En haluais jättää lapsia hoitoon, perunko menomme juhliin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "heips"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"heips"

Vieras
Meillä tosiaan kaksi lasta, iältään 3v ja ½v. Kumpikaan ei enää heräile öisin. Saatiin kutsu erään tuttavamme juhliin ja pitkään pohdittua ilmoitin tulevamme. Juhlat ovat klo 21-01, siitä muut jatkavat jatkoille, mutta me miehen kanssa absolutisteina ei jakseta turhaan baareihin niin tullaan kotiin siis tuolloin yhdeltä. Ehdin siis nukuttaa lapset ennen lapsenvahdin tuloa. Silti musta tuntuu niin väärältä lähteä mihinkään muutamaksikin tunniksi. Kumpikaan lapsista ei ole ollut aiemmin hoidossa edes nukkuessaan. Oonko nyt ihan ylihysteerinen juntti? Olen niin lähellä ilmoittaa, että emme tule tai meistä tuleekin vain toinen. Kuten sanoin, kumpikaan lapsista ei enää heräile. Mutta entä jos heräävätkin just tuolloin? Lapsenvahti on heidän mummi ja olisimme tarvittaessa 15 minuutissa paikalla... Äääh, vaikea päättää :/

Tottakai menette, siis jos muuten on intoa! Aika epätodennäköistä että lapset heräisivät juuri tuona iltana, kun eivät kerran muulloin herää. Ja mummi lienee tuttu lapsille? Plus että vartissa kotona, ei tarvitse edes miettiä. Tekee hyvää lähteä välillä pois kotoa ilman niitä muksuja. :)

Kiitos rohkaisusta :) Mummi on juu lapsille tuttu, ollaan kyläilty puolin ja toisin paljon! Voiskohan tää mun epävarmuus johtua siitä, että ollaan melko nuoria vanhempia, niin on kamalat paineet olla "täydellinen"?

Se riippuu monesta asiasta.

Itse en mielellään jättäisi noin, että nukuttaisin ja siitten lähtisin. Jos lapset herääkin yöllä ja vanhemmat ei ole paikalla. Meillä lapset ainakin säikähtäisivät.

Meillä ovat menneet yökylään mummolaan sitten kun ovat olleet valmiit. Kukin vähän eri ikäisenä yksi halusi mennä 1,5 vuotiaana yksi oli yli kolme vuotias ennenkö oli valmis menemään yökylään.

[QUOTE="jep";26581428]Se riippuu monesta asiasta.

Itse en mielellään jättäisi noin, että nukuttaisin ja siitten lähtisin. Jos lapset herääkin yöllä ja vanhemmat ei ole paikalla. Meillä lapset ainakin säikähtäisivät.

Meillä ovat menneet yökylään mummolaan sitten kun ovat olleet valmiit. Kukin vähän eri ikäisenä yksi halusi mennä 1,5 vuotiaana yksi oli yli kolme vuotias ennenkö oli valmis menemään yökylään.[/QUOTE]

No sitä mä tässä juuri pelkäänkin, että mitä jos heräävät juuri tuona aikana :/ Toki mummi heidän kanssaan nyt ainakin sen 15 min pärjäisi, että ollaan kotona jos tarvis...mutta sekin aika olis liikaa kummankaan itkeä meidän perään :( Pidemmäksi aikaa en nuin pieniä hoitoon halua laittaa, mummi kyllä tulee jo ennen heidän nukkumaanmenoa tähän ja isommalle kerron, että lähdetään isin kanssa vähäksi aikaa ja mummi jää valvomaan unta... Mutta pienempi kun ei sitä vielä ymmärrä vaikka kuinka selittäisi :/

[QUOTE="jep";26581428]Se riippuu monesta asiasta.

Meillä ovat menneet yökylään mummolaan sitten kun ovat olleet valmiit. Kukin vähän eri ikäisenä yksi halusi mennä 1,5 vuotiaana yksi oli yli kolme vuotias ennenkö oli valmis menemään yökylään.[/QUOTE]

Säikähtäisivät mummiaan...?
Yökylästähän tässä ei ollut kyse, vaan lapset yöpyvät omassa kodissaan.

[QUOTE="vieras";26581459]No eikös mummi voisi olla teillä siellä kotona pari tuntia ennen lähtöäkin? Ja siis te ja mummi molemmat 2 h kotona ja sit lähdette ja thats it.[/QUOTE]

Juu hän tulee meille jo iltapäivästä, mutta nukutan/mies nukuttaa lapset itse ennen lähtöä.

Voi apua, mitenhän tää voi olla näin vaikeeta... :)

[QUOTE="vieras";26581451]Säikähtäisivät mummiaan...?
Yökylästähän tässä ei ollut kyse, vaan lapset yöpyvät omassa kodissaan.[/QUOTE]

Joo, kyllä lapset säikähtäisivät jos yöllä heräisivät eikä äiti ja isä kumpikaan olisi kotona, eivätkä olisi kertoneet että lähtevät johonkin.

Mietippä itse jos yöllä heräät ja lapsi ei olekaan sängyssään.

Jos mumma tulisi hoitamaan, niin mumma tulisi jo silloin kun lapset ovat hereillä. Lapsille kerrottaisiin että mumma hoitaa heitä hetken ja äitiä ja isä tulevat silloin ja silloin.

Meillä pari vuotiaallekin on tärkeä tietää että missä perheen jäsenet ovat milloinkin. Isä sanoo illalla nukuttaessa, että on aamulla töissä ja illalla nähdään. Aamulla kun muut ovat lähteeneet kerhoon, eskariin, kouluun ja töihin niin pienin sitten luettelee kaikki yksi kerrallaan nimeltä ja sanoo missä kukin on.

Todellakin suosittelen että menette molemmat. Hyvää tekee parisuhteelle vähän viettää aikaa kahdelleenkin =)
ja voihan niiden kemujen jälkeen vaikka mennä miehen kanssa kahdelleen puistoon, kävelylle, tms. ellei baareilu kiinnosta.

Menkää nyt ihmeessä. Ettehän te ole edes koko yötä pois. Ja kuten sanoit, pääsette paikalle vartissa, jos on pakko. Lapset näkevät, että mummi on teillä ennen nukahtamistaan.

[QUOTE="jep";26581496]Joo, kyllä lapset säikähtäisivät jos yöllä heräisivät eikä äiti ja isä kumpikaan olisi kotona, eivätkä olisi kertoneet että lähtevät johonkin.

Mietippä itse jos yöllä heräät ja lapsi ei olekaan sängyssään.

Jos mumma tulisi hoitamaan, niin mumma tulisi jo silloin kun lapset ovat hereillä. Lapsille kerrottaisiin että mumma hoitaa heitä hetken ja äitiä ja isä tulevat silloin ja silloin.

Meillä pari vuotiaallekin on tärkeä tietää että missä perheen jäsenet ovat milloinkin. Isä sanoo illalla nukuttaessa, että on aamulla töissä ja illalla nähdään. Aamulla kun muut ovat lähteeneet kerhoon, eskariin, kouluun ja töihin niin pienin sitten luettelee kaikki yksi kerrallaan nimeltä ja sanoo missä kukin on.[/QUOTE]

mutta niinhän tässä juuri oli, mummi tulee paljon ennekuin lapset käyvät nukkumaan eli jos heräävät ei tule yllätyksenä, että onkin mummi paikalla.

Omilla lapsilla on ollut tällaisia tilanteita, mutta mummo on sen verran tuttu, etteivät säikähdä, vaikka yöllä "yllättäen " lapsia onkin hoivaamassa.

Yhteistyössä