En halua töihin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sulla on ruusunen kuva työtarjonnasta, ensinnäkin moni provisiopalkatu työ ei anna edes minimipalkkaa jos Suomessa sellainen olisi. Leipäjonossa kun on näitäkin ihmisiä.
MOL:in sivuita kun otamme pois kaikki ne työpaikat joista ei makseta vakio palkkaa on tulos se, että hyvin vaikea on osoittaa työnhakijan olevan itse syyllinen työttömyyteensä.
Teepä töitä vaikka standillä provisiopalkkaisena, voi kuule ne ''puunhalaamiskurssit ja toimet'' tuntua äkisti hyvin palkatuilta. Työmarkkinatuki on näet varmaa rahaa kunhan on toimessa läsnä ja tekee kuten sanotaan. Nykypäivän provikkatöissä tulos voi olla 0 euroa käteen. Mikä kumma kyllä on nykyvassarista ja vihreästä ihan ok.
Demareille se ei ole koskaan ollut ok.

En mä työtarjonnasta puhunu mitään.
Ongelmahan ei ole mikään "lorvimisilmiö" vaan se, että työpaikkoja, siis tarkoitan oikeita työpaikkoja ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi.
Työttömien pompottamiset ja puunhalauskurssit ei o mikään ratkaisu vaan semmoinen on oikeesti pelkkää nöyryytystä ja kyykytystä.
Parhaimmillaan työttömälle on tarjolla palkkatuettua työtä. Mikä tarkoittaa, että hänen tukensa loppuu niin työsuhde loppuu ja firma ottaa seuraavan palkkatuetun. Kukaan ei saa oikeeta työtä vaan kaikki pysyy luukkuasiakkaina.
Mietitääs asiaa O00O:n firman kannalta:
Jos kävis niin, että urakkaa olis enemmänkin tarjolla ja hän alkaa harkitsemaan olisko varaa palkata yks työntekijä lisää...
Tahtooko hän ovelleen työkkärin lähettämän tuetun "harjoittelijan" joka voi olla hyvinkin osaava tai sitten ei.? Joka tapauksessa työ päättyy kun harjoittelukauden tuet loppuu.
Mietis jos annetaankin O00O:n firmalle työllistämisvähennys?
O00O päättää itte kenet palkkaa jos palkkaa. Byrokratia hoituu sillä, että kirjanpitäjä laittaa yhden rivin lisää tuloslaskelmaan nimeltään "työllistämisvähennys"
Firma ei saa penniäkään valtiolta rahaa mutta maksaa vähemmän veroa. Edelleen on osattava itse hankkia urakkansa.
Jolloin O00O itte päättää onko porkkana tarpeeksi hyvä yhden lisäjätkän palkkaamiseen. Jos on niin syntyy yksi ihan oikea työpaikka.
Johon ei tarvita työkkäriä, kelaa, byrokratiaa tai ilmaisharjoitteluita.
Se on vaan O00O:sta kiinni onko firmallaan veroporkkanankaan kanssa tarjota työtä yhdelle lisäjätkälle.

Ongelmahan ei ole mikään "lorvimisilmiö" vaan se, että työpaikkoja, siis tarkoitan oikeita työpaikkoja ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi.
Työttömien pompottamiset ja puunhalauskurssit ei o mikään ratkaisu vaan semmoinen on oikeesti pelkkää nöyryytystä ja kyykytystä.
Parhaimmillaan työttömälle on tarjolla palkkatuettua työtä. Mikä tarkoittaa, että hänen tukensa loppuu niin työsuhde loppuu ja firma ottaa seuraavan palkkatuetun. Kukaan ei saa oikeeta työtä vaan kaikki pysyy luukkuasiakkaina.
Jos kävis niin, että urakkaa olis enemmänkin tarjolla ja hän alkaa harkitsemaan olisko varaa palkata yks työntekijä lisää...
Tahtooko hän ovelleen työkkärin lähettämän tuetun "harjoittelijan" joka voi olla hyvinkin osaava tai sitten ei.? Joka tapauksessa työ päättyy kun harjoittelukauden tuet loppuu.
O00O päättää itte kenet palkkaa jos palkkaa. Byrokratia hoituu sillä, että kirjanpitäjä laittaa yhden rivin lisää tuloslaskelmaan nimeltään "työllistämisvähennys"
Firma ei saa penniäkään valtiolta rahaa mutta maksaa vähemmän veroa. Edelleen on osattava itse hankkia urakkansa.
Jolloin O00O itte päättää onko porkkana tarpeeksi hyvä yhden lisäjätkän palkkaamiseen. Jos on niin syntyy yksi ihan oikea työpaikka.
Se on vaan O00O:sta kiinni onko firmallaan veroporkkanankaan kanssa tarjota työtä yhdelle lisäjätkälle.

