En haluaisi erota, mutta on pakko.. Piiitkä tarina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nyt harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nyt harmaana"

Vieras
Karmea olo.. En haluaisi erota, mutta on pakko.
Olen jo vuoden ajan koittanut saada miestä järkiinsä ja aina törkeimmissä tilanteissa uhannut erolla.

Mielestäni olen ottanut miehekseni narsistin.
Kun aloimme seurustelemaan minä olin 3 lapsen ja "eläintarhan" kanssa yksin ollut jo viitisen vuotta. (Siis olin kyllä seurustellut muutaman kerran, mutten asunut yhdessä kenenkään kanssa eroni jälkeen)
Nykyinen mieheni oli ollut yksin noin 7 vuotta, ja todella vähän naisten kanssa tekemisissä tänä aikana ja lapsista ei oikeastaan mitään kokemusta. Hän oli aiemmin seurustellu kaksi kertaa 7 vuotta, ja molemmissa tapauksissa nainen jättänyt hänet toisen takia. Mies meidän seurustelun aloittaessa 40v, ja asui vanhemmillaan, ostanut asunnon, mutta remppa ei vielä valmis.
Alussa mies oli todella erilainen, kuin muut joiden kanssa olin surustellut; avasi ovet, auttoi joka asiassa, vei syömään hienoihin paikkoihin, toi työmatkoiltaan tuliaisia. Mies oli tuolloin todella hyväpalkkaisessa työssä ja lisäksi piti kioskia/ruokapaikkaa kaverinsa kanssa.

Melkein alusta asti meillä oli ehkäisyn kanssa ongelmia, minulle ei sovi hormoonallinen ehkäisy ja mies ei halua käyttää kumia.. Sain kumminkin miehen käyttämään sitä kumia puolisen vuotta, sitten mies alkoi "huolettomaksi" sen suhteen ja oli sitä mieltä, että lapsi saa tulla, että hän oli aikaisempien (niiden kahden) kanssa halunnut lapsen, mutta naiset ei. Itse olin kyllä sitä mieltä, että asioita ei hoideta niin, että periaatteessa sen takia ettei halua käyttää kumia, ei lasta tehdä. Hainkin muutaman kerran katumuspillerin (en todellakaan enenne ollut joutunut hakemaan). Tulin sitten kumminkin raskaaksi,kun olimme seurustelleet 7kk. Mies vei minut vklmatkalle espanjaan ja kosi. Alettiin suunnittelemaan yhteenmuuttoa ja mies etsi sopivaa ok-taloa, samalla suunniteltiin myös häitä.

Noin puolessa välissä raskautta pääsimme muuttamaan taloon, häihin aikaa pari viikkoa. Mies päätti lähteä juuri muuton aikaan kaverinsa luokse Intiaan laserleikkauttamaan silmänsä, olin ihan äimänä, muutto kesken ja häihin pari vka!
Vielä enemmän hämmästyin, kun mies soittaa pari pv perille päästyään, että minun pitään nyt heti lähteä Intiaan, hänen silmiään ei voikkaan leikata ja tarvitsee jonkun joka leikataan, koska hän alkaa järjestämään intiaan silmäleikkausmatkoja ja tarvitsee "esimerkkipotilaan". Olin todella järkyttynyt, silloin aloi ensimmäistä kertaa vakavissani miettimään millaisen miehen kanssa olin tekemisissä.. Olin siis puolessa välissä raskaana, muutto kesken ja häät tulossa. Lisäksi olin miehelle jo ennen lähtöä sanonut, että ko leikkausta minulle ei voi tehdä, koska suvussani eräs ongelma silmissä. En myöskään suostunut muutenkaan lähtemään sinne bakteeripesään raskaana. Mies soitteli moneen kertaan, ja yritti painostaa lähtemään, en suostunut. No mies tuli sitten takaisin, ja kun yritin aiheesta puhua, että mitä hänen päässään liikkui, mies oli sitä mieltä ettei asiassa ollut mitään ihmeellistä..
No miehenkin tavarat muutettiin taloon ja häät pidettiin. Mies muuten suunnitteli häät kokolailla oman päänsä mukaan, koska myös maksoi ne ja sai tietysti myös pitää häälahjarahat. Ennen häitä tehtiin avioehto, mitä olin itse ehdottanut, koska en halunnut että miehen varakkaat vanhemmat kuvittelisi, että olin miehen rahojen perässä.
häiden jälkeen alkoi sitten yhteinen arki, mies edelleen työssä ja piti myös omaa yritystä. Tämän lisäksi kävi omassa harrastuksessaan 3krt/vk ja muutenkin kulki miten halusi. Minä olin lasten kanssa kotona ja onnelsena odotin vauvaa.
Olin hiukan kyllä ihmeissäni, kun mies oli niin halunnut aina lasta, muttei kuitenkaan "osallistunut" raskauteen, ultrastakin myöhästyi. Kotona muiden lasten kanssa muuten asiat ok, mutta aluksi oli sitä mieltä että lasten pitäisi olla huoneessan ja ovi kiinni.. ja muutenkin aika tiukka kuri. Yritin itse luovia ja koittaa saada miestä ymmärtämään lapsia, kun ei ollut aiemmin juuri ollut muiden lasten kanssa tekemisissä.

