En näe mulla ja miehellä yhteistä tulevaisuutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Pari vuotta ollaan oltu naimisissa. Vaikeuksia on ollut koko ajan, mutta emme ole halunneet luovuttaa. Nyt alkaa kuitenkin tuntua siltä, että voimat ovat molemmilla niin vähissä, että avioero on ainoa oikea vaihtoehto. Mitä järkeä tässä on kiduttaa itseään ja toista huonossa suhteessa, joka ei yrittämisestä huolimatta ole muuttunut paremmaksi? Haaveilemme molemmat lapsista, mutta tällaiseen tilanteeseen niitä ei voi alkaa edes yrittämään. Ja ikää kuitenkin jo on, niin kannattaako enää tuhlata aikaa siihen, et yritetään saada suhde toimimaan ja lapset sitten - jos parisuhde edes paranee... Vai olisko kuitenkin parempi erota nyt ja käyttää se aika siihen uuden kumppanin etsimiseen...

Ei asiat oo niin mustavalkoisia ja joka suhteessa ongelmansa, mutta ihan oikeasti, tuskin parisuhteet on sellaisia, että joka ikinen päivä taistellaan jostakin?

• Tykkää
Reactions: Tepias
Omassa parisuhteessa ei taistella joka päivä. Perusasioista olemme samaa mieltä (rahankäyttö, elämän perusarvostukset), kaikesta muusta voi neuvotella :-)

Riidatontakaan suhdetta tuskin on olemassa, mutta jokapäiväinen kähinä olis ihan kauheen stressaavaa (olen ollu sellaisessakin suhteessa)....

Jonkinlainen vastaus sulle on jo tuo pohdintasi "onko tässä järkeä". Hyvässä suhteessa ei tarvitse sitä arpoa.

• Tykkää
Reactions: Tepias
Oletteko käyneet pariterapiassa tai muussa vastaavassa?

Voisin suositella teille Kataja ry:n Rikasta Minua viikonloppua. Me olemme sen käyneet. Kun tuntui, että elämä on vaan tätä yhtä ja samaa ja asiat ei vaan tuntunu menevän omin avuin eteenpäin. Voin suositella teillekkin. Koska aina voi löytää uusia näkökulmia ja vinkkejä.

Kävimme tuon Rikasta minua viikonloppu kurssin jälkeen vielä Katajan Vuorovaikutustaidot Parisuhteessa viikonloppu kurssin. Kumpikin auttoi meitä, mutta eihän nuo kurssit yksin auta jos ei sitten aio nähdä ns vaivaa suhteen eteen.

Suosittelen teillekkin. Siinä saa vielä vähän pelattua aikaa ja katsoa mihin mennään.

Yhteistyössä