja tee niistä hienoja, värikkäitä ja trendikkäitä kierrätysjakkaroita!

Sellaisen voisi varmaan antaa joululahjaksikin, lahjottava saisi päättää pitääkö jakkaran jakkarana vai alkaako lukemaan vanhoja lehtiä, jos ikävä ja murhe yllättää.
 
  • Tykkää
Reactions: aurinkoenergiaa
[QUOTE="Piika-äiti";25034217]Juuri näin Hienosta Sisustuslehdestä, että lehtipinot voi köyttää kolmella kirpparivyöllä ja tehdä niistä tilapäisjakkaroita tai hyllyjä. Eli laita lehtesi pinoon ja tee niistä hienoja, värikkäitä ja trendikkäitä kierrätysjakkaroita!

Sellaisen voisi varmaan antaa joululahjaksikin, lahjottava saisi päättää pitääkö jakkaran jakkarana vai alkaako lukemaan vanhoja lehtiä, jos ikävä ja murhe yllättää.[/QUOTE]

Tuohan olisi hyvä idea. Mutta kun en voi luopua niistä lehdistä, ovat lähinnä ruokalehtiä joista JOSKUS etsin reseptejä. Mutta hyvä idea tosiaan :)
 
"Piika-äiti"
Tuohan olisi hyvä idea. Mutta kun en voi luopua niistä lehdistä, ovat lähinnä ruokalehtiä joista JOSKUS etsin reseptejä. Mutta hyvä idea tosiaan :)
Minusta se sopii juuri sellaisten lehtien säilyttämiseen, joita aina joskus tarvitsee, eli itse olen juuri vöitä etsinyt ja aion muutama makulehteni ja glorian ruokalehdet sitoa lapsille pieniksi mataliksi jakkaroiksi tuon lämpimän uunimuurin kupeelle.
 
[QUOTE="Piika-äiti";25034303]Minusta se sopii juuri sellaisten lehtien säilyttämiseen, joita aina joskus tarvitsee, eli itse olen juuri vöitä etsinyt ja aion muutama makulehteni ja glorian ruokalehdet sitoa lapsille pieniksi mataliksi jakkaroiksi tuon lämpimän uunimuurin kupeelle.[/QUOTE]

meillä ei oikein ole tilaa missään ylimääräisille jakkaroille. Mutta ei kyllä taida olla työhuoneen kirjahyllyssäkään kohta. Ehkä pitää vähän luopua vanhemmista, kunhan vaan ehtii käydä ne jossain vaiheessa läpi. Ja ehkä jopa voisi luopua osasta joululehtiäkin. Niistä ajattelin leikata parhaat kuvat ja tehdä kirjanmerkkejä laminoimalla.
 
Tavaraa on kyllä kertynyt ihan kamalasti, vaikka minusta en edes kamalasti shoppaile. Mutta juuri vein ison kassillisen kirjoja lapsen hoitopaikkaan, olen antanut kirpparille myytäväksi laatikollisen leluja, kaksi isoa kassia lasten kenkiä ja vaatteita ja ison säkin omia äitiysvaatteita. Eikä tunnu missään. Pitää jatkaa tätä ostamattomuutta (kuten HH sanoi, että pitäisi pysyä siinä) ja samalla toisesta päästä luopua jostain. Josko sen avulla saisi jotain tolkkua tähän sotkuiseen kotiin.
 

Yhteistyössä