en kestä tätä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

arg

Uusi jäsen
22.09.2009
1
0
1
pidätte minua varmasti ihan hirveänä.
syön pillereitä ja olen silti raskaana. (ei minkäänlaisia raskaus oireita paitsi yksi maha kasvoi alle 2 viikon sisällä.) (menkat myös tuli vielä viimekuussa.)
en halua tätä lasta! minulla on jo yksi lapsi sekin yllätys raskaus vaikka käytin silloin eripillereitä.
raskaus viikkoja jo 27 eli aborttia ei voi tehdä. en halua synnyttää tätä kun edellisen synnytyksestä jäi todella kovat raumat. ja toiseksi opiskelut on pahasti kesken ja niitä en suostu toista kertaa jättämään kesken. kolmanneksi rahaa ei ole 2 lapsen elättämiseen ja neljänneksi en todellakaan jaksa 2 kanssa, hyvä jos yhden kanssa jaksaa. en halua edes kuulla lapsen sydän ääniä, tuntea liikkeita tai mitään mikä liittyy siihen!
onko mitään keinoa millä raskauden saisi piiloon??
tieto siitä että olen raskaana ehkäisystä huolimatta masentaa äärettömän paljon! enj tiedä yhtään mitä tekisin. en jaksa olla enää iloinen jo tuosta vähän yli 1 vuotiaasta. tekisi vain mieli tehdä itsari mutta en voi 1 vuotiaan ja avopuolison takia.

elämä on vaan niin kurjaa ja epäreilua!!!

Eikä sitten tullut mieleen aikanaan keskeyttää raskautta. H**vetin epäreilua syntymätöntä lasta kohtaan! Ja syntynyttäkin kertomasi perusteella...
Jos on masennusta niin sitten kiireesti hoitoon ja pelastamaan jälkikasvun tulevaisuus.

Alkuperäinen kirjoittaja Mummy Sunshine:
Eikä sitten tullut mieleen aikanaan keskeyttää raskautta. H**vetin epäreilua syntymätöntä lasta kohtaan! Ja syntynyttäkin kertomasi perusteella...
Jos on masennusta niin sitten kiireesti hoitoon ja pelastamaan jälkikasvun tulevaisuus.

No hakala tuota on keskeyttää ajoissa jos siitä ei tiedä :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Alkuperäinen kirjoittaja Mummy Sunshine:

No hakala tuota on keskeyttää ajoissa jos siitä ei tiedä :headwall:

No jos maha kasvoi alle 2 viikossa niin eikös se nyt ihmetytä. Kyllä kai raskausmahan sentään tuntee, jos on aiemminkin ollut raskaana? Ei oikein uskottava selitys, jos kerran maha on kasvanut.

Mitä sitä asiaa vaahtoamaan täällä...? Eikö kannataisi mennä tekemään asialle jotain.?Tässä vaiheessa on varmaan jo ihan ymmärrettävää, että synnyttää se täytyy jos on jo viikko 27. Jos et todellakaan halua sitä lasta nii näkkiä sitten laittamaan adoptiopaperit menemään. Oletko keskustellut asiasta avopuolisosi kanssa? Mitä mieltä hän on? Lapsi mitä ilmeisemmin hänen. Jos koet asiat muutenkin noin vaikeina, niin suosittelisin ihan hoitoon hakeutumista. Kuten sanoit, sinulla on jo yksi lapsi...hän tarvitsee äitinsä, terveen äidin.
Kyllähän sinä itsekin aikuinen ihminen tiedät, ettei se raskaus katoa noin vaan. Ota vastuuta asiasta ja tee niin mikä on sinun mielestä laspselle parhaaksi. Jos et kykene hoitamaan itse, niin anna pois. Suomessa on hyvä sosiaaliturva. Mutta harkitse asiaa tarkoin...se voi olla sitten myös lopullista. Helppoa se ei tule olemaan, se tulee vaatimaan sinulta paljon voimia. Omassa ammatissani näen tätä päiväittäin.

Olen kuuluut monia tarinoita siitä miten on syönyt pillereitä ja silti tullut raskaaksi...se on aivan mahdollista, muttas sillon yleensä suositellaan jotain muita ehkäisykeinoja. Pillerit eivät ole ainoa vaihtoehto.

Kuulostaa nyt tosi vahvasti siltä, että ap:lla on synnytyksen jälkeinen masennus eli baby blues. Meillä oli asiantuntija kertomassa siitä juuri perhekerhossa ja kaikki kertomasti tuntemukset viittaavat masennukseen. Synnytyksen jälkeinen masennus voi tulla jopa vuosi synnytyksen jälkeen, joten ihan täysin mahdollista, että sinulla on se. Se on hyvin yleistä ja tulee monille äideille.

Sinun kannattaa nyt pikaisesti ottaa yhteyttä esim. neuvolaan ja puhua näistä tunteistasi siellä, koska neuvolasta osaavat auttaa sinua eteenpäin oikealla taholle ja saamaan apua. Yksi vaihtoehtoinen apukanava on Baby Blues toiminta: http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/tyomuodot/baby_blues/

Toinen vaihtoehto on MLL:n vanhempainpuhelin ja -netti:
http://vanhemmat.mll.fi/

Toivon sinulle voimia tilanteesi kanssa ja toivon, että saat apua. Masennukselta kuulostaa kovasti, kun itsetuhoisia ajatuksiakin. Kyllä sen saa hoidettua. Onnea odotukseen ja iloisempaa mieltä tulevaisuudelle! :hug:

lapsi adoptioon, ei siinä muukaan auta.
Itse olen yllättäen raskaana, kolmas tulossa, aluksi tuntui samalta että ei perkele tästä mitään tule, narun jatkoksi vain, mutta kappas vain, nyt koko perhe odottaa innolla tulokasta.
Ja täytyypä myöntää että ENNEN raskautta olin sitä mieltä, että jos viellä tulen raskaaksi teen varmasti abortin. no, plussa kun pärähti oli suoraanselvää että vauva pidetään, huolimatta riskeistä mitä raskaus minulle aiheuttaa, kun ei kuolemasta kuitenkaan ole kyse.

Lapsen voi antaa suoraan synnytyslaitokselta adoptioon. Sinun ei siis ole pakko edes nähä lasta, synnyttää kyllä täytyy.
Kannattaa varata aika mahd. pian neuvolaan ja hakeutua psykologin juttusille :hug:

No nyt sun on vaan kohdattava tosi asia että se VAUVA tulee halusit tai et! Kannattais puhua neuvolassa ja miehesi kanssa asiat halki ja kertoa suoraan miltä susta tuntuu, ties vaikka sun miehes suostuis sen hoitaa tai sitten adobtioon..... tosi ikävää sun lapsen kannalta...luulis että sulla olis jo jonkin näkösiä tunteita suojelu vaistoa lasta kohtaan kun kerran jo yks lapsi! Sun kannattais ruveta selipaatioon! Sori että tuli näin suoraa sanottua mutta ärsyttää kun lapset joutuu kärsimään tommosista UPS- mokista!

Yhteistyössä