En kelpaa itselleni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Miten saisin itsevarmuutta lisää? En ole koko elämäni aikana ollut tyytyväinen ja onnellinen. Olen 44-vuotias. Olen jäänyt loukkuun, jossa kaipaan koko ajan muiden ihmisten hyväksyntää. Kaipaan sitä, että joku ihminen aidosti sanoisi, että olen hyvä tyyppi ja kelpaan sellaisena kuin olen. Olin yli 20 vuotta miehen kanssa, joka ei kunnioittanut ja rakastanut minua aidosti. Olin läheisriippuvainen. Tein mihen kanssa kuitenkin lapsen, joka on elämäni ainoa valopilkku. Kaipaan kuitenkin rakkautta ja hellyyttä aikuisen taholta. Olen lihava, noin 100-kiloinen ja tunnen, ettei kannata yrittääkään nettitreffeillä. En jaksa markkinoida itseäni. Minulla ei ole naiskaveriakaan, jonka kanssa jakaa iloja ja suruha. Tunnen itseni epäonnistuneeksi ja surkeaksi. Kävin psykoterapiassakin melkein kaksi vuotta eroni aikoihin. Sekään ei tuonut tähjän sielussa olevaan aukkoon korjausta. Vertaan itseäni myös jatkuvasti muihin ja ajattelen, että en ole saavuttanut tarpeeksi elämässä heihin verrattuna. Miten tästä helvetistä löytäisi valoa?

Kyllä sä olet hyvä tyyppi ja kelpaat sellaisena kuin olet!

Mutta jotta kelpaisit itsellesi niin, olisiko aika alkaa liikkumaan, laittaa terveys kohdilleen (fyysinen hyvä kunto ja liikunta vaikuttaa myös henkiseen puoleen).

Mene johonkin harrastusryhmään, josta voisit saada kaverin itsellesi. Saat varmasti ystävän/ystäviä, jos vaan menet ihmisten ilmoille.

Älä mieti mennyttä elämääsi liikaa, et voi enää muuttaa tapahtumia, mutta voit vaikuttaa tulevaisuuteesi. Elä päivä kerrallaan ja aseta itsellesi tavoitteita tulevaisuuden osalta, mitä haluat elämältäsi. Tavoittele päämääriä sinnikkäästi, niin saat onnistumisen kokemuksia ja sitä kautta iloa elämään.

Tsemppiä ja jaksamista! Pärjäät kyllä jos vaan niin päätät :)

p.s. Älä yritäkään suhdetta ennen kuin olet sinut itsesi kanssa, ainakaan mitään vakavempaa...

Yhteistyössä