Pakko käydä asioilla välissä, tarina jatkuu..

En voisi elää tuollaisen kanssa. Inhottaa, jos aikaisempia lapsia kohdellaan huonosti. Miten voit katsella sellaista yhtään? Mitä heidän oma isä siihen sanoo?
On kumma juttu, kun miehen takia annetaan lasten kärsiä!

ja minä näen maanis-depressiivisen tapauksen. Nuo äkkinäiset muutokst suunnitelmissa tai jo tehdyissä päätöksissä on tuttu merkki maanisen vaiheen alkamisesta...

Tosiaan pikkuhiljaa paljastui, kuinka läheinen suhde miehellä on vanhempiinsa.
Esim miehen äiti oli pessyt pojan pyykit, siivonnut, laittanut ruuat ym (pesi pyykit käsin, vasta pari vuotta sitten ostivat pesukoneen)
Kun muutimme tähän ok-taloon miehen 70v isä teki tänne pesuhuoneremonttia ja laatoitti myös pihatien uudestaan, mies yhtenä päivänä auttoi ojentamalla tiilä..
Ollaan sovittu että minä teen kaikki kotityöt sisällä ja mies hoitaa ulkotyöt. Miehen 70v vanhemmilla on oma iso piha ja siinä paljon hommia, mutta tulevat tänne tekemään pihatyöt (minulle ei edes ilmoiteta) mies pari kertaa kesässä ajaa nurmikot.. minä ja lapset syöksymme kyllä siis auttamaan jos miehen vanhemmat ilmaantuvat hommiin.
Miehellä on nyt uusi grilli edellisen mentyä konkurssiin vähän naimisiinmenomme jälkeen. Miehen iäkäs isä hoitelee tukkukäyntejä ym, kun poika käskee, ei vält edes kysy etukäteen sopiiko.
Molemmilla vanhemmilla on keuhkoahtauma ja papalla myös sydämessä vikaa. Kun käyvät lääkärissä, mies ei edes kysy miten meni.. Mies toteaa vaan että vanhemmat pysyvät virkeinä kun tekevät jotain.
Siltl nämä vanhukset puolustavat poikaansa henkeen ja vereen, kun yritän kertoa omia mielipiteitäni epäkohdista.

[QUOTE="Nyt harmaana";26243240]
Siltl nämä vanhukset puolustavat poikaansa henkeen ja vereen, kun yritän kertoa omia mielipiteitäni epäkohdista.[/QUOTE]
Tottakai.
Sääntö numero 1: älä koskaan avaudu miehesi vanhemmille tai sisaruksille suhteenne epäkohdista. Ne asiat käsitellään omien ystävien kesken.

