en kerro niin ei tule ongelmia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mutkikasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mutkikasta

Vieras
Kertokaapa miehet mikä on logiikka tämmöisen käytöksen taustalla?
Keksitty tilanne: Eronneen parin nainen asuu entisessä yhteisessä talossa. Taloon tulee jonkinlaista remppaa, jonka nainen pyytää exänsä hoitamaan. Eronneen parin miehellä on uusionni. Mies kertoo uudelle naiselleen remppahommasta ja se on naisenkin mielestä ok. Mies käy tekemässä rempan päivällä kun ex on töissä. Mies käy rempan päälle vanhassa asunnossaan suihkussa. Uusionni huomaa jostain, että mies ei ole käynyt rempan päälle nykyisessä kodissaan suihkussa vaan jossain muualla (ilmeisesti entisessä kodissaan), kuitenkin kun uusionni tätä utelee mies ei vastaa vaan kiertelee ja kaartelee. Nainen (uusionni) ei epäilekään, että mies olisi pettänyt, mutta kiertely saa epäilykset hereille. Miksi mies ei voi suoraan sanoa käyneensä entisessä talossaan suihkussa? Ehkä siksi, että ei halua nykyisen alkavan epäillä mitään, mutta miksi aiheuttaa epäilyjä omituisella kiertelyllä?

Olen huomannut, että miehet monesti tekevät helposta asiasta vaikeamman omituisella salaamisella tai kertomatta jättämisellä.

Äääähh! Tuota, tuota... Kyllä nyt kävi niin, että sinä teit tuosta asiasta niin vaikean, että putosin puolivälissä kärryiltä. Nimimerkkisi sen jo sanoo: todella mutkikasta. Kuka mitä häh? Sinulla on varmaan todella syheröiset tippaleipäaivot.

mitenkähän tuon saisi selvemmäksi...
Mies käy ex-naisensa luona remonttia tekemässä ja sen jälkeen suihkussa (exä ei ole paikalla). Miehen uusi nainen huomaa, että mies on käynyt jossain muualla suihkussa ja kysyy tästä, mutta mies ei jostain syystä kerro käyneensä exän luona suihkussa. Miksi ei kerro?

Alkuperäinen kirjoittaja mutkikasta:
Mies käy ex-naisensa luona remonttia tekemässä ja sen jälkeen suihkussa (exä ei ole paikalla). Miehen uusi nainen huomaa, että mies on käynyt jossain muualla suihkussa ja kysyy tästä, mutta mies ei jostain syystä kerro käyneensä exän luona suihkussa. Miksi ei kerro?

Olet siis huomannut, että mies tulee remppareissulta suihkunraikkaana. Miksi asia häiritsee sinua. Käyttääkö mies jotain suihkusaippuaa, joka ei miellytä sinua?

Mielestäni teet kärpäsestä härkäsen. Jos olet antanut hänelle luvan remontoida exän asuntoa, niin sinun pitää olla suuripiirteinen muissakin asioissa. Ei suihkussakäyntiä pidä tehdä kynnyskysymykseksi. Ihan sama, jos ihmettelet miksi mies käyttää exän ulko-ovea, vettä kraanasta juomiseen tai vessan pönttöä. Löysää pipoa päässäsi. Olet mustankipeä joutavista asioista.

Minulla on vähän samansuuntaista kokemusta. Mies sanoi viimeksi käyvänsä vanhempiensa luona hoitamassa jonkun työasian ja epäili sen vievän vain noin tunnin. Kuitenkaan tunnin päästä ei kuulunut mitään, eikä mies edes soittanut miksi on myöhässä. Sitten kun minä soitan hänellepäin, puhelin soi vähän aikaa ja sitten alkaa tuutata varattua. Hetkenkuluttua mies soittaa itse takaisin. Ihmettelin että mitäs nyt.
Olin melko varma silloin, että hän oli mennyt exänsä luo keskustelemaan asioita selväksi ja sopimaan omaisuuden jaosta. Ihan ok minusta, hyvä jos selvittävät asiansa. Mutta miksei voinut sitä sanoa minulla suoraan vaan antoi uskoa että on vanhempiensa luona? Miksi pitää salailla vaikka asia ei olisikaan niin suuren suuri? En myöskään ymmärrä tällaista.

Minun mieheni suuttuu minulle sellaisesta, mitä hän itse omassa päässään kuvittelee minun ajattelevan jostakin asiasta ennen kuin minä edes tiedän siitä, eikä siksi sano koko asiasta mitään, vaan on vain vihainen. Ja kun minä ihmettelen, mitä nyt on tapahtunut, mitä olen tehnyt, niin selitys on, että minä kuitenkin olisin ajatellut niin ja niin, jos hän olisi kertonut sitä ja tätä. Elä nyt sitten sovussa tuollaisen kanssa!

Alkuperäinen kirjoittaja mutkatonta:
Alkuperäinen kirjoittaja mutkikasta:

Olet siis huomannut, että mies tulee remppareissulta suihkunraikkaana. Miksi asia häiritsee sinua. Käyttääkö mies jotain suihkusaippuaa, joka ei miellytä sinua?

Mielestäni teet kärpäsestä härkäsen. Jos olet antanut hänelle luvan remontoida exän asuntoa, niin sinun pitää olla suuripiirteinen muissakin asioissa. Ei suihkussakäyntiä pidä tehdä kynnyskysymykseksi. Ihan sama, jos ihmettelet miksi mies käyttää exän ulko-ovea, vettä kraanasta juomiseen tai vessan pönttöä. Löysää pipoa päässäsi. Olet mustankipeä joutavista asioista.

Ei kyse ole siitä että suihkussakäynti häiritsisi vaan siitä miksei sitä voi kertoa. Ei minusta ole kovinkaan mustakipeää ihmetellä miksi mies ei rempan jälkeen ole käynyt suihkussa. Ja kun mies kuitenkin näyttää suihkussakäyneeltä niin miksei voi kertoa missä kävi. Tuollaisella käytöksella aliarvioidaan naista ja pistetään se "mustasukkainen-lokeroon" ennenkuin mitään mustasukkaisuutta edes on olemassa.

Mulla oli just tollanen kiemurtelija ja kaamurtelija. Joka ei yhtään asiaa voinut sanoa rehellisesti ja suoraan. Edes niitä mitkä olisivat olleet totta, paljastuikin sitten patologiseksi pettäjäksi. Kai sellainen käyttäytyminen on niin syvällä selkäytimessä (siinä korkkiruuvissa) ettei kykene suoruuteen milloinkaan.

Yhteistyössä