En kestä enään tätä issiasta... mikä avuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja killi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

killi

Vieras
Mistä olette saaneet apua? Jo pari kuukautta kestänyt, vasen pakara kipeä ja kiristävää kipua säteilee pohkeeseen asti. Tää on ihan jokapäiväistä. Olen venytellyt, mutta apu on vain piení ja hetkellinen.

sama paska täällä ja yliliikkuvuudet si-nivelessä kaupanpäälle. en mäkään aina kestä. joskus meinaan että ois helpompi olla kuollu. sitten taas helpottaa. sitten taas koskee niin prkeleesti. kierre on valmis. meinataanko ap leikata. mua ei vana yritetään kuntouttaa.

Mun mummo kärsiny issiaksesta aikoinaan. Ja ite silloin kun poikaa odotin. Silloin kuulin hyvän konstin ja se todella auttoi. Vaikka ensin epäilin. Kun menet saunaan niin laske kahteen astiaan vettä toiseen kylmää ja toiseen lämmintä. ja laita jalat niihin. Sitten välillä vaihdat vatien paikkaa. Hullulta kuulostaa mutta auttoi ainakin mulla.

No mulla raskauden aikaan oli paha tuo ja siihen helpotti sitten että synnytin. Nyt ollu kans vaivaa mutta mun oma lääkäri vaan sanoo et ei oo sitä vaan et ois jalassa se vika et ois reisilihas jumissa:S paska lääkäri ei se osaa ees lapsen korvia kattoa.

Ootteko nyt varmoja,että kyseessä on issias? Liian usein ihmiset puhuu issiasvaivoista,vaikka kyseessä on lihasperäinen jumitus. Mulla oli aikoinaan piriformis-lihas jumissa pari kuukautta ja oireet oli tällaiset:pakara jumissa,välillä kipu säteili alaselkään,välillä takareiteen. Välillä sellainen kipu,ettei nousta pystynyt sängystä,välillä helpotti. Mitkään venyttelyt ja hieronnat eivät auttaneet,koska kyseinen lihas on niin syvällä pakarassa,itse asiassa hieroa pitäisi peräsuolen kautta,jaiks!!!!! Fysioteraupeutilta sain lopuksi apua akupunktiosta. Neulat kiinni ja niihin vielä sähkövirtaa. Kahden puolen tunnin hoitokerran jälkeen kipu oli poissa. Akupunktio ei ollut yhtään kivuliasta,parin ekan neulan laitto hieman sattui. Sähkövirta tuntui hassulta,kun se lihas tytisi ihan omia aikojaan. Suosittelen todella!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja pöpö:
Ootteko nyt varmoja,että kyseessä on issias? Liian usein ihmiset puhuu issiasvaivoista,vaikka kyseessä on lihasperäinen jumitus. Mulla oli aikoinaan piriformis-lihas jumissa pari kuukautta ja oireet oli tällaiset:pakara jumissa,välillä kipu säteili alaselkään,välillä takareiteen. Välillä sellainen kipu,ettei nousta pystynyt sängystä,välillä helpotti. Mitkään venyttelyt ja hieronnat eivät auttaneet,koska kyseinen lihas on niin syvällä pakarassa,itse asiassa hieroa pitäisi peräsuolen kautta,jaiks!!!!! Fysioteraupeutilta sain lopuksi apua akupunktiosta. Neulat kiinni ja niihin vielä sähkövirtaa. Kahden puolen tunnin hoitokerran jälkeen kipu oli poissa. Akupunktio ei ollut yhtään kivuliasta,parin ekan neulan laitto hieman sattui. Sähkövirta tuntui hassulta,kun se lihas tytisi ihan omia aikojaan. Suosittelen todella!!!!
No mun selässä on ihan todettu kulumia alaselässä sekä lonkkanivelessä ennen tota viimeistä raskautta. Synnyttää voisin mut mun selkä ei kestä enään yhtään raskautta ja siihen ei akupunktiot auta!

Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
No ainakin mulle terveyskeskuksessa väitettiin tuota kipua issiaasta johtuvaksi. Just tuolleen jalka saatto pettää yllättäen ja mitenkään päin ei meinannut olla hyvä kun se alko koskemaan.

Näin mullekkin ja silloin sanoinkin et en missään tapauksessa halua epparia kun oli muutenkin kipeä selkä. Ja tosiaaan edelleen vaivaa !!!!

Mulla tosin se oli keskussairaalassa kun olin töissä työpaikka lääkäri joka sanoi et on issiasta ja kielsi minkään tekemisen.

Jep jep, kaikki selkäkipu on heti issiasta.... Helppo keino todeta: Asetu selinmakuulle lattialle ja nosta jalat 90 asteen kulmaan tuolille niin että pehva kevyesti nousee lattiasta. Jos kipu helpottaa, on se iskiasta. Mikään jalkojen vesipaljuissa liottelu ei tee välilevystä taas ehjää.

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Jep jep, kaikki selkäkipu on heti issiasta.... Helppo keino todeta: Asetu selinmakuulle lattialle ja nosta jalat 90 asteen kulmaan tuolille niin että pehva kevyesti nousee lattiasta. Jos kipu helpottaa, on se iskiasta. Mikään jalkojen vesipaljuissa liottelu ei tee välilevystä taas ehjää.

