en keksi otsikkoa, mutta ....

  • Viestiketjun aloittaja äiti-76
  • Ensimmäinen viesti
äiti-76
miksi ei voi sektio synnytyksen jälkeen suraavaa synnytystä käynnistää?... mietin vain itseäni..esikoiseni syntyi 39 rask.viikolla ja oli 3880g, 50 cm ja pipo 36cm. nuorimmaiseni syntyi 39+5 rv. ja oli 4320g, 53cm ja pipo 39cm, hän syntyi sektiolla perätilan vuoksi...ja kolmatta suunnitellaan...mietityttää välillä toi synnytys. motivaatiota olisi synnyttää alateitse koska se on mielestäni parempi vaihtoehto..vaikuttaa niin moneen asiaan esim. maidon tuloon.
onko käynnistetyllä synnytyksellä minkäänlaista vaikutusta esim. siihen maidon tuloon.. esikoista imetin 1 vuoden ja nuorimmaistani 2,5 kuukautta, kätilö sanoi että sektio vaikuttaa siihen miten maitoa tulee, tietysti yksilöllistä tämäkin.
kokemuksia jos voisitte kirjoittaa! olisi kiva! mukavaa kesää kaikille. =)
 
mie
nojaa, kaipa noi imetysjututkin on yksilöllisiä ja kiinni myös vauvasta. Eskikoista (syntyi sektiolla) imetin 11,5 kk, nuorimmaista (alatie) 6,5 kk, pitempäänkin olisin, mutta vauva päätti itse toisin..
 
Tintti1010
sektion jälkeen ei synnytystä käynnistetä ilmeisesti siksi koska käynnistetyssä synnytyksessä supistukset voivat olla niin rajuja että arpikudos repeää...tämän takia myöskään useamman sektion kokeneet äidit leikataan lähes aina!
 
Näinhän se on että liian vaarallista kahden tai useamman sektion jälkeen alakautta yrittää.. Itselläni kaksi sektiota. Ekan kanssa maidontulo kesti 3-4päivää ja imetin 2,5v ja toinen sai heti synnyttyä kunnon annokset, eli maitoo tuli ja paljon. Tämä ei suostunu imemään ku n. 6kk kun huomas että soseet ja velli on parempaa =) Saas nähä kuinka tälle kolmannelle nyt sitten riittää maitoo. Luulisin että yli äyräiden taas tulvii...sekään ei oo kovin kivaa ku joka paikka "ui" maidossa... Eli mulla ei sektiot oo vaikuttanu maidon tuloon.
 
kiivi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2005 klo 14:20 äiti-76 kirjoitti:
miksi ei voi sektio synnytyksen jälkeen suraavaa synnytystä käynnistää?... mietin vain itseäni..esikoiseni syntyi 39 rask.viikolla ja oli 3880g, 50 cm ja pipo 36cm. nuorimmaiseni syntyi 39+5 rv. ja oli 4320g, 53cm ja pipo 39cm, hän syntyi sektiolla perätilan vuoksi...ja kolmatta suunnitellaan...mietityttää välillä toi synnytys. motivaatiota olisi synnyttää alateitse koska se on mielestäni parempi vaihtoehto..vaikuttaa niin moneen asiaan esim. maidon tuloon.
onko käynnistetyllä synnytyksellä minkäänlaista vaikutusta esim. siihen maidon tuloon.. esikoista imetin 1 vuoden ja nuorimmaistani 2,5 kuukautta, kätilö sanoi että sektio vaikuttaa siihen miten maitoa tulee, tietysti yksilöllistä tämäkin.
kokemuksia jos voisitte kirjoittaa! olisi kiva! mukavaa kesää kaikille. =)
esikoinen meni 2 viikkoa yli, yritettiin käynnistää mutta ei onnistuttu,leikattiin,toisen kohdalla vaadin käynnistystä heti lasketun ajan mentyä, ja sainkin ja synnytys onnistui alakautta hyvin.
 
kolmatta odottaessa
Minulla kaksi sektiota takana ja kolmaskin leikataan. Ensimmäistä imetin 4-5 kk, mutta lopetin kun vauva ei osannut ottaa otetta ja kyllästyin rintakupin pesemiseen. Toista imetin 1 vuoden 11 kk ja 2 viikkoa... ;) eli sektio ei ainakaan maidon tuloa estänyt. Toivotaan että saan imettää tätä kolmattakin yhtä kauan.
 
Minulla ensimmäinen syntyi sektiolla pysähtyneen synnytyksen vuoksi ja toinen käynnistettiin, koska vauva piti saada hepatogestoosin vuoksi ulos ennen laskettua aikaa. Kysyin sairaalamme äitipolin ylilääkäriltä kestääkö kohtuni käynnistämistä koska ensimmäinen lapseni on sektiolla syntynyt, hän vastasi että kyllä kestää. On eri asia jos kaksi ensimmäistä synnytystä on sektioita silloin kolmaskin leikataan. Näin minulla.....
 
Esikoiseni syntyi 12 pvää yli lasketun ajan käynnistämällä ja lopulta sektiolla.Maitoa tuli saman tien,ei tarvittu lisämaitoa ja imetin häntä 1v ja 6 kk kunnes itse päätti lopettaa. (luultavasti uusi raskaus jo muutti maidon makua mikä ei herraa miellyttänyt) =) Nuorimmaiseni syntyi 5 pvää yli lasketun ajan ja normaalisti alakautta.Mikäli ei olisi lähtenyt tulemaan itsekseen niin käynnistys olisi tapahtunut 42+3. Imetän neitiä edelleen ja ikää on 8kk mutta näyttää laiskemmalta tissuttelijalta kuin veljensä joten ei taida kesän jälkeen enää tissuli maistua.Hö.
 

Yhteistyössä