En ihan heti kysy tyttöä mummolaan...

SininenSatutar

Aktiivinen jäsen
16.04.2010
6 002
0
36
Eilen kysyin josko tyttö pääsis mummolaan kun on viimeeksi ollut maaliskuun lopulla. Ei käynnyt kun mummolla ja papalla on töitä, ok työt ymmärrän, ei siinä mitään.
Mä en vaan ole kertaakaan kysynyt että pääsiskö, sitten kun kerran kysyy niin ei käy.
No, eipähän ihan heti ole tyttö menossa kun koulukin kohta alkaa...

Ja ei, ei mulla ollut mitään ryyppäjäisiä tain muita pippaloita suunnitteilla, mutta ajattelin että tytöstä olis kiva ollut olla pari päivää mummolassa...

"Mä en vaan ole kertaakaan kysynyt että pääsiskö, sitten kun kerran kysyy niin ei käy. "

Niin minkä niille töille mahtaa :) vähäsen kuulosti katkeralta ja loukkaantuneelta viestisi.

miten tuo liittyy mihinkään "Mä en vaan ole kertaakaan kysynyt että pääsiskö, sitten kun kerran kysyy niin ei käy. " ??? Jos on töitä niin silloin on töitä! Ei se mitään vaikuta vaikka olisi kysynyt joka viikonloppu tai et kertaakaan!!

Juu ymmärrän ymmärrän...
Mutta kun sitten aina toisinaan kuulen siitä kun tyttö ei siellä ole...
Ja tiedän että heillä on ollut siellä muita lapsenlapsia pitkin kesää...

Niin ja usein tyttö on voinut olla mummolassa vaikka heillä töitä on ollutkin, kun työvuoroista voivat itse päättää...

tuo ei nyt tainnut olla SE pointti..Tosin jos he ovat vielä työelämässä kokopäiväsesti niin ehkä kannattaa sopia aiemmin noista kyläilyistä. tietävät työvuoronsa ja jos voivat vaikka järjestää paremmin töitänsä. meillä eivät ole työelämässä eikä lapset käy kuin tosi harvoin siellä kylässä...kyllä sitä tekemistä voi olla ilman töitäkin.

No etkö olisi voinut kysyä "milloin teille sopis että tyttö tulee mummolaan?" niin voivat sitten kertoa heille sopivan ajankohdan. Jos heillä on töitä, niin miksi sä sit suutut?? Mun mielestä muutenkin kuuluu HYVISSÄ AJOIN kysyä jos just tiettynä päivänä haluaa lapsen hoitoon.

Mun vanhemmat on kans vuorotyötä tekeviä ihmisiä ja ei ne onnesta kiljuen noita lapsia sinne yöksi ota. Se lepo on niille kans tervetullutta ja mullakin ollut veljen tyttö töiden ja omien lapsien lisäksi yötä toisinaan niin on se tosi väsyttävää. Sopikaa hyvin etukäteen noi yökyläilyt koska niin mun on ainakin tehtävä niin vanhemmat osaa elää sen mukaan et se yksi yö siinä sit menee.

Alkuperäinen kirjoittaja SininenSatutar:
Juu ymmärrän ymmärrän...
Mutta kun sitten aina toisinaan kuulen siitä kun tyttö ei siellä ole...
Ja tiedän että heillä on ollut siellä muita lapsenlapsia pitkin kesää...

Mikset ole antanut omaa lastasi sinne pitkin kesää, silloin kun heille mitä ilmeisimmin sopii ottaa lapsenlapsia hoitoon? Kysynyt, että milloin heille sopisi ottaa tyttö?

Minusta on jotenkin omituista suuttua siitä, että isovanhemmilla on töitä ja siksi eivät voi nyt ottaa lasta heille. Ymmärrän, että se voi harmittaa, jos olisi halunnut lapsivapaata aikaa tms, mutta "enpä ihan heti kysy tyttöä mummolaan!"- reaktio kuulostaa oudolle.

Ovat yrittäjiä, eipä siinä paljon etukäteen työvuoroja tiedetä...

Mutta yleensä ovat ITSE kysyneet tytön sinne, tyyliin että lähdetään nyt ajelemaan sinne päin (välimatkaa 100 km) että tulisko tyttö tänne...

Tyttö olisi siis itse halunut päästä mummolaan.

Mutta yleensä ovat ITSE kysyneet tytön sinne, tyyliin että lähdetään nyt ajelemaan sinne päin (välimatkaa 100 km) että tulisko tyttö tänne...

Alkuperäinen kirjoittaja mummum:
kummallista kommenttia täällä.
eikös isovanhemmat itsekin voisi olla aloitteellisia. kysellä tai kertoa milloin heille sopii!

Näin kai yleensä ovat toimineetkin, ymmärsin. Ehkä ap tunsi olonsa torjutuksi kun nyt kerrankin kysyi itse tyttöä hoitoon eikä sopinutkaan?

Alkuperäinen kirjoittaja SininenSatutar:

Minä en, anteeksi vaan, siltikään ymmärrä miksi sinun reaktiosi on nyt se, että loukkaannut ja ns. marttyyrina toteat että et ihan heti kysy uudestaan. Kun kyse ei ole siitä, että heille sopisi mutta he eivät vaan halua ottaa lastasi.

Heille ei nyt vaan sopinut, ja ihan hyvästä syystä (minusta työt ovat oikein hyvä ja ymmärrettävä syy). Ikävää, ettei tyttö pääsyt mummolaan, mutta sellaista se joskus on, kun isovanhemmat on vielä työelämässä ja muutenkin elävät omaakin elämää. Kyllä hän sinne varmaan joku päivä pääsee?

Yhteistyössä