K
killi
Vieras
Mistä olette saaneet apua? Jo pari kuukautta kestänyt, vasen pakara kipeä ja kiristävää kipua säteilee pohkeeseen asti. Tää on ihan jokapäiväistä. Olen venytellyt, mutta apu on vain piení ja hetkellinen.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:Raskauden aikana oli ja siihen autto vaan liikunta eli kävelin mahdollisimman pitkiä lenkkejä niin sillä pysy poissa.
No mun selässä on ihan todettu kulumia alaselässä sekä lonkkanivelessä ennen tota viimeistä raskautta. Synnyttää voisin mut mun selkä ei kestä enään yhtään raskautta ja siihen ei akupunktiot auta!Alkuperäinen kirjoittaja pöpö:Ootteko nyt varmoja,että kyseessä on issias? Liian usein ihmiset puhuu issiasvaivoista,vaikka kyseessä on lihasperäinen jumitus. Mulla oli aikoinaan piriformis-lihas jumissa pari kuukautta ja oireet oli tällaisetakara jumissa,välillä kipu säteili alaselkään,välillä takareiteen. Välillä sellainen kipu,ettei nousta pystynyt sängystä,välillä helpotti. Mitkään venyttelyt ja hieronnat eivät auttaneet,koska kyseinen lihas on niin syvällä pakarassa,itse asiassa hieroa pitäisi peräsuolen kautta,jaiks!!!!! Fysioteraupeutilta sain lopuksi apua akupunktiosta. Neulat kiinni ja niihin vielä sähkövirtaa. Kahden puolen tunnin hoitokerran jälkeen kipu oli poissa. Akupunktio ei ollut yhtään kivuliasta,parin ekan neulan laitto hieman sattui. Sähkövirta tuntui hassulta,kun se lihas tytisi ihan omia aikojaan. Suosittelen todella!!!!
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:No ainakin mulle terveyskeskuksessa väitettiin tuota kipua issiaasta johtuvaksi. Just tuolleen jalka saatto pettää yllättäen ja mitenkään päin ei meinannut olla hyvä kun se alko koskemaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:Jep jep, kaikki selkäkipu on heti issiasta.... Helppo keino todeta: Asetu selinmakuulle lattialle ja nosta jalat 90 asteen kulmaan tuolille niin että pehva kevyesti nousee lattiasta. Jos kipu helpottaa, on se iskiasta. Mikään jalkojen vesipaljuissa liottelu ei tee välilevystä taas ehjää.
Alkuperäinen kirjoittaja pöpö:Mulle kans lääkäri väitti tk:ssa issiasvaivaksi ja antoi jotain lihasrelaksantteja. Niitä sitten popsinkin kaks kuukautta ja ei juurikaan auttanu. Onneksi fysioterapeutti osas diagnosoida! Noi tk:n lääkärit ei aina oo kartalla kaikesta,oon vaan huomannu.
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:Jep jep, kaikki selkäkipu on heti issiasta.... Helppo keino todeta: Asetu selinmakuulle lattialle ja nosta jalat 90 asteen kulmaan tuolille niin että pehva kevyesti nousee lattiasta. Jos kipu helpottaa, on se iskiasta. Mikään jalkojen vesipaljuissa liottelu ei tee välilevystä taas ehjää.
Alkuperäinen kirjoittaja Fiona71:Mulla on kanssa ollut nyt liki tuon pari kuukautta samanlaista kipua. Oikeassa pakarassa on kipupiste ja säteilee siitä reiden sivuun ja pohjetta pitkin jalkapohjaan. Yöllä varsinkin on kipeä, samoin yöllä vaivaa sitten myös alaselkä, asentoa on vaikea vaihtaa jne.
Raskausaikoina tämä vaiva on todella paha, on tekemistä, että pääsee sängystä tai tuolista ylös ja sen jälkeen saa ihmetellä, että miten kummassa jalkaa saa toisen eteen. Ja ihan turha kuvitella, kun tuo vaiva tulee, oli raskaana tai ei, vetävänsä seisoaltaan housuja tai kenkiä jalkaan, jalka ei muuten sitten nouse!
Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:miun anopilla auttaa magnesium, ottaa aina ku iskee issias ja helpottaa vähän ajan päästä