En osa "tuhlata"/ nauttia elämästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Nyt oikeastaan tajusin, yksi ongelmasta on liallinen säästäväisyys. En osa nauttia esim ravintolassa, kun tiedän, että samalla hinnalla saa kotiin kahdeksi viikoksi ruoat. Joka paikassa mustin, että jotain vastaava saa edullisemmin muualta tai eri aikaan. Kaikki koulussa ostivat karkit, mä säätin. Joo, ostin itse 18v:na ekan auton. Mutta nyt se on vähän eri. Ehkä jonkinlainen pelko, että mitä jos joskus ei ookaan rahaa. Outoa. En oikein tiedä miten tän kanssa elää. Olen peruspalkalla, elämiseen kyl riitä ja säästössä on vähän, mutta en osa ottaa rennosti rahan suhteen. Jos joskus "irrottelen", niin tulee huono omatunto ja pitkä miettimissessio siitä miten ne rahat olisi voinut käyttää toisin. Mikä avuksi? Oikeasti, pilan elämäni..

Anna puolet tuosta ominaisuudesta mulle. :)

ole iloinen, että olet säästäväinen. et pilaa elämääsi. itsessä samoja piirteitä, säästössä on 1. vuoden palkka. Olen työssä jossa näkee tuhlailevaisuuden seurauksia ja voin sanoa että säästäväisyys on parempi. liika säästäväisyys voi toki muodostua ongelmaksikin, ehdotan että teet suunnitelman: esim 50-100€ kuukaudessa henkiseen hyvinvointiin, jonka voit sitten käyttää ravintolaan, teatteriin tai vain shoppailuun. silloin sinulla on suunnitelma/raha varattuna hauskanpitoon eikä tarvi ko. rahan perään murehtia. toimii minulla/puolisokin tyytyväinen etten elä kuin sopuli