En jaksa tota helvetin temppuilua joka aamu, Miten toimii muiden 7,5vuotiaat kun pitsä kouluun lähtee?

  • Viestiketjun aloittaja "kinuski"
  • Ensimmäinen viesti
"kinuski"
Meillä on ihan uskomatonta, se ei saa puettua ei sitten millään, se on niin helvetin vaikea keskittyä pukemiseen, mä oon niin turhautunut.


En muista millä nimimerkillä oon aiemmin kirjoittanut mut lapsella tosiaan on tarkkaavaisuus ja keskittymyshäiriö, mutta silti ei voi olla niin vaikeaa PUKEA.

Ihan helvetin uskomatonta että edes siihen ei kykene,tosi vaikeeta. Mitä mä teen tolle että se pukee itsenäisesti(siis ilman että aikuinen koko ajan vieressä muistuttaa a uhkailee etujen menetyksellä tms).
 
"vieras"
Oletko kokeillut laittaa vaan vaatteet valmiiksi ja sanoa heippa käyt vaikka lenkillä, roskat viemässä jne. kuhan et ole vain paikalla?

Onko sillä välin mitään tapahtunut?

Meillä oli kanssa aamut yhtä pelleilyä siihen asti kun menin töihin olin töissä jo klo 6.00 aamulla niin ei ollut enää vaihtoehtoja kuin selviytyä yksin siitä pukemisesta, eikä silti yhtenäkään aamuna myöhästynyt koulusta.

Kun on päivävuoro niin olen aamulla lähtenyt puhdistaa vaikka auton ikkunoita jos en muuta ole keksinyt kunhan en vain ole paikalla, ei ole ketään kelle kiukutella niin hyvin on homma sujunut.
 
Meillä samaa, tosin koskee myös sängystä nousemista, syömistä, pukemista, hampaiden pesua ja ulkovaatteiden pukemista.

NIIIN turhauttavaa, ja meillä ei edes ole mitään tarkkaavaisuushäiriö -juttuja.. On vaan hidas.

Eikä ole kyse siitä etteikö nukkuisi tarpeeksi. Nukahataa siinä 20:30-21 välillä ja herätys on puol 7.
Ajoittain on kyllä hankaluuksia nukahtamisen kanssa, mutta täältä saamani vinkin (lavanteli öljy) avulla se on helpottunut hieman..

Tänään muuten heräs puol 6 itekseen, silti aamupalan syömiseen meni tunti 1 banaani 1 sämpylä kuppi kaakaota.
 
  • Tykkää
Reactions: pumpulissa
"Maria"
Kannattaisi ehkä hakea apua perheneuvolasta tällaiseen käyttäytymiseen niin sais sitä kautta voimavaroja tulevaisuuttakin ajatellen....lisäksi voisi kysellä tukiperheitä....
 
Minusta tuntuu, että jos on todettu koulukypsäksi, ei vanhemman tulis enää joutua vahtimaan vieressä. Itse saatan kertaalleen muistuttaa kellonajasta aamulla, mutta en todellakaan vahdi vierestä pukeeko vai tekeekö jotain muuta. Ovat kyllä olleet aina etuajassa koululla, ekaluokkalainen 7v3kk ja tokaluokkalainen 8,5v. Heillä on oma herätyskello aamulla soimassa ja toimivat aikalailla itsenäisesti aamulla sillä välin kun itse juon aamukahviani.. ;)

Mitäs koulussa sanotaan, kai siellä pukee itse välitunnille jne.?
 
Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;25578225:
Mitäs koulussa sanotaan, kai siellä pukee itse välitunnille jne.?
Meillä on hidas myös siellä, melko usein kuulemma käy niin ettei ehdi ulos. Kun pitää muiden lasten kanssa jutella ja pukeutuminen vaan unohtuu.
Koulu sujuu kuitenkin moitteettomasti.
 
sama meillä
sama ongelma eikä oo ees mitään keskittymishäiriöitä. Istun sängyllä ja sanon; sitten paita......... kestäääää...... noin, ja sitten sukat......jne jne

kaikki vaatteet valmiiksi laitettu sängylle.. sama homma läksyjen kanssa, voi jäädä ihmettelemään jotain juttua pitkäksi aikaa, enkä viitsi istua vieressäkään kokoajan vahtaamassa, kun itse läksyissä ei tarvitse apua, osaa tosi hyvin kun vaan viitteis tehdä

Mietin, että miten tuo tulee ikinä pärjäämään kun mulla alkaa koulu maaliskuussa :O
 
  • Tykkää
Reactions: KiiajaVille
"vieras"
Meillä kans ajoittain vähän vastaavaa ongelmaa. Olen myös huomannut että silloin kun en ole paikalla itse niin selviytyvät ihan hyvin aamutoimista. Mitenkähän sitä osais itse vähän relata eikä koko ajan olla hoputtamassa.
 
Vitsit kun on mahtavaa lukea että muillakin on ongelmia saman asian kanssa.

Läksyt on muuten aivan sama, ei vaan viittisi. Läksyjäkin on niin hirvittävän vähän vielä mutta silti ja yleensä (kun vaan viittii) saa kaikki kerralla oikein (matikka ja kirjaimet), lukuläksyt sujuu ilman mitään ongelmia.
 
"vieras"
Meillä tyttö pukee ihan kun käsketään, mutta siinä kestää ja kestää....Ulkovaatteissakin vartin verran ja koulu on lähellä ja sinne kestää tytöllä kävellä. Ja kotiin kävelee puoli tuntia max 5min matkan. Läksyt tekee monesti kiireellä, esim. matikassa heittää vaan päästä numeroita. Saa ne oikein kyllä tehtyä kun huomaan tarkastettaessa että tehnyt kiireellä jotta pääsisi ulos.
 
Meilläkin ollut samaa ongelmaa. Pahin vaihe ohitettiin, kun kerran juostiin viimeiset sadat metrit ja silti kello ehti soida ennen kuin oltiin pihassa. Minä siis saatan pojan.

Sen jälkeen on tajunnut, miten käy, jos ei ole asialla.
 

Yhteistyössä