En kyllä ymmärrä yövieraita, jotka ei ota mukaan omia lakanoita yms.

• Viestiketjun aloittaja äitiVM79
  • Ensimmäinen viesti
äitiVM79
Pääsiäisenä oli useammat eri yövieraat eikä kellään ollu lakanoita mukana. :( Itellä on kahdeksan henkinen perhe ja pyykkiä riittää... ja nyt oli parhaimmillaan seittemän yövierasta. Ärsyttää muutaman yön käytettyjä lakanoita pestä. Murrrrr murrrr..... muuten on kyllä niin ihana kun käy yövieraita. :) Niin ja itse olen lapsuudesta lähtien oppinut että omat lakanat sun muut otan kotoa mukaan ku yökylään mennään.

Ohis
Tiedätkö, että näinä aikoina kun luteet ja torakat on matkailun myötä lisääntyneet, on vain parempi olla kuskaamatta mitään lakanoita ja peittoja talosta toiseen.

Meilläpäin omien lakanoiden ottaminen ei ole tapana. Me emme ole koskaan vieneet lakanoita mukana, eikä meillä yöpyneillä ole ollut lakanoita mukana. Enkä ole kuullut tuollaisesta tavasta keneltäkään ennen tätä palstaa. Eli jos ja kun tapa ei ole kaikkialla tunnettu, niin kaikki eivät osaa edes ajatella että joku haluaisi vieraiden tuovan omat lakanansa.

Minä jopa ehkä loukkaantuisin hieman, jos vierailla olisi omat lakanat mukana. Mökkiolosuhteet on sitten asia erikseen mutta silloin sanon että lakanoita ja tyynyjä ei ole tarpeeksi joten omat mukaan.

"vieras"
Toi on ärsyttävää. Mutta kyllä jos vieras on sukulainen ja kulkee omalla autolla niin kehtaisin sanoa, että otatteko lakanat mukaan jooko kun on tätä pyykkiä aika tavalla. Jos taas joku ystävä joka tulee pitkästä matkaa julkisilla niin en ole sanonut. Ja varsinkin jos noin monta vierasta on! Ei mulla varmaan riittäisi lakanatkaan saati kerrostalossa kuivaustila.

"just"
Ja sä oot niin helvetin hiiri ettet osaa pyytää heitä etukäteen ottamaan lakanoitaan mukaan vaan sitten susta on mukavaa kun saa haukkua palstalla selän takana 'ystäviäsi'.

"sama"
:D täh? en oo ikinä kuullu, että joku ottais omat lakanat mukaan, jos menee yöksi kaverille, outoo. saahan ne lakanat pestyä sitte ku vieraat on lähteny?
Mäkään en ole koskaan kuullukkaan tällaisesta tavasta, minusta aika...hihihih..
Huonotapaista jos jotakin vaatia jotain lakanoita vierailta. Hei haloo, ei kannata pyydellä yövieraita jos edes lakanoita ei voi käyttää :D

"a.p"
[QUOTE="just";23655708]Ja sä oot niin helvetin hiiri ettet osaa pyytää heitä etukäteen ottamaan lakanoitaan mukaan vaan sitten susta on mukavaa kun saa haukkua palstalla selän takana 'ystäviäsi'.[/QUOTE]

Se on kato semmonen juttu etten voi aina hoksata ajatella etukäteen kaikkia asioita. Enkä tiennyt onko heillä omia vai ei. Eikä tää mitään haukkumista ole, nih!! Ja älä huoli, ne pyykit on jo lähes pesty ja tuolla ne kesätuulessa hulmuaa ;)

meak
Meilläpäin omien lakanoiden ottaminen ei ole tapana. Me emme ole koskaan vieneet lakanoita mukana, eikä meillä yöpyneillä ole ollut lakanoita mukana. Enkä ole kuullut tuollaisesta tavasta keneltäkään ennen tätä palstaa. Eli jos ja kun tapa ei ole kaikkialla tunnettu, niin kaikki eivät osaa edes ajatella että joku haluaisi vieraiden tuovan omat lakanansa.

Minä jopa ehkä loukkaantuisin hieman, jos vierailla olisi omat lakanat mukana. Mökkiolosuhteet on sitten asia erikseen mutta silloin sanon että lakanoita ja tyynyjä ei ole tarpeeksi joten omat mukaan.
Peesi! Mäkin kuulin tästä tavasta vasta palstalta. Mäkin loukkaannun hieman jos vieras kaivaa omat lakanat esiin, jollen ole ehtinyt pedata jo valmiiksi ennenkuin saapuvat. Mun vieraanvaraisuuteen kuuluu kyllä lakanat ja pyyhkeetkin. Mökki on todellakin eri asia, meidän mökillä ei ole lakanoita valmiina vaan kaikki tuovat omansa tullessaan.

Ja esimerkiksi meidän on ihan turha ottaa omia pussilakanoita mukaan jos kälylle mennään, siellä kun saamme tuplaleveän peiton eikä meillä kotona ole sellaiseen sopivaa pussilakanaa.

