En halua viedä lapsia hoitoon!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kriisitär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kriisitär

Vieras
Enkä halua mennä töihin! Kotona on ollu niin kivaa, mutta helmikuun alusta lähtien pitäs alkaa etsiä töitä ja viedä nuo pienet hoitoon. Enkä minä tahdo! Kamala kriisi mulla ja mies vain nauraa sille... Helpottaako tämä sitten kun hoito ja työt (toivottavasti) alkavat?

tottahan toki kotiin voi jäädä jos lasten isä tienaa työnteollaan niin paljon että taloutenne pysyy kunnossa, meillä ainakin tarvitaan minunkin tulojani tämän perheen arjen pyörittämisessä.

Minun on pakko mennä töihin, koska mies irtisanottiin juuri ja etsii kovasti uutta työtä. Sekä tekee raksaa samalla. Ei vain rahat riitä jos jään kotiin. Tosin lapset saa sitten olla lyhyempää päivää hoidossa kunnes mies löytää töitä...

Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä:
Kenestäpä ei olisi kivaa olla vain kotona.
Reippaasti vaan sinäkin tienaamaan leipää perheelle. Sitähän miehesikin on joutunut tekemään koko ajan...

Aika monet eivat osaa tai jaksaa olla kotona lasten kanssa.

Mutta jos et halua viedä lapsia hoitoon on mahdollista tehdä töitä kotona! Voit esim. avaa oma hoitopaikan!

Itselläni ainakin jollain tapaa helpotti. Siis ajatus töihinpaluusta ja lasten hoitoon laittamisesta, oli lopulta rankempi kuin se, mikä tilanne sitten todellisuudessa oli ja on.
Mä tein kauan, oikeastaan melkein viimeisen kotonaolovuoteni sitä "surutyötä" ja pohdin kaikenlaisia kauhuskenaarioita siitä, millaiseksi elämämme muuttuu.

Kaikki meni kuitenkin paremmin, lapset sopeutuivat hoitoon hyvin ja oma töihinpaluunikin loksahti aika nopeasti ihan kohtalisen kohdalleen. Uusi arki haki hetkeen uomaansa, mutta asettui sitten siihen uutteen rytmiinsä ja uuteen elämänvaiheeseensa kokonaisuudessaan kuitenkin aika kivuttomasti.

Rankkaahan se välillä on ja kieltämättä mulla on vieläkin kotiäitivuosia välillä ikävä.
Onnea uuteen elämänvaiheseen :hug:

mulla on vähän sama kriisi! ja pojat on 1v4kk ja 4v. veetun lama, tai mikä laskusuhdanne tää onkin! joudutaan me mammat elättämään perheet kun ukot saa kenkää :'( ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minun on pakko mennä töihin, koska mies irtisanottiin juuri ja etsii kovasti uutta työtä. Sekä tekee raksaa samalla. Ei vain rahat riitä jos jään kotiin. Tosin lapset saa sitten olla lyhyempää päivää hoidossa kunnes mies löytää töitä...

TÄH, jos mies on kotona niin lapset hoidossa, jos sä oot kotona niin lapset on kotona, aha kauan eläköön tasa-arvo

hyvin se lähtee varmsti meneen... Mulla oli samanlaisia tuntemuksia. Ja tunsin itseni huonoksi äidiksi kun vein tytön 3v hoitoon. Ja vieläpä sellaiseen ryhmään tarhassa missä oli vaan 1 tyttö meidän työn lisäksi... Mutta kun oli 2 kk mennyt tyttö ei muusta puhunutkaan kun tarhasta ja kuinka kivaa siellä on kun on paljon kavereita ja paljon kaikkea ohjelmaa...
Uskoisin että teilläkin menee ihan hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

TÄH, jos mies on kotona niin lapset hoidossa, jos sä oot kotona niin lapset on kotona, aha kauan eläköön tasa-arvo

Mies siis rakentaa samalla meille taloa ja hakee töitä aktiivisesti. Katsottiin siis parhaaksi hakea jo nyt lapsille hoitopaikkaa ja lapset lyhyempää päivää hoidossa, mutta mulle se on yllättävän tiukka paikka...

Kiitoksia rohkaisuista!! :) Minäkin luulen, että jahka lapset hoitoon menee niin tämä ei olekaan enää niin iso asia. Mutta tosiaan uusi elämäntilanne joka toisaalta myös pelottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jos nainen on kotona, se hoitaa lapsia, jos mies on kotona, se rakentaa taloa (ja hoitaa lapsia), aha kauan eläköön tasa-arvo.

Yhteistyössä