en jaksa enää!!

Pakko johonkin mieltänsä ja ajatuksiaan purkaa..ystävät niin kaukana, yksinäinen olo :'( Mulla on 3kk vanha lapsi, ja alkoholisti mies..siitä se sit lähtee! Ollaan miehen kanssa pidetty yhtä yli 5v, mies on ollut aina kova juopotteleen, mutta eron uhatessa on hankkiutunut hoitoon ja hyvällä menestyksellä aina seuraavaan kertaan ollaan menty. Raskausajan käyttäytyi mukavasti, ei ongelmia viinan kanssa, mutta nyt lapsen synnyttyä tilanne on taas ajautunut kriisiin. Kyse ei ole mistään pojan nulikasta, vaan aikuisesta miehestä (33v), että tuskin vastuun ottamista pelkää??Viime yönä taas lähti teilleen tietämättömille, ei vastaa puhelimeen, ei mitään ilmoittele itsestään!! Tulen hulluksi. Onneksi lapsi nukkuu yöt kiltisti, etten ihan piippuun aja itseäni. Tää on helvetin rankkaa, yksin pyörittää huushollia, hoitaa lasta ja itsestäki pitäisi jaksaa huolta pitää! :ashamed: sanokaa hyvät ihmiset mitä minä oikeen tehen?? Onko musta yksinhuoltajaksikaan?? Mies selvänä tosi hyvä isä, auttaa kaikella tavalla, mutta nuo juoppokaudet on yhtä helvettiä!!!

Alkoholi on vakava sairaus ja se näytää vieneen miehes mennes. Mutta hänen on siitä mahd. parantua:) SUn täytyy jutella miehesi kanssa ja tehdä selväksi että jos jatkaa juomista eikä hae hoitoa on eros edes.Sun ei tarvitse ottaa vastuuta miehestäsi,hänen on tehtävä se itse,tukea kuiteskin voit antaa.Kaikki omat voimavarasi on suunnattava vauvan hyvinvoinnille ja itsellesi... Jos sinä kärsit niin siitä kärsii myös vauva ;) Koita jaksaa ja hyvää joulun odotusta :xmas:

P.S Ja jos päädyt yh-äidiksi,niin et ole silloin yksin varmasti saat tukea ja vie itseäsi ihmisten ilmoille =)

a-k79
mun äijä ei uskaltais tollasta tehdä tietää kyl et sais samantien lähtee, kerran lähti pikkujouluihin ja lupas tulla parin tunnin päästä, mut ku yritin soittaa niin eipä herra vastannutkaan ja sitä ennen oli pari viikkoa hokenu ettei tod mene mihinkään käy siellä vaan, sit ku lopulta vaivautu kotiin tulee joskus neljän aikaan niin kuuli kyl varmaan naapuritkin.. eli siis pointti oli se että teet selväks ne säännöt, eipä mieheskään sulta tollasta sietäis, joten miks sun pitäis sietää sitä?? kyllä parisuhteessa pitäis olla molemmin puolinen kunnioitus!! ( eikä mun äijä silti tossun alla ole jos tekstistä sai sellasen kuvan B) )

mies ei ole vieläkään kotiutunut, ei edes vaivaudu ilmottamaan itsestän mitään. 2vrk olen kohta valvonut, lapsikin kai vaistoaa äidin kireyden :ashamed: jostakin on nyt vaan saatava voimia, jo lapsenikin vuoksi, mutta mistä???omasta äidistäni ei ole mitään apua, on alkoholisti itsekkin!!taas yksi esimerkki lisää ,ettei se yksinhuoltajuus välttämättä ole naisen tahto, mitä aina kuulee puhuttavan.

karoliina
Sinun on KERTAKAIKKIAAN saatava ukkosi käsittämään että hänellä on kaksi vaihtoehtoa a)lopettaa kännääminen ja keskittyä perhe-elämään tai b)jatkaa kännäämistä mikä merkitsee sitä että ERO on edessä ???
Ja todella niin että hän ottaa sinut VAKAVASTI.Huutaminen ja räyhääminen vain luotaantyöntää mutta jos saisit hänelle ASIALLISESTI puhuttua silmästä silmään jahka hän tokenee reissustaan että tähän olet päätynyt?Yksinhuoltajanakaan EI TULE OLEMAAN HELPPOA mutta sinulla oisi yksi iso huoli vähemmän elämässäsi?toisaalta tekisin sijassasi KAIKKENi että lapsella olisi mahdollisuus ehjään perheeseen ja isäänkin....mutta mikäli ukko ei jätä muita vaihtoehtoja niin sinun on tehtävä iso ratkaisu?
:hug: Voimia todella paljon! :hug:

hanna04
Valitettavasti lähipiirissäni olevan henkilön takii oon oppinu, että kerran juoppo aina juoppo. Mitä jos miehesi meneekin tällä kertaa hoitoon, mutta entä ensi kerta? Jaksatko elää niin, että odotat taas uutta putkea ja samaa showta uudelleen ja uudelleen... Ota yhteyttä vaikka oman kunnan sosiaalitoimistoon tai vaikka neuvolaan. Eiköhän ne apua tarjoovat tahot löydy. Asuntokin järjestyy yleensä aika kivasti, jos on pieni lapsi ja todellinen tarve...

hlh
on tosi ikävää että sulla on tollainen mies.sun kannattaa miettiä että mikä sulle on elämässä kaikkein tärkeintä?jaksatko sä lopun elämääsi kattoa kun sun mies juo??sinuna ajattelisin lapsen parasta ja omaa hyvin vointia.yritä jutella miehes kanssa.jos siitä ois vaikka apua.toivottavasti.mut muista älä pura vihaa lapseen. :heart:

Pilli
Ihminen jaksaa paljonkin jos päättää ja haluaa. Lapsesi on sinulle tärkeintä. Hän ei ole pyytänyt päästä tähän maailmaan. sinä ja miiehesi olette hänet tänne tehneet. sen vuoksi olet hänelle velkaa hyvän lapsuuden. jos se tarkoittaa alkoholistin potkaisemista pihalle, niin tee se.

jos taas pystyt elämään hänen kanssaan, siis että jos hän ei lyö sinua eikä ole väkivaltainen tai tule kaveriporukoiden kanssa teille kotiin riehumaan, rakastaa lastaan eikä pistä kuitenkaan kaikkia rahoja menemään, ja uskot hänen kuitenkin olevan hyvä isä lapselle ajoittaisista ryyppyreissuista huolimatta, niin tehkää säännöt selviksi. Eli kotona ei ryypätä, lyömisestä ukko lentää pihalle. jne.

Jos miehesi ryyppää paljon, usein, ja lapsesi sitä touhua joutuu katsomaan kotonaa, hänen elämänsä ei saa hyviä lähtökohtia. Parempi olisi silloin potkaista ukko pihalle. sinä pystyt siihen jos haluat. olet lapsen tänne maailmaan tehnyt, joten sinä asetat hänet ensimmäiseksi ja kykenet hyvinkin tekemään päätökset vauvan paras mielessä. jos haluat . ihmisille sattuu paljon pahempaakin kuin yksin selviäminen yhden lapsen kanssa!!!!

älä tee sitä virhettä, että luulet asian helpottuvan ja miehen lopettavan, jos lisää lapsia teet. selviät paremmin yhden kanssa yksin. rakasta lastasi. hän on viaton .

Yhteistyössä