En kehtaa kertoa ongelmistani ystävälleni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksipuolista on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksipuolista on

Vieras
ja aina välillä tulee mieleen, että mitä hän ajattelee siitä. Olettaako, että minulla ei ole tai ole ollut ikinä mitään ongelmia, tai että luuleeko hän, että en luota häneen.

No, juttu on niin, että kyllä luotan, mutta ongelma on vaan siinä, että kun on kuullut mitä tämä ystäväni on käynyt lävitse (väkivaltainen parisuhde, eikä se lapsuus todellakaan ollut helpoimmasta päästä), niin tuntuu siltä, että en kerta kaikkiaan kehtaa kertoa siitä, mitä itse olen käynyt lävitse elämässäni, kun se tuntuu niin vähäpätöiseltä ja mitättömältä.

hmm.. vaikea tilanne sinänsä ja ymmärrän näkökantasi. itse ajattelisin ulkopuolisen silmin ettei omien huoliesi jakaminen automaattisesti tarkoita sitä, että vähättelet ystäväsi kokemuksia. luulen, että ystävääsi loukkaa enemmänkin se, että olet jättänyt kertomatta asioita, vaikkei hän anna sinulle mitään syytä olla luottamatta häneen. eihän sellainen logiikka ole mitään, että vain suuremmista ongelmista voisi puhua!

voithan aloittaa keskustelun itsessään niin, että "mä tiedän että sulla on ollut todella paljon ongelmia, enkä halua niitä vähätellä yhtään, mutta onko ok jos puhun yhdestä jutusta mikä mun mieltä painaa?"

Mie veikkaan, et tää kaveri saattaa vähätellä AP:n ongelmia. Sitä pitäs vähän tökätä kepillä jäätä, et miten tää kaveri reagoi johonkin juttuun, et kannattaako sille edes kertoa enempää.

Mie veikkaan, et tää kaveri saattaa vähätellä AP:n ongelmia. Sitä pitäs vähän tökätä kepillä jäätä, et miten tää kaveri reagoi johonkin juttuun, et kannattaako sille edes kertoa enempää.

Tätä juurikin pelkään, ainakin jollain tasolla. Voisi varmaan sanoa niin, että ne omat ongelmani ovat kyllä vaikuttaneet minuun todella paljon (ja osasta en ole päässyt vieläkään ylitse), mutta ne ovat olleet lähinnä henkisiä ja oman pään sisäisiä (koulukiusaamista, yksinäisyyttä, vaikeuksia ihmissuhteissa, masennusta ja muuta tällaista, mistä en edes itse tiedä, että johtuiko kaikki vain minusta itsestäni vai ei).

Yhteistyössä