Lapsista.. Alkoi suhtautumaan lievemmin, kun tottui pikkuhiljaa yhdessä asumiseen. Kuitenkin oman lapsen syntymän jälkeen on alkanut "leikkimielisen" naljailun joka asiasta. Nyt 9v tytöstä ei pidä juurikaan, esim kun tyttö meni kysymään saako ottaa lemmikin, sanoi että: tämä on hänen kotinsa, hän määrää täällä ja niin kauan kuin täällä asut et saa mitään lemmikkiä enää. Meillä on siis kyllä koira, tähän muutettaessa oli kaksi koiraa ja kani.
Poikien (nyt 12v ja 16v) kanssa tuli enne hyvin juttuun, mutta nyt alkanut myös heille naljailun ja yrittää neuvoa miten asiat pitää hoitaa, vaikka itsellä kaikki asiat päin persettä.

Mie hellä meni siis edellinen yritys konkurssiin, miehen mukaan siksi koska kaverin piti hoitaa paperityöt, ja oli ryssinyt ne pahasti. kaveri oli kuitenkin jo aiemmin tehnyt ison vahingon yritykselle, eikä paperihommia silti siirretty pois häneltä.Mies hoiti konkurssiin liittyvät asiat ja yritti saada kaveriltansa papereita ym tietoja, aika huonoin tuloksin. Konkurssin kanssa samaan syssyyn mies sai potkut taloudellisista syistä noin 20 vuotta kestäneestä työsuhteesta. Minä olin tukena ja mukana moittimassa häneen kohdistuneita vääryyksiä. Vauva oli noin 4kk ja mies lähti itekseen lomalle vetämään henkeä.

Noin puolivuotta konkurssista mies kuuli grillistä joka oli myynnissä ja osti sen. Laittoi sellaisen firman nimiin joka oli yhteinen tämän kaverin kanssa joka "aiheutti" konkurssin. Yritin puhua järkeä, mutta mies ei halunnut perustaa uutta oytä, kun pelkäsi ettei saisi, koska oli tehnyt konkurssin, jota muuten edelleen tutkitaan. Yli puolivuotta toiminnan aloittamisen jälkeen sai kaverin yrityksestä ulos, mikä on minusta edelleen kyllä epäselvää onko oikeasti ulkona..
No about puolivutta taas tästä se grilli romahti, mies oli silloin lomamatkalla saksassa. Grilln huono kunto oli tiedossa ostettaessa, mutta mies ei tehnyt mitään sen kunnostamiseksi.
Mies osti työmaakopin josta piti askarrella uusi grilli. Meni kuukausi eikä mitään tapahtunut. Sitten mies kuuli grillivaunusta joka oli vapaa, ja vuokrasi sen. Tämä työmaakoppi sen sijaan seisoi myyjältä edes kysymättä sopiiko, myyjän pihassa (oli kyllä maksettu) vaunu siirrettiin about vuosi ostamisen jälkeen maalle mökin pihaan.
No nyt mies on pitänyt uutta grilla kaksi vuotta. kokoajan kaikki työntekijät ovat olleet pimeesti töissä, mies ei ole hoitanut kirjanpitoa, paikkoja ei ole siivottu kunnolla (minä kävin vuosi perustamisen jälkeen hinkkaamassa päri päivää) ja mies ei muka maksa itselleen palkkaa eli on muka täysin tuloton. Tilinpäätös on kohta vuoden myöhässä.

Mieheni mielestä yrityksen, tai muutkaan asiet eivät kuulu minulle.

