En kestä nirsoja lapsivieraita!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arrrgh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arrrgh!

Vieras
Tässä oli taas yksi nirsoilija kylässä, ei kelpaa se eikä tuo, suostuu syömään vain tiettyjä muroja joita meillä ei tietenkään ole. Voi kun olis vaan tämä yksi, mutta kun likan kavereissa on kohta puolet näitä nirppanoita. Hampurilaiset ja pitsa näille maistuis, muttei muu. Omat olen opettanut, että kylässä otat mitä on ja syöt ainakin jotain vaikkei niin maistuiskaan. Kamalinta on, kun alkavat nämä vieraat valittaa että teillä on vain näitä huonoja jäätelöitä, voisitko etsiä pakkasesta mulle jotain parempaa. aaaarrrhgh!

Kuullostaa tutulta. Meillä vielä kaiken lisäsksi on yleensä usemapi vaihtoehto kaikesta, niin leivästä jätskista kun mistä tahansa ja silti ei aina kelpaa. Ymmärrän hyvin että jos jostain ei tykkää, mutta tuntuvat nirsoilevan kaikelle, ja sellanen huomio mulla että nämä nirsot on ainuita lapsia perheessä.

Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
no anna olla ilman jollei kelpaa niin helppoa se on.

Onko? Kun nämä nirppanat on yökylässä, en ihan uskalla antaa vain olla. Kun muille antaa kuitenkin jotain herkkuja, annetaanko sille, joka ei ole syönyt mitään kunnon ruokaa koko päivänä?

jos et osaa arvosta lasetn rehellisyyttä (omasi olet varmaan opettanyt jo salaa kiusaavaksi ja ilkeäksi ja kieroksi ja valehtelijaksi kuten istekin olet) niin älä kutsu niitä lapsivieraita.

ja, ei, ei ole huonoa käytöstä jos ei pidä jostaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Onko? Kun nämä nirppanat on yökylässä, en ihan uskalla antaa vain olla. Kun muille antaa kuitenkin jotain herkkuja, annetaanko sille, joka ei ole syönyt mitään kunnon ruokaa koko päivänä?

kyllä se syö kun tarpeeksi nälkä on. jollei kelpaa niin saa olla nälässä.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
jos et osaa arvosta lasetn rehellisyyttä (omasi olet varmaan opettanyt jo salaa kiusaavaksi ja ilkeäksi ja kieroksi ja valehtelijaksi kuten istekin olet) niin älä kutsu niitä lapsivieraita.

Aivan. Huono käytös tulee sitten ilmi siinä miten asiasta ilmoittaa. Jos lapsi kiekuu ruuasta että "kakkaa!" niin kyllä se on todella huonoa käytöstä minkä ikäiseltä lapselta hyvänsä, mutta jos sanoo kohteliaasti "en pidä noista, olisiko teillä jotakin muuta?" se ei ole huonoa käytöstä.

Meillä muuten on se lapsi, joka ei pidä pitsasta eikä hampurilaisesta.

No meillä nirso on kyllä meidän toinen lapsi, tyttö. Mutta ei se tuolleen käyttäydy. Ei vaan ota jos ei pidä. Ei sille kotonakaan vaihtoehtoja ruveta keksimään. Siis jos on jotain muuta mikä kelpaa niin saa ottaa sitä, mutta jos ei mikään kelpaa niin saa olla ilman. Yleensä silloin jokin alkaakin kelpaamaan. Meiän tytölle ei kelpaa edes ne pizzat ja hampurilaiset. Kurkkua ja tomaattia syö niin paljon ku tarjotaan. Ja juomaksi maitoa. Ikää 6-v.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:

:) voi voi.
Kyllä se on huonoa käytöstä, jos emännälle sanoo että etsipäs mulle joku parempi jäätelö. Omani olen opettanut, että silloin sanotaan ei kiitos. Ja kylässä kun ollaan, ollaan paikan säännöillä ja paikan ruuissa. Mun tutuilla on muutakin työtä kuin passata jokaista lapsen kaveria yksilöllisesti kuin piispaa pappilassa.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kuullostaa tutulta. Meillä vielä kaiken lisäsksi on yleensä usemapi vaihtoehto kaikesta, niin leivästä jätskista kun mistä tahansa ja silti ei aina kelpaa. Ymmärrän hyvin että jos jostain ei tykkää, mutta tuntuvat nirsoilevan kaikelle, ja sellanen huomio mulla että nämä nirsot on ainuita lapsia perheessä.

Ja pöh, eiköhän se ronklaaminen johdu ihan jostain muusta..

Mun tytöllä on kaveri joka tuo aina omat ruuat tullessaan meille pidemmäksi aikaa, eli jos on useamman tunin tai jää yöksi. Tytöllä on joka kerta samat eväät, eli tietyn merkkisiä lihapullia, banaania ja karjalanpiirakoita. Joskus olen niitä ostanut kun tiedän että tyttö on tulossa. Niin ja makaronia syö myös. Koen helpommaksi että meillä sitten syödään aina noita ruokia kun tyttö tulee niin eipä tarvii kenenkään ihmetellä miks jollakin on eri ruuat.

