En keksi järkevää otsikkoa, mut toivon, et lukisitte...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miniä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja miniä:
Alkuperäinen kirjoittaja sorry mut:
Asuttiin kerran toisen omakotitalossa vuokralla, ei onnistunut, oli liikaa vaatimuksia. Mielestäni asunto on teille vuokrattu ja anoppi ei saisi vaatia moisia. Tulee varmaan vaatimaan muutakin pikkuhiljaa, eikä ymmärrä, että asunnon haltijoita olette te eikä hän.

Anoppi sanoo nyt, että olisi ikionnellinen, että "pelastaisimme" hänet tuosta loukusta talon ja työnsä välillä, joten LUULIS, ettei hän voi alkaa kamalasti vaatimaankaan "ylimääräisiä"...mut sehän on vain minun luuloa.:)

No minusta sulla on aika tyly asenne. Saatte puoli-ilmaiseksi ison talon asuttavaksenne, mutta kiitollisuuden sijaan sitten nillität tuollaisesta.

Kyllä vuokranantaja voi laatia haluamansa ehdot vuokrasopimukseen. Ei niitä tietysti ole pakko hyväksyä, mutta sitten voi joutua maksamaan käyvän hinnan.

No älä luule, että lähtisin sinne -tai mihinkään- tietoisesti kitumaan.:) Kyllä arjen täytyy toimia aina mahdollisimman hyvin, oli sitten missä tahansa.
Anoppi saa käydä ja asua huoneessansa tarvittaessa, mutta olisi se kiva, jos mekin sinne mahtuisimme nukkumaan. :saint:

Ei meidän sinne pakko ole missään nimessä lähteä, mutta se voisi olla hyvä vaihtoehto sekä meille, että anopille.
Toki anoppi saa jatkaa elämäänsä taloloukussansa niin halutessaan.

Huh.. Keittiönoidan idea oli hyvä. ;)

On huono ajatus ahtaa kahdeksan ihmistä nukkumaan kahteen makuuhuoneeseen jos on vaihtoehto käyttää kolmea makkaria.

Onnistuisiko jos ostaisitte anopilta talon jo nyt (ja majoittaisitte hänet Suomessa käydessään), maksaisitte hitaasti ja kenties pienemmin koroin kuin pankkilainaan verratessa?

Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Olemme muuttamassa vuokralle anoppini ok-taloon.

Enempää ei tarvinnut lukea, helvetti on valmis.

Peesi! oon kokenu saman ja niiin kiitollinen siitä ku vihdoin päästiin pois sieltä. Vaikka välit nyt hyvät, niin äkkiä ne siitä huononee...

Mun mielestä riippuu vaan yhdestä asiasta; maksatteko normaalia vuokraa, vai antaako anoppi asua teidän puoli ilmaiseksi tai pelkkiä ylläpitokuluja vastaan? Jos maksatte normaalia vuokraa, talo on teille vuokrattu ja se siitä. Jos saatte asua ylläpitokuluja vastaan, anopilla on lupa pitää oma huone.

Jos te muutatte anopin taloon vuokralle, ja syynä on että majailette siellä koska vuokra tulee halvaksi, niin ilmanmuuta anopin säännöt!! Johan nyt on helvetti että nykynuoriso ei osaa kunnioittaa ja kiittää että sentään antavat teille katon pään päälle PUOLI-ILMAISEKSI!! Minä en ikuna kehtais edes pyytää että saisin heivata anopin tavarat pihalle, vaan olisin todella, siis todella kiitollinen, että saan käyttää hänen astioita yms. Sulla on ihana anoppi, harmi kun et näe sitä itse.
Eli jos ei anopin pyyntö kelpaa, maksakaa enempi ja menkään vuokralle muualle missä kaikki on omaa. Saatte elää ja olla miten lystäätte. Anoppilassa varotte jokaista seinän kolhua ja lapsen pöytään raapasua. Mutta miten haluatte..

Mä en suostuisi muuttamaan anopin taloon tai edes ostamaan sitä.. Syyon siinä että se on ihan varma että joku sukulainen tulee märisemään just jostain puskasta/puusta/tapetista tms. joka pitäisi säilyttää samanlaisena "kuin se on aina ollut"...
Tuo vuokralla asuminen olisi kaikista pahinta, kun anoppi tulee kotiin alkaa märinä siitä että "miksi te olette tehneet näin ja näin, ei tämä ole enää sama talo, en mä kyllä tykkää kun nämä on näin jne.."