Miehen omasta lapsesta..
Mies oli lapsen synnyttyä sitä mieltä, että miehet eivät hoida lapsia. Olin kyllä jo raskausaikana sanonut selvästi että en aio vauvaa yksin hoitaa.
Eli hoidin lapsen 99% yksin 1,5v asti. Mies kulki omia menojaan, ja koitin ymmärtää, kun oli konkurssi, työstä erottaminen ja uusi yritys.
Kuitenkin silloin lapsen ollessa tuon 1,5v tuli mitta ihan täyteen ja itkin ihan hyperventilaatiossa, kun olin ihan poikki. Jopa kirjaimmellisesti rukoilin miestä polvillani, että auta minua, en jaksa yksin kaikkea. Mies vaan haukkui lisää ja uhkaili erolla. Jotenkin kokosin itseni, kun tajusin että minulla ei ole yhtään rahaa säästössä (olen siis kokoajan maksanut omat ja lapsieni kulut, mies kyllä maksaa asunnosta aiheutuvat kulut koska talo on hänen) melkein kaikki huonekalunikin olivat annettu pois, koska mies ei huolinut niitä uuteen kotiin.

Nyt olen vihdoin saanut sen verran rahaa säästöön, että pystymme muuttamaan pois.
Vuokrasopimus on jo allekirjoitettu. Tiukkaa tulee kyllä olemaan.

Ei miehessäsi ole mitään narsimiin viittavaa.
Hän vaan on iso,aikuinen lapsi jota vanhemmat ei ole onnistuneet vieroittamaan tissiltä.
Ihminen ei koskaan opi kantamaan vastuuta omasta elämästään jos kaikki tehdään nenän eteen eikä edes anneta yrittää aikuistua.
Mua kritisoidaan jatkuvasti siitä kun mä en hyysää kolmea vanhinta lastani ja juokse niitä jeesaamassa,milloin siivoamassa,milloin jelppimässä raha-asioissa tai neuvomaan parisuhdeasioissa.
Vanhin on 25,seuraava 20 ja kolmas juuri täytti 18.
Ja kas kummaa,ne kaikki pärjää omillaan.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
Teepä itse ilmoitus miehestäsi ja muuta pois lasten kanssa. On varmasti aika moniongelmainen tapaus. Ilmoituksen tekoa suosittelen siksi ettet joudu itse vastuuseen salailun vuoksi. Its olen elänyt narsistin kanssa, mutta miehelläsi on muutakin. Ikävä kyllä. Mutta rikollista toimintaa harjoittaa. Ethän enää pidä lapsiasi tuossa ilmapiirissä. Olet nimittäin voimaton miehesi edessä. Et voi muuttaa häntä, ja tilanne todennäköisesti pahenee koko ajan.

[QUOTE="akka";26243543]Ei miehessäsi ole mitään narsimiin viittavaa.
Hän vaan on iso,aikuinen lapsi jota vanhemmat ei ole onnistuneet vieroittamaan tissiltä.
Ihminen ei koskaan opi kantamaan vastuuta omasta elämästään jos kaikki tehdään nenän eteen eikä edes anneta yrittää aikuistua.
Mua kritisoidaan jatkuvasti siitä kun mä en hyysää kolmea vanhinta lastani ja juokse niitä jeesaamassa,milloin siivoamassa,milloin jelppimässä raha-asioissa tai neuvomaan parisuhdeasioissa.
Vanhin on 25,seuraava 20 ja kolmas juuri täytti 18.
Ja kas kummaa,ne kaikki pärjää omillaan.[/QUOTE]

Kyllä miehessä narsistin piirteitäkin selvästi löytyy, mutta paljon muutakin.

Minusta mies on ennemminkin vain itsekeskeinen kusipää kuin narsisti. Viisas olet ap, kun lähdet. Käräytä tosiaan mies rikollisista puuhistaan, ettei se saa kipattua paskalastiaan kostoksi niskaasi.

• Tykkää
Reactions: petite
Aivan, tuskin tuossa nyt narsisimidiagnooseja tarvitaan, onpahan vaan keskenkasvuinen aikuinen.

Ja impulsiivisuudeltaan ja temperamentiltaan ei mitenkään välttämättä sopiva suurperheen isähahmoksi.

Kuulostaa, että ap:kin on vähän vaan niinkuin mennyt virran vietävänä pysähtymättä ajattelemaan mitä tässä nyt oikeasti haluaisi.

