En kerää koirani pökäleitä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en kyllä kehtaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en kyllä kehtaa

Vieras
Nyt kun on ollut taas kevään myötä itkua ja hammasten kiristelyä noista koirien jätöksistä niin ajattelin minäkin jotain sanoa...

En ihan varmasti kerää yhtäkään koirani jättämistä pötkylöistä! Meidän koira on melko iso ja sen haisuleita ei kyllä kukaan täysjärkinen ala tuolla lenkkeillessä pussittelemaan... Mitä ihmettä ne siellä haittaa?? Ne MAATUU sinne. En anna koiran kakkia tai kuseskella kerrostalojen piha-alueille enkä suoraan kävelyteille, mutta en minä niitä kökköjä ala keräämään mistään kävelyteiden tai lenkkipolkujen varsilta... Kakkiessaan koira yleensä nousee penkan päälle. Me asutaan tämmösellä vähän syrjäisemmällä kerrostaloalueella jossa on paljon lenkkipolkuja ja kävelyteitä ja pusikkoa. Viime syksynä tänne laiteltiin koirankakka-astioita vaan ei niitä kyllä kukaan käytä...

Ja itsellänikin on taaperoikäinen lapsi. Kyllä te vanhemmat sen verran voitte katsoa että eivät itseään niihin mahdollisiin jätöksiin nuohoa..

Mä oon tän myöntäny täällä ennenkin, etten niitä todellakaan ala keräilemään minkäänlaisiin
pusseihin. Ne kun maatuu paljon paremmin ja nopeammin ilman pusseja. Eipähän tarvii yhtä
paskaa pussissa katella 10 vuotta.
Aivan sama mitä muut siitä on mieltä. Jos jotakuta häiritsee ni siinähän keräilee.
Meillä koirat tekee jätökset kuitenkin sellaisiin paikkoihin etten mä viitsi pelkän paskan
perässä ryvetä sinne pusikkoon.

Meillä (laina)koira tekee kyllä kakat vasta niin syvälle metsään tai pusikkoon, ettei niitä ole minunkaan mielestä tarvis kerätä.

Katujen varsilta ja pihoista kyllä todellakin on.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Kävelin tänään puistotietä, jonka varsilla oli satoja paskakasoja. Suorastaan kuvotti se skeidan määrä, kun kasojan välillä oli max 4 metriä väliä. Onneksi oli pakkanen, niin haitta oli ainoastaan esteettinen, mutta pistin kyllä mieleen, että lumien sulamisen aikaan pysyn kaukana tuosta tiestä. Lähitalojen koiranomistajat käyttävät tietä selvästikin koiriensa vessana, mutta onneksi ne kohta ihan itse kärsivät laiskuudestaan, kun pääsevät pesemään koiriensa paskaisia tassuja kylppäreissään.

Nyt tosin asutaan maalla, mutta silloin, kun asuin kaupungissa, en kerännyt kakkoja, koska vein koiran aina syrjemmälle asioilleen. En antanut edes kävelytien varteen kakkia vaan vein metsikköiselle alueelle, jossa pääsi puiden katveeseen asioilleen.

Sama juttu täälläkin en kerää kakkoja pois. Jos KAIKKI muutkin keräisivät niin sitte keräisin itsekin. Tienvarret niin täynnä kakkaa,että ei paljon auttais jos minä koirani jätökset keräisin.

Joo, ompa kiva kävellä ihan normi kävelytietä bussipysäkille kun tienpientareet on täynnä koiran paskaa ja kusta.
Ja siis sellasia isoja kikkareita pitkin poikin.
MIKSI niitä koiria ei voi viedä metsään kuselle ja paskalle??
Mun mielestä siitä vois ihan hyvin alkaa jakaa sakkoja jos ei kakkoja edes voi kerätä...

• Tykkää
Reactions: SugarBabyLove
Mä keräilen joskus ja pussitan. Mutta vaan jos tiedän koiran osoitteen, että osaan oikeaan postilaatikkoon palauttaa. Tuntemattomat kakkakasat varustan silloin tällöin pienillä lippuviireillä tai spreijailen lumeen rinkuloita ympärille, että ihmiset osaavat varoa.
Helsingin koirat kakkaavat 5 tuhatta kiloa vuorokaudessa. 5 tonnia paskaa päivässä.

(Ja tupakka on kyllä aito luonnontuote, maatuu nopeast)i

Mua ei haittaa jos metsästä niitä paskoja ei kerätä,mutta se että jotkut paskattaa koiran aivan kävelytien varteen tai antaa koiran paskoa kävelytielle,eikä siivoä sen jätöksiä..on raivostuttavaa!!

