Mä en kokenut vauvan hoitamisessa mitään jaksamista, vaan koin vauvanhoidon todella helpoksi ja yksinkertaiseksi jutuksi, mutta tuollainen uhmaikäinen vaatiikin jo henkistä kanttia...ja fyysistäkin, kun ei esim. nuku enää niin paljon.
Henkisesti olisi varmasti ollut helpompi tulla äidiksi jossain toisessa elämänvaiheessa, sillä mä olin niin hirveän pieni raakile, enkä todellakaan valmis vanhemmaksi.
Aikamoinen sopeutuminen se on ollut ja vasta nyt tämän kevään aikana olen tajunnut, että mä haluan olla tuon lapsen kanssa, eikä enää kiinnosta oikeasti ollenkaan se vapaus, mikä oli ennen lasta.
Ihan tyytyväinen olen silti valintaani, sillä onpahan nyt ainakin huomannut, ettei vanhemmuus ole mun juttu ihan oikeastikaan.
Olin tuota mieltä jo ennen raskautumista, mutta nyt se on tullut todistettua ja "en halua lapsia" on vaihtunut "en halua lisää lapsia".
Ja onhan tässä hyvät puolensa..ei tule työelämässä myöhemmin keskeytyksiä, lapsi saa nähdä ja kokea paljon kun mä olen "nuori hilluja", saa "rennon" nuoren mutsin ja ehkä pitää minut kauan elämässään. Muunmuassa.
Jos mun ois pitäny päättää, että mun ois pakko lisääntyä jossain tietyssä iässä, niin olisin valinnut 23-25, en sen alle, enkä yli 30.