En ole mieheni äiti, mutta mieheni silti hankkii minulle lahjan äitienpäivänä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "onnellinen äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"onnellinen äiti"

Vieras
Koska se ei ole mikään "vain oman äidin" -päivä, se on KAIKKIEN ÄITIEN PÄIVÄ! Ymmärrättekö te? Vain moukat miehet eivät kunnioita oman lastensa äitiä äitienpäivänä sen vertaa, että onnittelevat ja tuovat jonkun lahjan tai hemmottelevat muuten kuten äitienpäivänä on tapana.

Ja ei, se ei poissulje sitä että mieheni ei arvostaisi minua jokaisena muunakin päivänä, jos tuo lahjan äitienpäivänä.

Samoin! Totta kai hän muistaa minua. Olen hänen omien rakkaitten lastensa äiti. Niin minäkin muistan häntä isänpäivänä. Toki meillä huomioidaan myös arjessa. Hyvällä saa hyvää, neuvo toimii aika hyvin myös parisuhteessa:)

[QUOTE="onnellinen äiti";28453769]Koska se ei ole mikään "vain oman äidin" -päivä, se on KAIKKIEN ÄITIEN PÄIVÄ! Ymmärrättekö te? Vain moukat miehet eivät kunnioita oman lastensa äitiä äitienpäivänä sen vertaa, että onnittelevat ja tuovat jonkun lahjan tai hemmottelevat muuten kuten äitienpäivänä on tapana.

Ja ei, se ei poissulje sitä että mieheni ei arvostaisi minua jokaisena muunakin päivänä, jos tuo lahjan äitienpäivänä.[/QUOTE]

Noo siis tähän on taas .... Minä en ole henkilökohtasesti ikinä ymmärtäny miksi pitää juhlia ripille pääsyä, valmistujaisija, syntymäpäiviä, ties mitä.

Toki olen ollut onnellinen lasten OMA tekemistä korteista äitienpäivänä.

[QUOTE="noo";28453835]Noo siis tähän on taas .... Minä en ole henkilökohtasesti ikinä ymmärtäny miksi pitää juhlia ripille pääsyä, valmistujaisija, syntymäpäiviä, ties mitä.

Toki olen ollut onnellinen lasten OMA tekemistä korteista äitienpäivänä.[/QUOTE]

Idea ei ole meillä ollut koskaan se, että jotain asiaa PITÄÄ juhlia, vaan niitä SAA juhlia! Tätä arkipäivää kerkee kyllä elämään, vaikka noita ja monia muita juttuja juhliskin.

Meillä mies oli ostanut minulle äitienpäivälahjaksi polkupyörän perään sellaisen pyörävaunun. Sillä ajatuksella, että mieheni pääsee lasten kanssa aina retkille lähiympäristöön ja minä voin olla kotona välillä itsekseni. Ollaan toki tuon hankinnasta puhuttu talven aikana, mutta oli käynyt ostamassa tänään. Nyt on menossa testiajolle lasten kanssa..
No, pääsen minäkin sitten kesällä helposti lasten kanssa uimaan rannalle parin kilometrin päähän.. :)

Niin ja täytekakun pohjan oli kans käynyt ostamassa.. Näyttäisi ainakin nutellaa ja turkinpippuria tulevan kakkuun :D :D

[QUOTE="vieras";28453927]Meillä mies oli ostanut minulle äitienpäivälahjaksi polkupyörän perään sellaisen pyörävaunun. Sillä ajatuksella, että mieheni pääsee lasten kanssa aina retkille lähiympäristöön ja minä voin olla kotona välillä itsekseni. Ollaan toki tuon hankinnasta puhuttu talven aikana, mutta oli käynyt ostamassa tänään. Nyt on menossa testiajolle lasten kanssa..
No, pääsen minäkin sitten kesällä helposti lasten kanssa uimaan rannalle parin kilometrin päähän.. :)

Niin ja täytekakun pohjan oli kans käynyt ostamassa.. Näyttäisi ainakin nutellaa ja turkinpippuria tulevan kakkuun :D :D[/QUOTE]

Niin ja mitään en siis odottanut tai toivonut lahjaksi. Ainoastaan kivaa sunnuntai päivää lasten ja miehen kanssa.

Mä en koskaan hanki miehelle mitään isänpäivälahjaa eikä hän mulle äitienpäivälahjaa. Meille riittää lapsen tekemät kortit ja lahjat. Omalle äidilleni vien kukkia ja tyttö tekee kortin, miehen äidille sama setti. Toivottelen kyllä muille äideille hyvää äitienpäivää, mutta se, ettei mieheni hommaa mulle mitään, ei tee hänestä moukkaa. Me emme vaan katso tarpeelliseksi sitä. Sitä paitsi meillä on yhteiset rahat ja rahaa on vähän, joten ei kannata tuhlata tällaisiin asioihin. Ja koska rahat on yhteiset, niin yhtä hyvin mä voisin kävellä kauppaan ja ostaa itselleni jotain, meidän rahoista se on joka tapauksessa pois.

• Tykkää
Reactions: Bonaire
mä olen sitä mieltä että jokaisella perheellä on omat tavat, ne mitkä tuntuu parhaalta juuri itselle. mekään emme mieheni kanssa hanki toisillemme äitien- ja isänpäivälahjoja, se on meistä ok ja yhdessä sovittu. lapsilta saan itse tehtyjä juttuja.

