En ole vainoharhainen, mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 928
19 190
113
Yritin ladata tähän Samsung-kännyyni MTV3 Katsomon. Ennen lataamisen aloittamista luki tämä:

"MTV Katsomo tarvitsee seuraavien kohteiden käyttöoikeudet:

-Laitteen tunnus ja puhelutiedot
Antaa sovelluksen määrittää puhelinnumeron ja laitteen tunnuksen, puhelun tilan sekä soitetun numeron
-Kuvat/mediatiedostot
Käyttää yhtä tai useampaa seuraavista: laitteessa olevat tiedostot kuten kuvat, videot tai äänitiedostot sekä laitteen tallennustila.
-Antaa sovelluksen tarkastella wi-fi-verkkoja koskevia tietoja, kuten onko wi-fi käytössä ja mihin wi-fi-laitteisiin on muodostettu yhteys.

Ok, jotkut noista ymmärrän että niitä tarvitaan kun katotaan nettitelevisiota, kuten puhelinnumero, laitteen tallennustila ja yhteensopivat ohjelmat.

Mutta mitä Maikkari tekee sillä tiedolla, mitä kuvia tai videoita henkilöllä on omassa kännyssä?
Sit ekassa mainittiin puhelinnumeron syynäys 2 kertaa. Liittyykö toinen noista siihen mistä numerosta otan Katsomoon yhteyttä, ok, mutta onko tuo toinen sen takia että ne kattoo kelle soitan?

Nörtit hoi! :)

Tuntuu jokainen Samsungiin asennettava appsi vaativan noita kaikkia. :( Alkuun karsastelin, mutta kun ei tästä älykännykästä paljoo iloa oo jos ei mitään sovelluksia voi käyttää, niin annoin mennä.

Elossa ollaan. :)

Tuntuu jokainen Samsungiin asennettava appsi vaativan noita kaikkia. :( Alkuun karsastelin, mutta kun ei tästä älykännykästä paljoo iloa oo jos ei mitään sovelluksia voi käyttää, niin annoin mennä.

Elossa ollaan. :)

No mäpä en ladannu tuota Katsomoa. Vaikka en tiedä onko sillä lataamattomuudella mitään merkitystä, koska olen saattanu imuroida kännyyni vastaavanlaisia ohjelmia tietämättäni vaikka kuinka...

Mutta siis, mä esim. otin tänään ihania kuvia siitä kun olin lasten kanssa lenkillä. Ne kuvat eivät kuulu jollekin Maikkarille.

Ensin oli yleisellä tasolla kuluttajien käyttäytymisen syynäämistä, kerättiin cookiesien tietoa siitä millä nettisivuilla kukakin käy ja muodostetaan kuluttajaprofiilia. Sen vielä jotenkin siedän.
Mutta en siedä sitä että joku tarkastelee mun ottamia kuvia tai kelle soitan kulloinkin. Ne tiedot kuuluu vain mulle ja niille joita ne mun kuvat ja puhelut koskettaa. Enkä ole mikään rikollinen jota pitäisi seurata.

Viimeksi muokattu:
Mutta en siedä sitä että joku tarkastelee mun ottamia kuvia tai kelle soitan kulloinkin. Ne tiedot kuuluu vain mulle ja niille joita ne mun kuvat ja puhelut koskettaa. Enkä ole mikään rikollinen jota pitäisi seurata.

Et edes sinä voi olla noin yksinkertainen? :O Ihanko sinä tosissasi kuvittelet, että jonkin MTV3 katsomo -sovelluksen kautta olisi edes noin niinkuin periaatteen tasolla mahdollisuus katsella etänä sun valokuviasi? Ei hyvää päivää teidän kanssanne... :headwall:

Et edes sinä voi olla noin yksinkertainen? :O Ihanko sinä tosissasi kuvittelet, että jonkin MTV3 katsomo -sovelluksen kautta olisi edes noin niinkuin periaatteen tasolla mahdollisuus katsella etänä sun valokuviasi? Ei hyvää päivää teidän kanssanne... :headwall:

No lue mitä tuon mun aloitusviestin kuva-kohta tarkoittaa. Mun mielestä se tarkoittaa käyttäjän omia kuvia ja hei, tekniikka on tuon mahdollistanut jo ajat sitten. IJossain dokkarissa tai uutisissa oli että jokaisen kännykät ja tietokoneet on täysiä seulia, vaikka olisi salasanoja kasapäin.

Viimeksi muokattu:

Miksei noin niinkuin periaatteen tasolla oliskin mahdollisuutta? Kyllähän tuo Dropboxkin imaisee kuvat ihan ilman pyytämättä ja tilaamatta, joten tuskin tuohon mitään rakettitiedättä tarvittaisiin.

Eri asia, ketä kiinnostaa. Mutta jos jotakuta kiinnostais, niin luvathan olis kunnossa...