"just"
[QUOTE="a.p";23655722]Se on kato semmonen juttu etten voi aina hoksata ajatella etukäteen kaikkia asioita. Enkä tiennyt onko heillä omia vai ei. Eikä tää mitään haukkumista ole, nih!! Ja älä huoli, ne pyykit on jo lähes pesty ja tuolla ne kesätuulessa hulmuaa ;)[/QUOTE]

Nii mutta vieraiden pitäisi hoksata ajatella kaikkea, mm. lakanoita mut sun ei tarvitse. Ok.

ve-la
Jos siskon perhe tulee kylään niin pyydän ottamaan omat lakanat, he tosin tietävät sen sanomattakin kun pitää omia patjoja ja peittojakin tuoda. Minä kun asun yksin ja heitä on viisi. Jos taas vain kaksi tulee kylään, sitten ei tarvitse tuoda omia lakanoita.

"vieras"
Meillä oli kaiken huippu kun vierailla oli omat lakanat mukana mut ei viittineet kaivaa niitä kassista. Olin siis laittamassa petejä kuntoon ja kaveri aan heitti et on mulla lakanoita tuolla kassissa. Enpä sit kehannu mennä tonkimaan et missähän kassissa jne. Kaveri oli perheineen (9 henkeä) viikonlopun meillä et sai siinä ite sit miettiä mistä repii kaikille petivaatteet (omaa väkeä 8).

Ja minusta on tosi epäkohteliasta olla ottamatta niitä lakanoita mukaan. Sen ymmärrän et jos julkisilla kulkee niin se tavara määrä on rajallinen ja silloin on ok olla ottamatta niitä lakanoita.

"heh"
Meilläkään ei yleensä kuskata lakanoita eikä pyyhkeitä mukana. Oudompaan paikkaan mennessä yritän muistaa kysyä että otetaanko omat mukaan ja yleensä vaan nauravat että onhan meillä pesukone. Samoin en meille tulevilta odota että omia roudaisivat mukana. Joskus jos ollaan vain 1 yö niin saatetaan ottaa makuupussit.

"vieras"
[QUOTE="just";23655756]Nii mutta vieraiden pitäisi hoksata ajatella kaikkea, mm. lakanoita mut sun ei tarvitse. Ok.[/QUOTE]

Et varmaan sit hoksaa ottaa hammasharjaa tai vaatteitakaan mukaan? Löytyyhän niitäkin sit kyläpaikasta.

"a.p"
[QUOTE="vieras";23655763]Meillä oli kaiken huippu kun vierailla oli omat lakanat mukana mut ei viittineet kaivaa niitä kassista. Olin siis laittamassa petejä kuntoon ja kaveri aan heitti et on mulla lakanoita tuolla kassissa. Enpä sit kehannu mennä tonkimaan et missähän kassissa jne. Kaveri oli perheineen (9 henkeä) viikonlopun meillä et sai siinä ite sit miettiä mistä repii kaikille petivaatteet (omaa väkeä 8).

Ja minusta on tosi epäkohteliasta olla ottamatta niitä lakanoita mukaan. Sen ymmärrän et jos julkisilla kulkee niin se tavara määrä on rajallinen ja silloin on ok olla ottamatta niitä lakanoita.[/QUOTE]

No hienoo että joku ees ymmärtään mua. ;) =) Samoin ajattelen että jos yleisillä tulee niin silloin tosi ymmärrän ettei kannata raahata lakanoita.

:LOL:...sori :D
No jos nyt olisi 15vierasta tulossa niin saattaisin pyytää tuomaan, ihan vaan siksi ettei meillä ole niin paljoa lakanoita, mutta kyllä mä varmaan nauraisin jos joku toisi omat lakanat yökylään tullessa :D
Pitääkö omat vessapaperit, lautaset ja haarukatkin ottaa mukaan, vai riittääkö lakanat? :D

"vieras"
[QUOTE="a.p";23655781]No hienoo että joku ees ymmärtään mua. ;) =) Samoin ajattelen että jos yleisillä tulee niin silloin tosi ymmärrän ettei kannata raahata lakanoita.[/QUOTE]

Mistä päin olet lähtösin? Onko tääkin sit joku alueellinen juttu? Mutta muistan et lapsena kun mentiin kaverillekin yökylään niin omat lakanat oli mukana ja niin on munkin lapsilla.
Ja itestä ainakin on mukavempi nukkua niissä omissa lakanoissa kuin kyläpaikan "oudoissa" lakanoissa.

"just"
[QUOTE="vieras";23655779]Et varmaan sit hoksaa ottaa hammasharjaa tai vaatteitakaan mukaan? Löytyyhän niitäkin sit kyläpaikasta.[/QUOTE]

Joo. Lainaan kyläpaikan hammasharjoja mm. koiran hampaiden pesuun ja pyyhin perseen heidän käsipyyhkeeseen. Kylkyl.

ps. Tässä ei ollut kyse minusta ollenkaan. Ei ehkä vaan sit kannattaisi ottaa vieraita vastaan ollenkaan jos noin kamalasti ärsyttää tuollainen pikkuasia. Tai sitten yksinkertaisesti yrittää viimeisillä voimillaan muistaa sanoa vieraille että ottavat omat petivaatteensa.

Yhteistyössä