Ja kyllä mun mielestä se on koiran omistajan vastuulla katsoa mihin koiran antaa paskoa,eikä niin,että kävelytiellä keväällä kävelemään opetteleva lapsi kaatuessaan on paskassa..koska vastuu siirretään lapsen äidille.

Tai sitten ne paskat on rattaiden renkaissa ja kulkeutuvat rappukäytävän mattoihin ja lattiaan ja ihmisten koteihin siivottavaksi!

Viimeksi muokattu:
Mie kyllä kerään pyöräteiden varsilta ja jos tekee liian lähelle polun reunaa, mutta pusikoista tai ojista en kyllä kerää. Mutta ei ne mukavia ole siinä tien reunassa, koska koira saattaa astua niihin ja rumiahan ne ovat myös, joten kyllä ne saisi siitä kerätä. On se totta, että kauemman aikaahan niillä menee maantua, kun ne on pussiin laitettu, mutta en ymmärrä koiran omistajia, jotka eivät tienlaidoista niitä paskoja kerää.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25821734:
ja mä en voi sietää niitä tupakan jämiä pitkin teitä ja parkkipaikkoja ja levähdysalueita,
ne kun ei edes maadu, kuten paska maatuu

Mua ne ei niinkään haittaa,kuin se kasa johon lapsi saattaa opetellessaa kävelemään esim kävelytiellä kaatua.
Enemmän se paska sotkee,kuin se tumppi.

Mie kyllä kerään pyöräteiden varsilta ja jos tekee liian lähelle polun reunaa, mutta pusikoista tai ojista en kyllä kerää. Mutta ei ne mukavia ole siinä tien reunassa, koska koira saattaa astua niihin ja rumiahan ne ovat myös, joten kyllä ne saisi siitä kerätä. On se totta, että kauemman aikaahan niillä menee maantua, kun ne on pussiin laitettu, mutta en ymmärrä koiran omistajia, jotka eivät tienlaidoista niitä paskoja kerää.

Ja vaikka olisi siinä tien varressa,mutta nekin alkaa valua kävelytielle joistain kohti,kun lumet sulavat ja leviävät..ihan noin vaan sen rumuuden lisäksi.

Koirat verolle ja ankaralle verolle teidänlaisien koiranomistajien ja asenteidenne takia.

Kyllä ne paskat useassa tapauksessa lumensulamisvesien mukana tielle päätyy verorahoilla maksettavien tieharjakoneiden ja konekuskien putsattavaksi.

[QUOTE="sasa";25821768]Joo, ompa kiva kävellä ihan normi kävelytietä bussipysäkille kun tienpientareet on täynnä koiran paskaa ja kusta.
Ja siis sellasia isoja kikkareita pitkin poikin.
MIKSI niitä koiria ei voi viedä metsään kuselle ja paskalle??
Mun mielestä siitä vois ihan hyvin alkaa jakaa sakkoja jos ei kakkoja edes voi kerätä...[/QUOTE]

NIIN samaa mieltä! Olispa mukavaa, jos olisi aikaa kytätä näitä koiranpaskattajia jotka eivät korjaa elikkonsa jätöksiä ja kipata ne itse omakätisesti esim. pikkulapiolla kyseisen koiranomistajan omaan pihaan tai vaikkapa postilaatikkoon. Eräs sukulainen on näin tehnytkin :D Aika tylyä, mutta niin on sadat koiranpaskat lasten leikkipuiston vierustoilla ja niille johtavien teiden varsissa. Miten ap voit kuvitella, että esim. kaksi taaperoikäistä kävellessään osaisi varoa noita ällöttäviä läjiä, joita paljastuu kasapäin sulavan lumen alta?? Itselläkin on tekemistä;väistät yhtä niin astut toiseen. Kuule toivokaa ettette minun kohdalle satu koiraanne paskattamaan, en nimittäin jätä asiaa sikseen!

Mä kerään jos ei mee jonnekkin pitkälle ojan penkalle. Meillä on tossa kävelytie joka on kuin miinakenttä, annetaan sen koiran paskantaa KESKELLE tietä ja hei vielä yks vit*n hyvä idea.... PEITETÄÄN SE LUMELLA!!! :kieh:
Mulla kiehuu ku muksut ei aina hokaa niitä väistää, ni sit saa olla pesemässä kenkää ja mitä sattuu..

Jos sen koiran on ihan pakko paskoa keskelle tietä ni älkää nyt jumaliste peitelkö niitä skeidoja!
Ja ei, ne ei oo koiran peittämiä vaan siihen on jalan kanssa potkittu lunta päälle,
Ja kun olis kyse siellä täällä meininki, mutta musta tuntuu että tos tiellä käy koko kylän koirat paskalla!