Pistä nyt hyvä ap jarru päälle ja älä edes uneksi tuollaisesta asumis mallista..

Mun mielestä jos vuokra on nimellinen, anoppi voi vaatia mut jos vuokra on lähes normaalitasoa, hän on kohtuuton. Mä en kyllä tuohon suostuisi kuin väliaikaisratkaisuksi, mutta kukin tavallaan.

Asuisimme talossa halvalla, sen voin sanoa, mut ihan sillä tarkoituksella, että lähivuosina ostaisimme sen sitten itsellemme.
Tiedän, että jos talo olisi meidän, ei hän enää vaatisi omaa huonetta, mutta näinkö täytyy mennä kuitenkin vuosia? Ei helppoa, sillä tilaa ei ole liikaa.
Mietin jo, pistänkö pakin päälle...:ashamed:

Pistä, ja äkkiä!

Ensin anoppi vierailee, sit ei saa hommattua kivaa asuntoa kun muuttaa pysyvästi takas, teillä onkin kiva laajennettu ydinperhe hamaan perunkirjoitukseen. Tai jos muuttaa niin puoli sukua ravaa omilla avaimilla kuin kotonaan. Ja jos vaihtaisitte lukotkin, mitään ei saa muuttaa sisällä eikä ulkona "kun se on aina ollut..." ja ette kai te Taina-mummin tuomaa taulua /ylikasvanutta pensasta hävitä... :whistle:

samaa mieltä! pakki päälle. nimim. kokenut anopin kanssa asuja :(

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Jos te muutatte anopin taloon vuokralle, ja syynä on että majailette siellä koska vuokra tulee halvaksi, niin ilmanmuuta anopin säännöt!! Johan nyt on helvetti että nykynuoriso ei osaa kunnioittaa ja kiittää että sentään antavat teille katon pään päälle PUOLI-ILMAISEKSI!! Minä en ikuna kehtais edes pyytää että saisin heivata anopin tavarat pihalle, vaan olisin todella, siis todella kiitollinen, että saan käyttää hänen astioita yms. Sulla on ihana anoppi, harmi kun et näe sitä itse.
Eli jos ei anopin pyyntö kelpaa, maksakaa enempi ja menkään vuokralle muualle missä kaikki on omaa. Saatte elää ja olla miten lystäätte. Anoppilassa varotte jokaista seinän kolhua ja lapsen pöytään raapasua. Mutta miten haluatte..

Jospas tarkoituksena ei ole hankkia kattoa pään päälle ja vapaasti käyttää toisen kalusteita ja astioita, vaan hankkia omalle perheelle koti?

Alkuperäinen kirjoittaja siis:

Tässä nyt ei ole kyse siitä, että anoppi olisi meitä "pelastamassa" talonsa suojiin ja meidän sitten tulisi olla ikuisessa kiitollisuudenvelassa jne.
Yksinkertaisesti anoppi on kusessa talonsa kanssa ja haluaisi päästä siitä eroon ja meillä on mahis nyt auttaa asiassa ja saisimme ehkä siinä samalla itsellemme kivan talon kivalta paikalta.

Ja kyllä asia on niin, etten suostu anopin irtaimiston keskellä elämään, EI siksi, etten VOISI sitä tehdä, vaan siksi, koska satavarmasti jotain hajoaisi ja sotkeentuisi jne. ja sekös vasta kamalaa olisikin. Emme siis voisi ELÄÄ talossa lasten kanssa, mikäli anopin kaikki vekottimet olisivat siellä.
Siinä tulisi harmaita hiuksia sekä meille että anopille.

Olen asunut anopin kanssa ja EI ENÄÄ KOSKAAN! Ei toimi yhtälö. Ja tuo teidän tilanne kyllä kuulostaa todella kamalalta...En lähtis missään nimessä tuollaiseen, jos en itseäni kovasti haluais kiduttaa. Ja aika pieneltä nuo tilat vaikuttaa teidän perhekokoon nähden...Miehen siskohan voi varmaan ottaa koko talon kontolleen kun kerta tykkää muutenkin hoitaa anopin asioita?!

