en kestä :(

säästöpossu

Aktiivinen jäsen
19.12.2005
2 253
0
36
pari päivää meni ihan hyvin ku vein pojan päiväkotiin, ihan innoissaan ja iloisena hän meni sinne ja jäi sinne leikkimään mutta nyt on pari päivää ollut ihan kauheeta. Jo aamulla ku jäädään bussista pois ja hän tunnistaa paikan kyyneleet alkaa valuu :/ ja sit hän itkee koko matkan sisään asti ja alkaa kunnolla huutaa ku yritän vaihtaa vaatteet hänelle, ja ku pitää vielä lähteä sieltä ku hän itkee ja huutaa mammaa, tulee nii paha mieli :'(

miten kauan tää vaihe kestää? tai miten teidän lapset suhtautuu päiväkotiin?

Meilläkin harjoitellaan tarhassa oloa. Viime viikon maanantaina neiti aloitti, maanantaina alkoi itkemään kun lähdin, tänään samoin. Ihan mielellään kyllä menee sinne, mut sit kun päästään sisälle ja vaihdetaan sisävaatteet niin alkaa jalassa roikkuminen... Toivottavasti menee pian ohi, eihän tällästä kestä...

Minkä ikäinen poikasi on eli osaako jo puhua ja kertoa, mikä päiväkodissa ei ole kivaa. Myös päiväkodin henkilökuntaa kannattaa tietysti jututtaa eli onko tapahtunut jotain kiusaamista tms. ja että itkeekö lapsi kuinka pitkään, kun lähdet. Yleensähän se itku lakkaa, kun äiti katoaa näkyvistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tämätyttö:
Minkä ikäinen poikasi on eli osaako jo puhua ja kertoa, mikä päiväkodissa ei ole kivaa. Myös päiväkodin henkilökuntaa kannattaa tietysti jututtaa eli onko tapahtunut jotain kiusaamista tms. ja että itkeekö lapsi kuinka pitkään, kun lähdet. Yleensähän se itku lakkaa, kun äiti katoaa näkyvistä.

hän on 2-vuotias, ja kyllä ne kertoi mulle eilen et aika nopeasti itku lakkasi ja hän alkoi leikkimään mutta se on vaan nii vaikeeta jättää hänet sinne ku hän itkee :/

3 viikkoa meni ennenkuin aamuitkut loppuivat. Tyttö oli myös silloin 2v kun meni päiväkotiin. Sitten se kääntyy toisinpäin eli itketään iltapäivällä kun äiti tulee hakemaan kesken kivojen leikkien :)

Tuo on aika normaalia käytöstä minusta. lapsi ei heti ymmärrä että sitä samaa hoitoa on ihan joka päivä. Sitten loppuviikosta alkaa jo loppuviikko väsyttää ja aikaiset herätykset kostautua. Veikkaisin että ensiviikonloppupuolella helpottaa. Lapsen itku loppuu yleensä välittömästi kun äiti on lähtenyt. Kyllä se siitä.

Se itkeminen on ihan normaalia, kyllä se siitä. :hug:
Minä alussa lähetin pph:lle viestiä koulusta ja kysyin onko tyttö jo rauhoittunut... kuulemma itku loppui kun äiti hävisi ovesta, jäin muutaman kerran kuuntelemaan oven taakse niin tottahan se oli. :whistle:
Tyttö oli siis 11kk kun meni hoitoon. Ja nyt menee hoitoon iloisena. =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä en pystyis jättään itkevää lasta tarhaan.....ja onnex ei tarttekkaan......

Toisaalta missä on vika jos lapsi ei vanhempiaan kaipaa?

juu se olis kyl kanssa kamalaa.....mä hoidan lapset kotona.....teen etätyötä juuri tän lastenhoidon järjestämisex.....tienaan huonommin mut so what????

meillä kans kaks pojista ollu n. 1- 1,5 ikäisenä muutaman kuukauden tarhassa. toinen itki jättäessä välillä aluksi, mutta lakkasi nopeasti. Toinen oli itkuinen koko tarhauransa ajan, pieniä hetkiä rauhassa, mut silloinkin sylissä. Pihassa ei leikkinyt vaan itkeskeli. Uskon että on lapsen luonteesta kiinni ja myös hoitajista. Tuon lapsen, joka viihtyi tarhassa, hoitajat olivat ihania. Lapsen ,joka ei koskaan viihtynyt tarhassa, ryhmän hoitajat olivat ilkeän, kyynisen oloisia jotka saivat myös minut pahalle mielelle. Lähes kaikki kuulemma ovat itkuisia ekan kuukauden tarhaan tullessa, mut lopettavat parissa minuutissa itkun. Mä oon ollu tarhassa töissä joskus aikoinaan ja muistan sieltä vain yhden lapsen joka oli pidempään itkuinen, hänkin alkoi viihtyä kun muutama pikku asia tehtiin toisin. jos olin paikalla otin lapsen aina syliin tarhaan tullessa. Ulkona kuljin pari päivää pojan mukana jonka jälkeen poika uskalsi mennä jo innoissaan itsekin. Ja nukutin pojabn kerran sylissä ja nostin sit sänkyyn nukkumaan (poikaa itketti nukkumaan meno) ja reagoin muutaman kerran heti kun poika heräsi Ja menin kirjan tms. mielenkiintoisen jutun kanssa juttelemaan. Noilla eväillä kesti sen viikon verran kun poika oli jo kuin kotonaan tarhassa. Juttele hoitajien kanssa miten pojalla menee päivä ja jos on itkuisuutta kovasti niin miettikää missä tilanteissa ja millainen muutos niitä voisi helpottaa, tarhaan tulo itkuun helpottaa yleensä vain aika, tarhantädin syli ja se että äiti ei näytä sitä että hirvittää jättää lapsi vaan iloisesti heiluttaa ja sanoo tuun pian hakemaan. Jos jäät paikalle pitkään hyvästelemään, tilanne pahenee.

Yhteistyössä