Tsemppiä eroon ja ryhtiä elämään.

Narsismista..
En ole tietenkään kertonut vielä puoliakaan miehen puheista.
Voi sanoa vaikka mitä hirveää, eikä kadu tai pyydä koskaan anteeksi.

Seksielämämme on ollut raskausajan lopusta asti sellaista että mies kestää oikeesti noin kaksi minuuttia (koska haluaa niin harvoin) eikä edes yritä tuottaa minulle mitään iloa.
Minulla otettiin kierukka pois muutama vk sitten ja odotan pääsyä sterilisaatioon, kumpikaan meistä ei siis todellakaan halua lisää lapsia. Tyhmyyttäni menin kumminkin harrastamaan seksiä miehen kanssa piiitkästä aikaa ja vannotin laittamaan kumin. Otti kuitenkin sen pois ja sanoi sitten myöhemmin huolettomasti että voinhan hakea jälkiehkäsyb tai tehdä abortin!
Ja tuo jälkeen, taas niinkuin ei mitään olisi tapahtunut, vastasi puhelimeenkin että hei rakkaani yms..

Miksi sulle olisi tärkeää saada miehelle joku tuollainen "diagnoosi"? Miksi et voi vain todeta, että tästä ei nyt tule mitään, parempi erota.

Siksikö, että ajattelet pääseväsi sillä tavalla vastuusta omien tehtyjen ratkaisujesi suhteen?

Sanon vain, että yhtä hullut yleensä löytää toisensa. Jos toisella on joku narsismi tai pers.häiriö, se on yleensä toisellakin.

En tod uskalla tehdä ilmoitusta miehestä, kun on uhkaillut tehdä elämästäni helvettiä.
Miehen idea selvitä bisnessotkusta oli että minä alan yrittäjäksi ja hän menee ajamaan bussia. Oli puolivuotta juuri bussikurssilla samaan aikaan firmanpyörityksen kanssa (kun hänellä on aina ollut unelma järjestää bussimatkoja). Ei ole vaan ilmoittanut Paunulle tai kurssille mennessään että hällä on uniapnea..

Olen sama joka täällä aiemmin jo kyseli, onko muita eronneita joiden exällä uniapnea, kun huolettaa antaa lasta hälle viikonlopuiksi (siis jokatoinen tietysti)..

[QUOTE="vieras";26243775]Miksi et haluaisi erota? Lastenko takia?[/QUOTE]

Monestakin syystä.
Lapset kuitenkin pitävät tätä taloa kotinaan ja ovat joutuneet kokemaan jo yhden eron..
Nyt kun luen ja kertaan itselleni samalla näitä tapahtumia, tajuan että olen todellakin ollut idiootti ja antanut miehelle monia mahdollisuuksia parantaa käytöstään, eikä ole muuta mahdollisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja keittiöpsykke;26243781:
Miksi sulle olisi tärkeää saada miehelle joku tuollainen "diagnoosi"? Miksi et voi vain todeta, että tästä ei nyt tule mitään, parempi erota.

Siksikö, että ajattelet pääseväsi sillä tavalla vastuusta omien tehtyjen ratkaisujesi suhteen?

Sanon vain, että yhtä hullut yleensä löytää toisensa. Jos toisella on joku narsismi tai pers.häiriö, se on yleensä toisellakin.

Ei ole tarvetta diagnoosiin. Toivoisin tietenkin täydestä sydämestäni että olisin väärässä ja miehellä olisi mahdollista tulla "järkiinsä".

Todellakin itseäni syytän että olen tuohon hulluun sekaantunut ja lapseni joutuvat kärsimään. Aika monet itkut olen itkenyt tyhmyyteni vuoksi.

Ihan normaali mies ja hyvintoimeentuleva.Saisi nämä muutamat palstamammat muuttaa sinne intiaan ja katsoa siellä naisten asemaa, siis ihan käsittämätöntä miten tuollaisesta miehestä valitetaan.

Yhteistyössä