en olisi ikinä uskonut valitavani tästä helteestä mutta..

  • Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti
huoh
nyt alkaa jo riittämään! aivan tukalan kuuma ja ulkona ei voi olla. pakko istua sisällä ja pitää ilmalämpöpumppua päällä! lapsikin jo itkien kysyi että miksi pitää olla kesä ja näin kuuma.
 
vieras
valivalivalivalivali
ilmalämppö pumppu........ mä en tajua tällasta valittamista. mä voin oikein hyvin kun nesteytys on kunnossa, ei oo yhtään ylimääräistä kiloa lanteilla ja makoilee vähissä vaatteissa ulkona tai puuhaa puutarhassa. mikä ihme ihmiset pistää valittaa??? hyvin selvitään ilman pumppujakin...... :D
 
vieras
Mulla alkaa kans jo keittään yli. Yöllä on niin kuuma, vaikka kuin yrittäis viilentää asuntoa, ettei saa nukuttua kunnolla, joten olen koko ajan vähän liian väsynyt, helle vie lisää voimia. 1v ei tahdo enää jaksaa... oltiin lapissa kaks viikkoa, siellä ihanan aurinkoista, vaan noin 20 ja se oli just ihanan sopivaa.
 
V
Onneksi täällä (Pohjois-Pirkanmaa) on tänään vain 16 astetta lämmintä, eikä niitä +30asteen helteitä onneksi enää täällä päin ole ollutkaan. Tuon +25 vielä kestää, mutta +30 tuntuu, ettei voi enää hengittää kun ilma niin lämmintä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
valivalivalivalivali
ilmalämppö pumppu........ mä en tajua tällasta valittamista. mä voin oikein hyvin kun nesteytys on kunnossa, ei oo yhtään ylimääräistä kiloa lanteilla ja makoilee vähissä vaatteissa ulkona tai puuhaa puutarhassa. mikä ihme ihmiset pistää valittaa??? hyvin selvitään ilman pumppujakin...... :D
Ethän sitten valita talvella pakkasistakaan;) Minua kyllästyttää se kun ihmiset talvella valittavat jatkuvasti, vaatetta vaan päälle niin hyvin tarkenee!:)
 
jep
Jep, täällä itkee päivät kaksviikkonen vauva. Yöllä onneksi hieman viilenee ja saa nukkua vauvakin. Meillä on sisällä +31 lämmintä, ulkona näyttäs olevan +32. Että jee jee, ei pääse ees vauvan kans ulos ulkoilee kun sinne tukahtaa. Yöllä voi vaunutella nii säilyy vanhempien mielenterveys, heh :)
 
Mua ei muuten haittaa, mutta töissä on TODELLA tukalaa olla näillä helteillä. Olen siis töissä vanhustentalossa. Ilmastointi siellä ei pelaa ollenkaan, sisälämpötila on sen 30 astetta. On raskasta näillä helteillä pukea, pestä, nostella.. vielä kun asukkaiden vessoissa patterit (siis ne putket joiden päälle voi laittaa vaatteita kuivumaan) hohkaavat kuumuutta täysillä. Dementikot vaeltelevat entistä levottomampina näiden helteiden takia.

Mutta vapaalla ollessa helteet eivät ollenkaan haittaa, päinvastoin!! Olen auringonpalvoja xD
 
Tulkaa tänne Etelä-Pohjanmaalle! Mittari näyttää 19 astetta. Piti laittaa sukat jalkaan kun palelee.

Oikeasti, minäkään en siedä yli 26 asteen helteitä, siinä on mun sietokykyni raja. Missään tapauksessa en valita -30 asteesta! Kylmä on pukeutumiskysymys, mutta +30 ei enää ole.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
valivalivalivalivali
ilmalämppö pumppu........ mä en tajua tällasta valittamista. mä voin oikein hyvin kun nesteytys on kunnossa, ei oo yhtään ylimääräistä kiloa lanteilla ja makoilee vähissä vaatteissa ulkona tai puuhaa puutarhassa. mikä ihme ihmiset pistää valittaa??? hyvin selvitään ilman pumppujakin...... :D
mulla on tuossa edessä yksi ylimääräinen kannettava viikkoja kasassa 30 joten johtuukohan sitten siitä tämä hyvinkin tukala olo vai mistä mutta nyt riittää.
 
Juu, kyllä mäkin toivoisin edes pientä paussia tähän helteeseen... Vaikka yleensä oonkin ollu aikamoinen auringonpalvoja mutta tää alkaa jo väsyttämään päänsärkyineen kaikkineen. Onneksi Suomen kesä on lyhyt... :)
 
ap
meillä näyttää mittari varjossa nyt +33 astetta. sisällä onneks +21
tuntuu että lihaksista häviää voimakin tällä helteellä eikä jaksa liikkua.
kait se on lähdettävä puutarha kastelemaan kun sekin ihan nuutuu. juhannuksena viimeksi täälä kunnolla satanut!!
 

Yhteistyössä