No lue mitä tuon mun aloitusviestin kuva-kohta tarkoittaa. Mun mielestä se tarkoittaa käyttäjän omia kuvia ja hei, tekniikka on tuon mahdollistanut jo ajat sitten. IJossain dokkarissa tai uutisissa oli että jokaisen kännykät ja tietokoneet on täysiä seulia, vaikka olisi salasanoja kasapäin.

Joo, olet epäilemättä oikeassa. Siellä ne Maikkarilla katselevat juurikin sinun kuviasi. Tiedä vaikka laittaisivat ne telkkariin!

Eli, PANIIKKI!!! PANIIKKI!!! POLIISI!!! KULUTTAJANSUOJA!!! KAKSPLUSSA!!!

luen tätä ketjuu tulee kyllä ufo olo :) itellä oli hetken aikaa toi näyttöpuhelin mut se tipahti pulest metrist ja näyttö mäsäks.. Nyt on tää vanha ja kestävä puhelin joka kestää maanjäristyksen... eli kyllä toi rakettitieteelle kuullostaa iu :)

• Tykkää
Reactions: Echo
luen tätä ketjuu tulee kyllä ufo olo :) itellä oli hetken aikaa toi näyttöpuhelin mut se tipahti pulest metrist ja näyttö mäsäks.. Nyt on tää vanha ja kestävä puhelin joka kestää maanjäristyksen... eli kyllä toi rakettitieteelle kuullostaa iu :)

Saa olla. :) Mulla mtn niin arkaluontoista oo kännykässä, ettei vois vaikka iltauutisissa näyttää. :D

(Mutta oikeesti välillä vähän hirvittää, mille kaikelle sitä onkaan antanut luvan ihan omin pikku kätösin.)

Alkuperäinen kirjoittaja jklök;30342636:
Joo, olet epäilemättä oikeassa. Siellä ne Maikkarilla katselevat juurikin sinun kuviasi. Tiedä vaikka laittaisivat ne telkkariin!

Eli, PANIIKKI!!! PANIIKKI!!! POLIISI!!! KULUTTAJANSUOJA!!! KAKSPLUSSA!!!

Kerro, miksi kenenkään (myös muiden kuin mun) kuvia tai videoita tarvittaisiin nettitelkkarin näkymiseen? Eikö tuo sinusta kuulosta oudolta?
Anna hyvä syy tuolle, niin sitten yritän ymmärtää.

Mua ärsyttää ns.ilmaisohjelmat kuten Maikkari tai Facebook, jotka toimivat tällä periaatteella:
Me tarjoamme sinulle viihdettä, hauskuutta ja mahdollisuuksia kontakteihin, ilmaiseksi. Mutta vastapalvelukseksi seuraamme sun elämääsi.

Ei kuulosta mun korviin semmoiselta että sitä ilmaispalvelua tarjottaisiin hyvää hyvyyttään kuitenkaan.

itse kiukutellen asensin facebook msengerin ja sovelluksella on käytännössä lupa käyttää ja kytätä koko mun kännykkää. huoh vielläkin painin asian kanssa poistanko vai en

• Tykkää
Mä olin kans aikeissa ladata yhden play-kaupan sovelluksen, mutta se vaati kans noita kuvien ja mediatietojen oikeuksia. Tarkemmalla syynäyksellä siellä sanottiin että on tällä sovelluksella on oikeus tarvittaessa levittää ja käyttää kuvia jossain. Jäi lataamatta.

• Tykkää
tossa vierellä on ne sivut missä käynny ilmankos paljon viisaita filosfeja tossa pörrää . mut nordea veetuilee että mulla ois laiskaa rahaa :) Mut sit se pomittaa jo seuraavan pistä vilkas raha aisoihin on kyllä kumman epäloogisia noi markkinoija nordeassa ..

Mut en ainaakan myönnä tota että olisin tutkinut raskaudesta ja noista vauva jutuista noin paljoo mitä noi pörräävät jutut väittää se on varmaan tän palstan oma juttu :)

Alkuperäinen kirjoittaja aa elikkäs;30342688:
tossa vierellä on ne sivut missä käynny ilmankos paljon viisaita filosfeja tossa pörrää . mut nordea veetuilee että mulla ois laiskaa rahaa :) Mut sit se pomittaa jo seuraavan pistä vilkas raha aisoihin on kyllä kumman epäloogisia noi markkinoija nordeassa ..

Mut en ainaakan myönnä tota että olisin tutkinut raskaudesta ja noista vauva jutuista noin paljoo mitä noi pörräävät jutut väittää se on varmaan tän palstan oma juttu :)

No se nyt ei ole ihme jos mammapalstalla on vauvaan tai raskauteen liittyvää mainontaa. :D Ja sen mitä ollaan juteltu joistain mainoksista niin suurin osa näkyy samaan aikaan kaikille eli ei ole VIELÄ henkilölle kohdennettua. Ja ilmeisesti noissa mainoksissa on jokin rytmi tai kierto joka on jossain vaiheessa sovittu.

