En mä oikeesti haluaiskaan synnyttämään...

paljon mieluummin mä tälleen valvon koko helvetin yön näiden paskasupistusten kanssa, jotka ei ole sitä luokkaa, että muksu pihalle ponnistettaisiin, mutta jotka kivasti kuitenkin tekee nukkumisesta mahdotonta.

Miten mä olen aina ollut siinä luulossa, että kävely ja liikunta voimistaa supistuksia?!? Voin kertoa, että paskapuhetta. Kovimmat supistukset saa makuuasennossa juuri sillä sekunnilla, kun olet juuri saamassa unenpäästä kiinni. Kun siittä sitten nouset, huudat hetken hoosiannaa ja selität miehellesi, kuinka nyt kuolet, kun kipu on niin kova. Ja 5 min kuluttua kipu on poissa. Kokonaan. Great.

Ja kun sitten painat taas pään tyynyyn, alkaa hennosti supistelemaan...kohta supistelee vähän kovemmin ja tunnin kuluttua taas huudat kuolevasi. Ja kun olet taas sen 5 min ajan luullut, että NYT tuli lähtö, niin ei. Ei todellakaan tullut. Kipu loppuu taas kun seinään.

Miten musta tuntuu, että joku vittuilee mulle?
 
moooo
Mulla rv 40+4 ja kyllä nää supparit valvottaa, happi ei kulje ja kiukuttaa ihan vietävästi vaikka yleensä olen rauhallinen. Huolestuttaa vaa jaksanko synnyttää ku uni ei tule:( onneks ei voi enää kestää kovinkaa kauaa:D
 
moooo
Mulla rv 40+4 ja kyllä nää supparit valvottaa, happi ei kulje ja kiukuttaa ihan vietävästi vaikka yleensä olen rauhallinen. Huolestuttaa vaa jaksanko synnyttää ku uni ei tule:( onneks ei voi enää kestää kovinkaa kauaa:D
 
moooo
Miten meni käynnistys empuu? Miulle tulossa esikoispoika ja haluisin et lähtis ominee tulemaan, niin paljo kauhutarinoit kuullu käynnistyksistä..:( Ja missä vaiheessa käynnistettiin?
 
moooo
Miten meni käynnistys empuu? Miulle tulossa esikoispoika ja haluisin et lähtis ominee tulemaan, niin paljo kauhutarinoit kuullu käynnistyksistä..:( Ja missä vaiheessa käynnistettiin?
 
Miten meni käynnistys empuu? Miulle tulossa esikoispoika ja haluisin et lähtis ominee tulemaan, niin paljo kauhutarinoit kuullu käynnistyksistä..:( Ja missä vaiheessa käynnistettiin?
Käynnistettiin rv 40+1 raskausmyrkytyksen takia. Meni vauhdikkaasti ja kivuliaasti. :D Cytotecia sain alakautta, ekalla satsilla ei juurikaan vaikutusta, seuraavan jälkeen noin ½h kuluttua alkoivat supistukset ja synnytyksen kestoksi tuli 5h25min. Epiduraali oli kyllä pelastus... Ihan hyvä kokemus, tuosta aikaa jo 3v4kk. :)
 
Puoli kolmeen ne typerät supparit lopulta kestivät, sen jälkeen alkoi helpottaa.

Mä en osannut lainkaan varautua omalla kohdallani tähän...mulla kun synnytys joko ei käynnisty (jolloin se käynnistetään) tai sitten se käynnistyy omilla suppareilla silleen hiljaksiltaan. Kyllä mä kuullut olen siitäkin, että suppareita voi tulla paljonkin, mutta että ne saattaa sitten kuitenkin loppua kuin seinään. En vaan tosiaan osannut ajatella, että omalle kohdalle moinen kävisi.

Ja se ensimmäinen kova supistus oli kyllä tosi pelottava...kysyin vaan mieheltä, ettää "miksei tää lopu, miksei tää lopu, miksei tää lopu!!!!????" kun se vaan kesti, kesti ja kesti. Jalat tärisi niin, että ne melkeen petti alta, kädet tärisi, hampaat kolisi yhteen kuin lasten piirretyssä...aikamoista, mutta kyllä se sitten lopulta loppui. Oli vaan ihan tavattoman pitkä suppari. Tuo tärinä jäi kyllä päälle vielä joksikin aikaa, mutta sitten sekin meni ohi.

Ja tosiaan, moinen kova supistus tuli tunnin päästä vielä uudestaankin, mutta silloin jo uskalsin luottaa siihen, että se loppuu. Aika hurjaa vaan se koko kropan kova tärinä, mikä silläkin kertaa tuli ja jäi päälle.

Pienempiä suppareita tuli tosiaan sinne klo 2:30 saakka, jonka jälkeen ne loppui lähes kokonaan ja sain unesta kiinni. Nyt on maha pirun kipeä...ihan, kun joku olisi sitä nyrkeillä takonut. TOIVOTTAVASTI nuo supparit edes sitten vaikuttivat jotenkin tuohon kohdunkaulan tilanteeseen.

Ja ei, ei olisi tosiaan kannattanut eilen minnekään lähteä, vaikka huusinkin kuolevani. Kotiin olisivat lähettäneet. Enkä edes kuollut.
 
"vieras"
Kyllä tuollaset supparit jotain vaikuttaa. Kaikki on sit pois itse synnytyksestä.:) Toivotaan, etttä tänään lähtis kunnolla etenemään, että vaikka jo illalla olis vauva sylissä.
 