Mies kyllä ostaa mulle äitienpäivänä kukkia, muttei todellakaan tarvitsisi. Hän nyt vaan haluaa ostaa niitä. En odota yhtään mitään keltään, mun mielestä äitienpäivä on yksi turha ja keksitty "juhla", kuten isänpäiväkin. Puhumattakaan jostain naistenpäivästä tai ystävänpäivästä. Kiitän toki lapsia heidän korteistaan ja mahdollisista lahjoista. Ja mielessäni kiristelen hampaitani, että taas pitää isänpäivänä hankkia miehellekin jotain. Mieluiten unohtaisin kokonaan moiset pakkojuhlat.

Ja olen kyllä miehellekin sanonut, etten tarvitse mitään.

[QUOTE="rinni";28454105]Mistä moukkamaisuudesta se muka kertoo jos mies toimii yhdessä sovittujen tapojen mukaisesti. Moukkahan mies olisi jos ei keskusteluista mitään perustaisi.[/QUOTE]

Moukkamaistahan se on, jos mies jättää vaimonsa muistamisen äitienpäivänä sen takia, että vaimo ei ole miehen äiti.

Mitään juhlaa ei ole pakko juhlia.

Juhlista kyllä tehdään kaupallisia, niinhän tämä koko maailma nykyään toimii. Mutta ei kannata antaa sen pilata mitään, vaikka yksi juhla näkyy nyt ja toinen taas kohta. Siihen ei ole pakko lähteä mukaan, jos ei halua. En kyllä ole koskaan ymmärtänyt juhlijoiden "mollaamista". Sellainen on ikävää, ikävien ihmisten tapa.

[QUOTE="vieras";28454352]Moukkamaistahan se on, jos mies jättää vaimonsa muistamisen äitienpäivänä sen takia, että vaimo ei ole miehen äiti.[/QUOTE]

Jaa, no niin kai... ei kyllä ole kokemusta... ajattelin vain kun palstalta useammasta viestistä päivittäin saa lukea miten mies on moukka kun ei mitään kuuntele tai ainakaan usko toisein sanoen muuta käyttäytymistään vaikka kuinka nalkuttaisi. Mies on siis moukka jokatapauksessa osti hän lahjan tai ei, jos nainen sanoo "en mä mitään lahjaa äitienpäivänä tarvi kun en ole sun äiti"... sovitaan niin moukka, mikaä moukka.

En mäkään ole mieheni äiti, sehän olis sairasta :kieh: Mutta meillä ei aikuisia huomioida, muksun kerhovärkkäykset riittää. Molemmin puolin.
Onneks tästä ei tarvinnu edes keskustella alussa, molempien lapsuuden perheissä ollut sama systeemi käytössä.

Ei tee mun mielestä moukkaa suuntaan tai toiseen, kunhan mennään samoilla linjoilla. Jos toinen ei huomioi, vaikka toinen pyytää ja toivoo niin se on muokkamaista.

Meillä kyl ei vieteä mitään synttäreitä eikä muitakaan. Siis aikuisten.

Ihan samaa mieltä kuin jo moni täällä, moukkaa mun miehestäni ei saa, vaikkei hän mulle ostakkaan lahjaa äitienpäivänä. En ole koskaan sellaista halunnutkaan. Äitienpäivänä haluan vain ja ainoastaan, että mieheni auttaa lapsia minun muistamisessani. Äitienpäivä on vuoden ainoa aamu, kun saan kauniisti katetun ja herkullisen aamiaisen tarjottimella sänkyyn tarjoiltuna. Saan myös lapsiltani kortin, ja rakastan eniten sitä, kun kuulen kuinka astiat kolisevat ja lapset kuiskailevat. Kuinka he syöksyvät ulos poimimaan valkovuokkoja. Kuinka he ovat jo pitkään olleet malttamattomia, kun haluaisivat jo antaa lahjansa minulle. Sitä on äitienpäivä minulle.

Tuo kaikki ei tarkoita sitä, eteikö mieheni arvoistaisi minua äitinä ja vaimona. Hän todentotta tekee niin. Hänen rakkautensa osoitukset ovat pieniä ja joka päiväisiä. Esim. kerran talvella olin kadottanut toisen nahkahansikkaani. Autoa ei oikein ajeta lapaset kädessä. Mies oli kaivanut jostain esiin omat toiset nahkahanskansa ja jättänyt ne minulle esille. Tai kun hän tulee tänään kotiin, tuo todennäköisesti minulle jotain pientä herkkua. Hän osoittaa rakkauttaan tekemällä myös asioita, joista ei itse välittäisi tai joita ei itse tekisi, mutta tietää minun nauttivan niistä. Arvostan kaikkea sitä mitä hän tekee, enkä tarvitse äitienpäivänä häneltä lahjaa kertomaa, että hän arvostaa minua äitinä.

Toisissa perheissä on toiset tavat, tämä on meidän perheemme tapa!

No joo. Jokainen tyylillään. Mä muistan miestä isänpäivänä aina jotenkin, vaikkei hän mun isäni olekkaan eikä meillä ole yhteistä lasta. Mutta isä hän on silti.
Niinkun sanottu, jokaisella varmasti omat tavat.

[QUOTE="vieras";28453927]

Niin ja täytekakun pohjan oli kans käynyt ostamassa.. Näyttäisi ainakin nutellaa ja turkinpippuria tulevan kakkuun :D :D[/QUOTE]

Yäk, salmiakkia täytekakussa :x Musta ois kiva jos mies tekisi sit edes mun makuun olevan äitienpäiväkakun eikä oman makunsa mukaisen : /

Yhteistyössä