(huh...pyrsk...sainpas...sanottua yhteen hengenvetoon ;) )

Mä kerään jos ei mee jonnekkin pitkälle ojan penkalle. Meillä on tossa kävelytie joka on kuin miinakenttä, annetaan sen koiran paskantaa KESKELLE tietä ja hei vielä yks vit*n hyvä idea.... PEITETÄÄN SE LUMELLA!!! :kieh:
Mulla kiehuu ku muksut ei aina hokaa niitä väistää, ni sit saa olla pesemässä kenkää ja mitä sattuu..

Jos sen koiran on ihan pakko paskoa keskelle tietä ni älkää nyt jumaliste peitelkö niitä skeidoja!
Ja ei, ne ei oo koiran peittämiä vaan siihen on jalan kanssa potkittu lunta päälle,
Ja kun olis kyse siellä täällä meininki, mutta musta tuntuu että tos tiellä käy koko kylän koirat paskalla!

(huh...pyrsk...sainpas...sanottua yhteen hengenvetoon ;) )

Joo toi on niin törkeetä,et vielä peitellään niitä paskoja!!
Ettei ainakaan kukaan osaa varoa..:kieh:

No ei minuakaan ne p***at siellä metsässä tai missään syrjemmällä haittaa, maatuuhan ne sinne, mutta minusta on hiton itsekästä jättää jätökset keräämättä tiheään asutussa taajamassa! Muistan viime kevättalvesta kun miehen ja lasten kanssa käytiin kävellen kaupassa, matkaa tasan kilometri, ja kapealla kadulla käveltiin peräkkäin niin ei juteltu. Mies oli sitten aikansa kuluksi laskenut matkalla KADULLA olleet koiran läjät, joita oli ollut ainakin 150, enemmänkin, riippuen laskutavasta. Voitte vaan arvata, missä kunnossa on esim. rattaiden renkaat kun kotiin pääsee, ei paljon mieli tee rattaita sisällä säilytellä. Ja se haju auringon paisteessa... :x Osa noista tuotoksista oli varmaan sulaneiden lumien mukana tielle tullut, osa vaan kun koirat eivät varmaan halunneet kiivetä korkealle kinokselle tarpeilleen, ja omistajat sitten jättivät tuotokset siihen.

Ja kyllä se myös ihan vähän ärsyttää, kun olisi kiva antaa lasten kävellä muuallakin kuin keskellä jalkakäytävää, sivuilla olisi enemmän tutkittavaa ja katseltavaa(kukkia ym), mutta kun ne tienvierustat ovat niin täynnä kakkaa ettei voi... Eikö niitä voisi kerätä ja sitten vaikka viskata jonnekin ihan reilusti syrjään tai tiheän pensaan alle tms?

• Tykkää
Reactions: Millenia
Mä kerään kyllä. Ja ihan sen takia kun ajattelen,ettei se oma koira tai muitten koirat sitten vahingossa astu siihen kasaan ja tuo sitä kakkaa tassuissaan meille kotiin. No myönnetään että metsässä en juoksekoiran perässä kaivamassa kakkoja talteen,mutta teidenvarsilta kyllä. Se on kattokaas psykologinen homma meikäläisellä eli jos en näe mihin tuo kakkaa niin siitä ei ole haittaa mut jos näen niinsitten on. :D

Kesäaikana minua ei hirveästi harmita nuo kakat, maatuvat tosiaan aika nopeasti. Mutta talvellhan kakat vain pakastuvat ja sulavat sitten massoina usein jopa keskelle kävelytietä, kun lumet sulavat (kun se mikä on ollut penkkaa, onkin tietä). Lisäksi hiekoituksen takia pulkkaa pitää vetää usein hyvin lähellä tie reunaa ja lapsien kädet osuvat helposti myös pulkan ulkopuolelle. Kyllä minä todella toivoisin, että jokainen koiraomistaja jaksaisi nähdä sen vaivan, että keräisi koiransa jätökset.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25821922:
Mutta tosi asia on se,ettei se koiran vika ole vaan vika löytyy hihnan toisesta päästä.

Niinhän mä puhuinkin niistä "vastuuttomista koiranomistajista", niitten syy tietenkin. Kyllä mua ärsyttää ihan suunnattomasti ne ihmiset, mut musta on tullu vaan oikee koirien vihaaja silti. Koirat pitäs kieltää kaupunkialueella kokonaan kun ei kerran paskoja viittitä kerätä.

Yhteistyössä