Viimeksi muokattu:
Kohdennettua mainontaa tulee, jos selaa nettiä esim. googleen kirjautuneena. Samalla nääs antaa sille luvan kyylätä nettikäyttäytymistään, mistä taas lähtee välittömästi tieto mainostajille. Ei tää netti ja tään palvelut hei oikeesti oo mitään hyväntahtoista hyväntekeväisyyttä vaan raakaa bisnestä. Kuten lähes kaikki tässä maailmassa nykyään.

Kai se joku mainostajien märkä unelma on kehittää mainontaa niin, että tietää yksittäisen ihmisen tottumuksista kaiken, ja Tom Cruise-scifi-leffan tapaan ostoskeskuksessa lävähtää mainokset suoraan tälle henkilölle: Huomenta, Maija Tuppurainen. Tarvitsisiko kollikissasi Rontti uusinta Kitekat-herkkulihasoosia?"

Mutta en mä ole ainakaan niin tyhmä että mun aikomukset pystyisi arvioimaan, mun mieltymyksistä ja päätöksistä on jonkun vaikeaa mitään ennustetta tehdä.

Kai se joku mainostajien märkä unelma on kehittää mainontaa niin, että tietää yksittäisen ihmisen tottumuksista kaiken, ja Tom Cruise-scifi-leffan tapaan ostoskeskuksessa lävähtää mainokset suoraan tälle henkilölle: Huomenta, Maija Tuppurainen. Tarvitsisiko kollikissasi Rontti uusinta Kitekat-herkkulihasoosia?"

Mutta en mä ole ainakaan niin tyhmä että mun aikomukset pystyisi arvioimaan, mun mieltymyksistä ja päätöksistä on jonkun vaikeaa mitään ennustetta tehdä.

Tai: "Moi Mirkku. Vaihda kondomimerkkisi nyt uuteen -siis semmoiseen joka myös pysyy ehjänä. Tiedät kyllä miksi." :D

Ei sentään vaadi luovuttamaan esikoislastaan heille. Briteissä useampi antoi suostumuksensa esikoisen luovuttamiseen ilmaista wi-fi-yhteyttä vastaan, kun testattiin ihmisten suostumusken antamista.

vielläkö otat sen vesi lasin ennen nukkumaanmenoa ja sen toisen lasillisen otat vai puolet ja heität pois loput eiku annatkin kukakselle sen lopun. Tämähän liittyy nuoruutessi kun nummella kuulit omitusia ääniä puuvilla pelolla! ja kun näit tämän raatelu tapauksen vaivaa se sinua yöisin vielläkin ja siitä syystä käytät chanellin 5 s hajuvettä peittääksesi sen veren hajun mitä kuvittelet! sinun tapasi katsoa ihmistä pälyillen johtuu taas liikaa siitä että olet utelias luonne ja agenttina herätä liikaa huomiota tämä taas johtuu siitä kun et päässykkään leikkimään näitä leikekjä nuorempana. tuumaat aina lihatiskillä ollessasi haluavasi ottaa karitsan siäfilettä mutta omatuntosi ei anna sinu ntehdä näin koska ajattelet mitä muut ajattelevat siinä vieressä jos ostaist jotain näin kallista. niinpä tyydytkin sian korviin aj kieleen näyttääksesi muille olevasi erikoinen ruoka tottumuksiltasi tämä taas juontaa juurensa lapsuuteen jossa teillä syötiin vain lihapullia ja makaroonivelliä.

Mutta kyllä esim ulkomailla moni kauppias tietää jo heti valmiiksi mitä toinen haluaa :)

Saa olla. :) Mulla mtn niin arkaluontoista oo kännykässä, ettei vois vaikka iltauutisissa näyttää. :D

(Mutta oikeesti välillä vähän hirvittää, mille kaikelle sitä onkaan antanut luvan ihan omin pikku kätösin.)

:D iu ja echo show today in night live 6 tuntia saatte päättää ohjelman sisällöstä mä lähetän scrpitin sitten eteenpäin minnekäs tää seuraavaa ohjlema annettais ladyt? saatte päättää ite.

[QUOTE="huh";30342927]:D iu ja echo show today in night live 6 tuntia saatte päättää ohjelman sisällöstä mä lähetän scrpitin sitten eteenpäin minnekäs tää seuraavaa ohjlema anettais ladyt? saatte päättää ite.[/QUOTE]
Toivottavasti Ecohlla on jotain järeetä matskua, mun koiria ja kukkasia kukaan jaksa katella kuutta tuntia (vaikka ne hirmu ihania ovatkin).

Virtuaalikouluttaja taannoin sanoi, että missään nettiin pääsevässä laitteessa ei kannata säilyttää mitään sellaista aineistoa, jota ei vois laittaa tosta vaan esim. työpaikan ilmoitustaululle. Tätä periaatetta oon noudattanut, joten laitapa milloin vaan ja minne vaan. :)

Yhteistyössä