Ne lapset ovat teillä kylässä eikä rangaistavina. Arkena omat lapset voi jättää ilman välipalaa tai herkkuja jos ruoka ei maistu, mutta kylässä oleville lapsille en näin tekisi.

meillä sama juttu! hitto mitä nirsoilua. jäädään syömään ja sitten närpitään pari lusikallista ruokaa ja sanotaan että mä en oikein tykkää tästä, saako jättää.

ja sitten joss annan joskus jotain herkkuja niin niitä pitäisi saada lisää ja lisää. just toissapäivänä annoin lapsille ja niiden kavereille suffelit, yksi lapsista sanoi että näitä kyllä pitäisi olla lisää kun nää on niin pieniä. :O

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ne lapset ovat teillä kylässä eikä rangaistavina. Arkena omat lapset voi jättää ilman välipalaa tai herkkuja jos ruoka ei maistu, mutta kylässä oleville lapsille en näin tekisi.

Onko se rangaistus? Siis minusta se on vähän vaarallistakin olla vrk syömättä muuta kuin karkkia. En tykkäis jos oma lapsi olis kylässä päivän pelkän karkin voimin. Ja ihmeellistä se vähän on jos oma lapsi ei saa jäätelöä kun ei syönyt kunnolla mutta vieras saa. Kaikille samat säännöt.

Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Ja pöh, eiköhän se ronklaaminen johdu ihan jostain muusta..

peesi. meillä ainukainen ja ja jos ei kelpaa kylässä ruoka niin on syömättä. Usein kyllä ostan kaupasta sellaset ruuat yökylään että saa iltaplaa yms pientä. ja/tai kysyn mitäs ruokaa teillä on tai suunnitellaan sen toisen äitin kanssa syömiset josta KAIKKI pitää.

Onko se rangaistus? Siis minusta se on vähän vaarallistakin olla vrk syömättä muuta kuin karkkia. En tykkäis jos oma lapsi olis kylässä päivän pelkän karkin voimin. Ja ihmeellistä se vähän on jos oma lapsi ei saa jäätelöä kun ei syönyt kunnolla mutta vieras saa. Kaikille samat säännöt.

Sinun mielestäsi on siis ihan ok, olla antamatta mitään vieraalle, kun oikea ruoka maistuu.

Tällä välin omat lapset syövät karkkia ja jäätelöä... outoa. Tuskin on terveellistä olla syömättä yhtään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
Teet vaan niin mahottoman pahaa ruokaa että sitä ei pysty syömään. Kotiväki tottunu sellaseen paskaan, mutta vieraat tottuneet parempiin eväisiin

Olet varmasti täysin oikeassa. Mutta silti pysyn kannassani.

Alkuperäinen kirjoittaja arrrgh!:
Tässä oli taas yksi nirsoilija kylässä, ei kelpaa se eikä tuo, suostuu syömään vain tiettyjä muroja joita meillä ei tietenkään ole. Voi kun olis vaan tämä yksi, mutta kun likan kavereissa on kohta puolet näitä nirppanoita. Hampurilaiset ja pitsa näille maistuis, muttei muu. Omat olen opettanut, että kylässä otat mitä on ja syöt ainakin jotain vaikkei niin maistuiskaan. Kamalinta on, kun alkavat nämä vieraat valittaa että teillä on vain näitä huonoja jäätelöitä, voisitko etsiä pakkasesta mulle jotain parempaa. aaaarrrhgh!

Mua ei haittaa, jättävät vaan syömättä. Yleensä käytän ruoissa liikaa mausteita ja pitsaan ei saisi laittaa juustoa. Makaroonilaatikko menee yleensä. Kannattaa tarjota aina sitä :).

Oma poikani on aina syönyt hienosti kaiken. Nykyään on alkanut nirsoilla...en tiedä miksi.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mun tytöllä on kaveri joka tuo aina omat ruuat tullessaan meille pidemmäksi aikaa, eli jos on useamman tunin tai jää yöksi. Tytöllä on joka kerta samat eväät, eli tietyn merkkisiä lihapullia, banaania ja karjalanpiirakoita. Joskus olen niitä ostanut kun tiedän että tyttö on tulossa. Niin ja makaronia syö myös. Koen helpommaksi että meillä sitten syödään aina noita ruokia kun tyttö tulee niin eipä tarvii kenenkään ihmetellä miks jollakin on eri ruuat.

<Jep.Meilläkin on tytöllä tollein eväät. Se ei allergioiden vuoksi voi syödä kuin niitä tiettyjä merkkejä,joissa ei ole mitään allergisoivaa.....

Sinun mielestäsi on siis ihan ok, olla antamatta mitään vieraalle, kun oikea ruoka maistuu.

Tällä välin omat lapset syövät karkkia ja jäätelöä... outoa. Tuskin on terveellistä olla syömättä yhtään mitään.

En ole kenenkään vieraan antanut olla syömättä yhtään mitään. Mistä sait sellaisen kuvan? Olen sitten kiltisti koettanut keksiä sellaista tarjottavaa, joka maistuisi. Mutta vieraat tulee usein karkkipussin kanssa ja odotukset on kovat sen aukaisuun - ruuan jälkeen. Mutta mitä annat ruuan jälkeen, jos vieras ei syönyt mittään? Sillähän minua kismittää, kun joutuu järjestämään erikoispalvelua, mulla olis muitakin ajankäyttömuotoja.

Hei tuo on vielä loppujen lopuksi helppoa jos on kyse vaan kaverista joka on joskus harvoin yökylässä tai sille voi sanoa et ei nyt käy tulla yökylään jos ei jaksa nirsoilua.
Mutta mutta meitä on paljon äitipuolia jotka tekee ja ostaa vaan ja ainoastaan pjaskaa ruokaa AINA :/ ja koska ne etälapset tulee aina säännöllisin väliajoin niin tuota kurjaa on :(
t. oon siis myös ruoka-alan ammattilainen että en voi tehdä aina pahaa ruokaa koska teen sitä työkseni :)

Yhteistyössä