En osaa nauttia kesälomasn lopusta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pessimisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pessimisti

Vieras
Neljän viikon kesälomastani on vielä yksi viikko jäljellä. Olen huomannut taas kerran, että en osaa nauttia loman lopusta yhtään. Mitä lähemmäksi töihinmeno tulee, sitä enemmän mielessä pyörii lähestyvä töihinmeno ja sitä kiihkeämmin toivoisin, että loma ei olisi vielä ohi. Tiedän että tämä tälläinen turha töihinmenon ennenaikainen murehtiminen on turhaa, varsinkin kun minulla on erittäin mukava työpaikka ja viihdyn siellä hyvin. En vain kuitenkaan osaa nauttia loman lopusta. Olen aina ollut tälläinen että mitä lähemmäksi jonkun kivan asian loppuminen tulee, sitä enemmän vain murehdin sen loppua ja jos edessä tulee olemaan jotain ikävää, saatan murehtia sitä viikkokausia etukäteen mielessäni ihan turhaan. Miten oppisin tälläisestä turhasta asioiden etukäteen murehtimisesta eroon?

Mulla ei ole kesälomaa, vaikka olen ollut samassa duunissa 5 vuotta. Liitto puuttui asiaan ja ensi kesänä (kuusi vuotta täynnä silloin) minulla on kesäloma.

Nauti siitä, mitä sinulla on.

[QUOTE="vieras";28752755]Mulla ei ole kesälomaa, vaikka olen ollut samassa duunissa 5 vuotta. Liitto puuttui asiaan ja ensi kesänä (kuusi vuotta täynnä silloin) minulla on kesäloma.

Nauti siitä, mitä sinulla on.[/QUOTE]

Kyllon taaaas viety ku pässiä narus.

[QUOTE="vieras";28752925]Kyllon taaaas viety ku pässiä narus.[/QUOTE]

Eipä ole ollut muuta vaihtoehtoa. Mutta nyt se muuttuu... Kannatti silti kärvistellä. Olen iloinen.

Sain todella kivan työn ihanalta paikkakunnalta, jossa me viihdytään ja jossa meillä kaikilla on tosi hyvä olla. Kannatti, sanoisin. Lapset sai pitää koulunsa, tarhansa ja koti säilyy tässä.

Ärsyttää ajatella, että jo ens kuussa pitäs taas mennä kouluun, kun ei siitä koulun käynnistä välttämättä tule taaskaan mitään, kuten ei viime keväänäkään kiitos polvikivun... Syksyn mittaan selviää varmaan sekin, että joutuuko polven tähystämään, kun ei se muuten parane ollenkaan, ei välttis silläkään.

Sitten ku koulu alkaa, ni sit pitääkiii ootella magneettikuvausta ja ortopedin polille aikaa, siinähän se syksy sit menee. Ja varsinkii sen ortopedin luona käynnin jälkeen, kun tietää, että mitä polvessa on, vaikka on tähystettykin jo. Mutta saattavat ehkä korjata eturistisiteen, koska sen takia(ehkä johtuu siitä) polvi menee kokoajan pahemmaks ja huonompaan kuntoon...

ja minulla tylsää kotona. Mutta jos minä en tyydy arkiseen kotoiluun, velkaannumme. jonkin verran viidyn itsekseen, mutta nyt loma lopuillaan ja tympii kun mies kiertää golfaamassa ja musiikkitapahtumissa. On kotona lomalla noin päivän viikossa nukkumassa univelkojaan.. Minua kiinnostaisi muutkin jutut kuin kotiaskareet kuten esim. kotimaan lomat, melonta, uinti ja lavatanssit. Olisi ollut kiva saada puolisosta seuraa niihin. Ja olisi kiva saada rahat riittämään niihin. Olen lopettanut mm. kampaajalla käynnit vuosi sitten. En juuri osta vaatteita tai kenkiä enkä ikinä ole käynyt kauneus tai kynsihoidoissa. Asian ottaminen puheeksi golfarin kanssa on kuin koko golffareiden yhteisön kanssa taistelua. Golf on iso bisnes, siksi sitä ei juuri kritisoida. Lueskelin golffareiden käsityksiä parisuhteesta ja keräsin seuraavaa:
"Golf sopii sinkuille tai pariskunnille joissa molemmat pelaa." Vaimoja, jotka eivät jousta golfarin tahtiin haukutaan mm. umpi-nipoiksi, neuvotaan viemään saunan taakse tai vaihtamaan se riivinrauta. Joku muistutti sitaatilla, että terroristien kanssa ei neuvotella. Lisäksi on neuvoja valehdella ja vedättää puolisoa siten, että golfiin jää enemmän aikaa. Moni neuvoo myös näyttämään puolisolle miten kiva olisi jos vaikka ryyppäisi golfin sijaan..

Yhteistyössä