"Vieras"
Minun synnytyksessäni supistukset (supistus) alkoi lapsivesien menon jälkeen. Synnytys oli nopea, mutta minulla ei ollut minkäänlaista taukoa supistusten välissä, eli se oli yhtä p**keleen supistusta sen 7 tuntia. En tiennyt ponnistusvaiheessa, milloin ponnistaa, kun kätilö käski ponnistaa kun tulee supistus. Ponnistin sitten koko ajan. Puoli tuntia.

Voisin kuvitella, että tauolliset supistukset olisivat kivempia, toisaalta tuo yhtäkestoinen supistus sattui niin paljon, etten tainnut olla ihan tässä maailmassa - ja ihan vain kivun voimasta. Epiduraaliahan en ehtinytkään sitten saada. En pystynyt edes inahtamaan tuon 7 tunnin aikana.

En tiedä lohduttiko, mutta ainakin itse ajattelin koko 7 tunnin ajan, että MISSÄ NE V***N TAUOT ON :D (Neuvolassa oli juuri ed. viikolla sanottu, että "supistukset ovat siitä armollisia, että vaikka sattuu kamalasti, niin tietää että kipu loppuu, kun supistus menee ohi ja ehtii taas levätä ennen seuraavaa")
 
Ken guru
Loppuraskaus on kyllä /C:stä. Sit kun vielä sanotaan että pitäisi levätä että jaksaa synnyttää + hoitaa vastasyntynyttä. Joopa joo. Kun ei pysty lepäämään, saatikka nukkumaan :mad:.

Mutta eipä sitä auta kun odottaa H-hetkeen. Mitkään poppakonstit ei tosiaan valitettavasti auta.

Tsemppiä!
 
Huh, tuli kyllä niin esikoisen synnytys mieleen. Vaikka supistuksissa oli taukoja niin ne tauot kesti ehkä puoli min. (tai ainakin ne tuntui lyhyiltä) ja sitten taas mentiin...taju oli lähteä.
Voimia ap:lle. :hug:
 
:hug:....voin niin hyvin samaistua kyllä sun olotilaasi, mikä oikeasti on kyllä niin raivostuttava..

Mulla itelläni oli tommosia kivuliaita supistuksia kuopukselta ihan viimeisen viikon ajan. Joka halvatun yönseutu, just ennen nukahtamista, ne supparit alkoivat ja niitä jo kellottelinkin mutta - kas kummaa, aika säännöllisesti siinä viiden aikoihin sitten loppuivatkin, aina. Juuri kun olet saanut päähäsi sen ajatuksen, että tämä on nyt sitten sitä!

Minut armahti sitten ya- tarkastuksessa lääkäri ja passitti synnyttämään siitä, hus. Olikin sitten menoa ja meinikiä :D

Mutta jospa sun ei todellakaan tarttis nuin kauaa enää kärvistellä...ja kyllä mä uskon, että noi supparit tekee sulle vain synnytystä valmiimmaksi ja helpommaksi, väylää pukataan....
 
Mulla ei toimi mikään notta tää synnytys käynnistyis.. Ei edes supistusta oo tullu vaikka lenkkeilen ja siivoon ja lepään ja saunon ja siivoon ja lenkkeilen ja lepään ja saunon ja ja ja ja... Hitto!

Mä ottasin edes pienen merkin siitä että tää laps syntyis tän vuoden puolella mut pyh pah...
Terveisin superkypsä 40+3 :D

Niin ja tsemppiä noiden supistusten kanssa toivottavasti kohta jo pääset hommiin! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Muakin taitaa supistaa. Tänään 38+3. Piti tulla googlettaa tietoja synnytyksen käynnistymisestä. Tuntuu että on ekaa kertaa asialla, kun poika syntyi käynnistettynä.
Kyllä sen silti hoksaa kun käynnistyy. Itselläkin 2 ekaa oli käynnistettynä mutta ei tuota hirveästi kolmannen kanssa tarvinnut miettiä kun se tosipaikka tuli. :) Alkaa olla vähän ahdas olo jo itselläkin (rv 33) mutta tässä saa vielä reippaasti odotella...
 
"Mariska"
Mulla kesti noita suppareita ties kuinka kauan. Ei olleet älyttömän kovia, mutta ei kyllä nukkumaan tosiaan pystynyt ja suihkussa tuli vietettyä aika paljon, kuuma vesi loppui pariinkin otteeseen...

Synnytys ei käynnistynyt, mutta yhden yön nukuin sairaalassa kipupiikin ja nukahtamislääkkeiden voimalla... Supparit alkoi perjantaina ja tiistai-aamuna syntyi meidän tyttö 41+1 :D Siinä välissä siis keskeytettiin sairaalan lääkkeillä jotenkin ne supistukset, kun ei ne tehnyt mitään muuta kuin lihaskrampit mun jalkoihin ilmeisesti...
 
"vieras"
Miten meni käynnistys empuu? Miulle tulossa esikoispoika ja haluisin et lähtis ominee tulemaan, niin paljo kauhutarinoit kuullu käynnistyksistä..:( Ja missä vaiheessa käynnistettiin?
Mulla käynnistettiin kolme päivää (aloitettiin 42+4), eikä siinä mitään muuta kauheeta ollut kuin odottelu. Synnytys kun lähti viimein käyntiin, niin kaikki kivunlievitykset kehiin mitä vaan on ja homma oli loppujen lopuksi suht iisi.
 

Yhteistyössä