Kuule mä en ois tuota pystynyt tekemään siinä kun se oli kivuillinen!

Mulle kans lääkäri väitti tk:ssa issiasvaivaksi ja antoi jotain lihasrelaksantteja. Niitä sitten popsinkin kaks kuukautta ja ei juurikaan auttanu. Onneksi fysioterapeutti osas diagnosoida! Noi tk:n lääkärit ei aina oo kartalla kaikesta,oon vaan huomannu.

Alkuperäinen kirjoittaja pöpö:
Mulle kans lääkäri väitti tk:ssa issiasvaivaksi ja antoi jotain lihasrelaksantteja. Niitä sitten popsinkin kaks kuukautta ja ei juurikaan auttanu. Onneksi fysioterapeutti osas diagnosoida! Noi tk:n lääkärit ei aina oo kartalla kaikesta,oon vaan huomannu.

Juu ei nytkin väittää et ois jalassa se vika eikä selässä:S

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:

No minä en itse ole tätä diagnoosia tohtoroinut että ihan turha siellä on ärjyä. Minulle on ihan sama mitä se loppujen lopuksi on ollut, liikunnalla siis todellakin pitkillä lenkeillä sen kanssa tulin toimeen ja raskauden jälkeen sitä ei ole ilmennyt ja toivottavasti ei ilmenekkään. Enää en pysty millään liikkeillä todistamaan sulle että mitä se loppujen lopuksi oli.

Issiasvaiva katoaa heti, kun hermoa painava - siirtynyt nikama - manipuloidaan takaisin paikoilleen. Nikama saattaa siirtyä paikoiltaan mm. silloin kun tehdään yhtä aikaa nosto- ja kiertoliike. Kipu alkaa pakaran seudulta ja vaivan pahentuessa kipu siirtyy jalkaa pitkin alaspäin. Kun kipu on jo jalkaterässä asti, olo ja liikkuminen on taatusti tuskaista. Vaivaan saa apua ihan tavallisilta jäsenkorjaajilta, eikä toimenpide satu. Hieronta jäsenkorjauksen yhteydessä rentouttaa kipeytyneet lihakset. Särkylääkkeet, kuuma/kylmä ym. hoitokeinot hoitavat oiretta, eivät itse ongelmaa. Raskaus ei ole este jäsenkorjaukselle.

Mulla on kanssa ollut nyt liki tuon pari kuukautta samanlaista kipua. Oikeassa pakarassa on kipupiste ja säteilee siitä reiden sivuun ja pohjetta pitkin jalkapohjaan. Yöllä varsinkin on kipeä, samoin yöllä vaivaa sitten myös alaselkä, asentoa on vaikea vaihtaa jne.
Raskausaikoina tämä vaiva on todella paha, on tekemistä, että pääsee sängystä tai tuolista ylös ja sen jälkeen saa ihmetellä, että miten kummassa jalkaa saa toisen eteen. Ja ihan turha kuvitella, kun tuo vaiva tulee, oli raskaana tai ei, vetävänsä seisoaltaan housuja tai kenkiä jalkaan, jalka ei muuten sitten nouse!

LIIKUNTA, VIIKON BURANA KUURI PANACODILLA HÖYSTETTYNÄ. LIIKUNNAN JÄLKEEN JA MUUTENKIN PALJON VENYTTELYÄ JA SELÄN RENTOUTUSTA. KYLMÄPUSSI SELÄLLE. JA EDELLEEN LIIKUNTA, LIIKUNTA JA LIIKUNTA. AINA JA PALJON.

Alkuperäinen kirjoittaja Fiona71:
Mulla on kanssa ollut nyt liki tuon pari kuukautta samanlaista kipua. Oikeassa pakarassa on kipupiste ja säteilee siitä reiden sivuun ja pohjetta pitkin jalkapohjaan. Yöllä varsinkin on kipeä, samoin yöllä vaivaa sitten myös alaselkä, asentoa on vaikea vaihtaa jne.
Raskausaikoina tämä vaiva on todella paha, on tekemistä, että pääsee sängystä tai tuolista ylös ja sen jälkeen saa ihmetellä, että miten kummassa jalkaa saa toisen eteen. Ja ihan turha kuvitella, kun tuo vaiva tulee, oli raskaana tai ei, vetävänsä seisoaltaan housuja tai kenkiä jalkaan, jalka ei muuten sitten nouse!

Mulla oli sama. Kaks pullistumaa ja hermopinne. Liikuntaa ja kuntoutuksen kautta selkä kuntoon

Mulla auttoi pikkasen norflex+voltaren piikki persauksiin ja samaa yhdistelmää suun kautta, mutta mun iskias kivut juonsi endometrioosista, joka heijastui iskias kipuna.Oli muuten järkyttävä kipu.Pääsin välillä vain konttaamaalla etenpäin, kun en pystynyt kävelemään.Nyt ei enää vaivaa, kun löydettiin vaiva ja aloitettiin e-pillerit hoidoksi.Kivut hävis sen sileän tien.
minä kokeilin akupunktion, sähköstimulaatio hoitoa, hierontaa ym ym