Olen asunut anopin kanssa ja EI ENÄÄ KOSKAAN! Ei toimi yhtälö. Ja tuo teidän tilanne kyllä kuulostaa todella kamalalta...En lähtis missään nimessä tuollaiseen, jos en itseäni kovasti haluais kiduttaa. Ja aika pieneltä nuo tilat vaikuttaa teidän perhekokoon nähden...Miehen siskohan voi varmaan ottaa koko talon kontolleen kun kerta tykkää muutenkin hoitaa anopin asioita?!

Siis mehän emme asuisi anopin kanssa, vaan anopin talossa ja hän kävisi siellä sitten pari-kolme kertaa vuodessa.
Anopin kanssa asumaan en IKINÄ lähtisi.

Miehen sisko asuu suht kaukana anopin talosta kuitenkin ja hänelläkin on oma talo, et tuskin hän voi kamalasti tehdä sen eteen mitään.

No nyt on keskusteltu anopin kanssa ja uskokaa tai älkää, mut löysimme yhteisen sävelen!!:)

Sanoimme suoraan, mitkä asiat pelottaa ja anoppi sanoi yhtä suoraan, kuinka pelkomme ovat aiheettomia. Sanoi, että tulee käymään pari kertaa vuodessa ja on kerrallaan 2-3 viikkoa ja tulee meidän luo vain niin halutessamme.
Toivoi sitä "oma huonetta" käyttöönsä, mutta vain aina silloin, kun on siellä, ettei sitä pidä säilöä hänelle mitenkään! Lisäsi kuitenkin, että voi nukkua vaikka kellarissa, mutta en tottavie häntä kellariin ole laittamassa.:) Saa huoneensa ilman muuta aina käydessään.

Lisäksi sanoi, ettei tällä miehen siskolla ole nokan koputtamista mihinkään asioihin, että jos me siellä asumme, se on silloin meidän koti. Lupasi remontoida ja laittaa kotia ihan vapaasti, jos niin haluamme. :heart: Tämähän kääntyi paremmin kuin hyvin!!

Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:

On huono ajatus ahtaa kahdeksan ihmistä nukkumaan kahteen makuuhuoneeseen jos on vaihtoehto käyttää kolmea makkaria.

Onnistuisiko jos ostaisitte anopilta talon jo nyt (ja majoittaisitte hänet Suomessa käydessään), maksaisitte hitaasti ja kenties pienemmin koroin kuin pankkilainaan verratessa?

Ja te uskotte että jos taloon majoittuisi 8 henkeä, tuo huone sisustettaisiin vain yhdelle tytölle niinkuin AP jossain kohdalla kirjoitusta kirjoitti? Minä luulen että tässä perheessä ei ole 8 henkeä vaan huomattavasti vähemmän.

Ja te uskotte että jos taloon majoittuisi 8 henkeä, tuo huone sisustettaisiin vain yhdelle tytölle niinkuin AP jossain kohdalla kirjoitusta kirjoitti? Minä luulen että tässä perheessä ei ole 8 henkeä vaan huomattavasti vähemmän.

Mitä höpiset? Kyllä meitä on 8.

Mäkin ihmettelin tätä, että 3 makkaria 8hlö ja yksi 7v. saa oman huoneen..
Miten muut sijoittuvat. VAnhemmat ja vauva yhteen ja 4 muuta lasta sitten yhteen huoneeseen?

Alkuperäinen kirjoittaja tyyt:

Mäkin ihmettelin tätä, että 3 makkaria 8hlö ja yksi 7v. saa oman huoneen..
Miten muut sijoittuvat. VAnhemmat ja vauva yhteen ja 4 muuta lasta sitten yhteen huoneeseen?

Siten, et meidän huoneessa nukkuisi 2 nuorinta ja muut ovatkin sitten poikia, joita ei hevillä erotetakaan toisista...;) Talon suurin huone olis sit poikien ja jatkossa olisikin tarkoitus saada kaksi makkaria lisää käyttöön.

Tällä hetkellä meillä nukkuu kaikki, paitsi nuorimmainen, yhdessä huoneessa! Ei siksi, ettei olisi tilaa, vaan haluavat nukkua yhdessä. Pieniä vielä ovat kaikki.

Yhteistyössä