En jaksa enää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt

Vieras
Meillä on kaks pientä lasta.Mulla ei oo omaa aikaa mihinkään.Lapset nukkuu päiväunia max 2h ja sinä aikana siivoan,pesen pyykit jne pakolliset.Onneksi saavat purkista ruokaa ja mies yleensä töisä.Itte syön jos syön.En jaksa enää tehdä ruokaa juuri koskaan.Isovanhemmat ei auta.Miehen puolelta joskus,mutta harvoin.Asuvat kaukana.Mun puolen mummulat 10 km päässä, mutta ei apua tarjota.Ei tulla pyydettäessäkään useimmiten.Äitini joskus harvoin käy pari tuntia, mutta hänkin omiin menoihin ja töihin uppoutunut ja soittelee humalassa.Lupaa,eikä tule.Toinen lapsi on sairas ja kaikki liikenevä aika menee lääkäreihin ja hoitoon.Ulkopuolista apua ei saa mistään edes rahalla,jota kuitenkin olisi.Esim MLL:ää ei ole paikkakunnallamme.Perhetyöntekijää ei saa edes muutamaksi tunniksi per viikko, kun ei olla sosiaalitapauksia.Kummit ei auta.Riidellään lasten kuullen ja se särkee sydäntä,kun ei pysty hillitsemään itseään.Mies yrittää varmasti parhaansa ja tekee ns miesten töitä,joita riittää.Mutta välillä istuu pelailemassa tietokoneella, lamppaa tupakalla ja surffailee.Mä en jaksa käydä pesulla kuin pari kertaa viikossa,en lue enää mitään,en kato pahemmin tv:tä.En oo kuulemma masentunut.En oikeasti tiedä miten jaksan enää.Eilen oli kuulemma kaunis ilma,en huomannut.

Siivous odottaa, sinun kannattaisi ainakin välillä mennä lasten kanssa päiväunille jos olet kovin väsynyt.

Olisko teillä 4H yhdistyksen kautta lastenhoitajia? Joskus Martoillakin on ollut lastenhoitopalvelua tms kotiapua. Yks vaihtoehto olis, että hankit muuta kotiapua, siivousta tms.

Ei voida ottaa aupairia.Talo on remontissa.Se varmaan on se suurin väsyttäjä,kun sitäkin pitäs tehä ja koko talo ei oo käytössä.Minkä hintainen se palkkaaminen sitten olis?Lapset niin pieniä, että nukkuvat ulkona eli en voi nukkua silloinkaan, Ja enemmän oon henkisesti väsynyt.Voisin yrittää 4hta.

Kurja tilanne *voimahali* ensi kerralla kun menet kauppaan niin jätät kaupan seinälle lappusen että etsit lapsen vahtia, pari kertaa viikossa pari tuntia kerrallaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt:
puhuin neuvolassa ja ovat pahoillaan, ettei apua saa.Pelottaa, että lapset häiriintyvät jatkuvasta itkusta ja riitelystä.

kyllä ne loppuen lopuksi paljon kestääkin, älä huoli siitä :hug: Outo, ettei neuvola ota tosissaan tälläistä. Entäs se siivousapu?

Sä tarviit nyt jotain apua. Auttaako neuvola? Eikö muuten onnistuis vaikka et veisit lapset päivähoitoon 1-2 krt viikossa? Ei kenenkään äidin tarvii jaksaa lasten kanssa olla IHAN koko ajan.. :hug:
Lapsen sairauskin verottaa äidin voimavaroja tuplasti, tiedän sen omasta kokemuksesta.

Onko sulla ystäviä? Semmosia, jotka vois auttaa lasten hoidossa joskus... miten pienellä paikkakunnalla asutte ja miten pieniä lapset on? Seurakunnilla on yleensä kerhoja vähän isommille, saisit vähän omaa aikaa. Tai mitens kunnan osa-aikahoitopaikka?

sitä siivousapua varmaan saisi.Oon sinnitellyt ja aatellut, että vasta sitten rempan jälkeen pyydän jonkun firman, mutta taitaa olla parempi toimia jo nyt.Kiitos, kun ootte niin symppiksiä.