No juu, mitenkäs luulet sen vaikuttavan että Suomeen tulee muutama tuhat tai kymmenen tuhatta lisätyöntekijää. Stadissa alkaa tietyillä aloilla on enemmän värillisiä työntekijöitä kuin alkuperäisiä. Eikä se väri mua häiritse vaan se että positiivisesta syrjinnästä on tullut oikeaa syrjintää.

On myös paljon firmoja jotka hakevat osaavaa työvoimaa ja maksavat jopa oikeata palkkaa. Meille semmoisia ei löydy joten haetaan koulutettavia. Kaikki ovat töihin jääneet.
Alunperin kai puhe oli työhaluttomista. Niiden ei kuulu saada täyttä työttömyyskorvausta, se on tarkoitettu työttömille työnhakijoille. Ei työnvälttäjille.

Olin työkokeilussa ja suoraan sanottuna vituttaa kun se loppui.

Sain työmarkkinatuen + asumisten + ylläpitokorvauksen 9 euroa / " työpäivä" + toimeentulotukea , EIKÄ SIINÄ VIELÄ KAIKKI sillä sain 10 euroa tunnissa pimeää palkkaa. NETTONA sain noin 3000 euroa kuussa! Harmi ettei TE-Toimisto antanut minun olla kuutta kuukautta pidempään.
Ajatelkaa mikä mahdollisuus tuollainen työkokeilu on pimeän työn tekijälle - saa kaikki yhteiskunnan avustukset, saa vakuutusturvan ja alibin työmaalla oleilulle.
Hyvin harva saa nettona raksahommista 3000 käteen normitunneilla. Itse en saisi verollisesta työstä kun noin 2000 näppiin jos sitäkään.

Melkonen älynväläys. Mut juu, ei ne muutaman duunarin pimeät eurot tätä maata kaada. Ne tuhlataan lapsien ruokaan tai baareihin. Kyl niistä verot loppujen lopuksi maksetaan.
Kiertoonhan ne menee. Yleensä vielä makeaan elämään ja viinaan jossa veroprosentti on korkea muutenkin. E pimeää palkkaa säästöön yleensä laiteta. Mutta sitä pimeää työntekoa on todella paljon ja esim. Virlaiset ei juurikaan veroja maksele vaan vie sen rahan täältä ulos.

Kiertoonhan ne menee. Yleensä vielä makeaan elämään ja viinaan jossa veroprosentti on korkea muutenkin. E pimeää palkkaa säästöön yleensä laiteta. Mutta sitä pimeää työntekoa on todella paljon ja esim. Virlaiset ei juurikaan veroja maksele vaan vie sen rahan täältä ulos.
olit asian ytimessä. suomalaiset pimeän rahan duunarit käyttävät ne palveluihin. ulkomaalaiset sit asia erikseen.

Näinpä.

Sit jos ajatellaan asia hieman toisin eli keskituloinen, jolla ei vähennyksiä maksaa noin 30% veroja... niin jos vuodessa on noin 231 työpäivään niin tavallaan se keskituloinen tekee siitä noin 70 päivää ilman palkka (veron osuus).

Ja sit nää pullamössö tyypit itkee kun pitäs työllistymis nimessä tehdä kuukausi pari "orjatyötä" pienellä palkalla ja samallaa päälle tulee vielä tuet. Vitun luuserit.

Mitkä tuet? Minä olen tehnyt yli 20 vuotta töitä pienipalkkaisella alalla ja nyt sain potkut. Asuntolaina on maksettavana ja kaksi lasta elätettävänä. Mies on pienipalkkaisessa työssä myös, eikä pysty yksin elättämään perhettä. Mitään tukia emme tule samaan.

Haluan saada oikean työpaikan ja siitä normalin paikan, en halua käydä naurettavissa aikuisten päivähoitokerhoissa tai tehdä orjatyötä.

Anna sinä vitun luuseri työpaikkasi jollekin työttömälle ja mene itse työttömäksi, niin tajuat, kuinka pullamössö olet itse.

Mitkä tuet? Minä olen tehnyt yli 20 vuotta töitä pienipalkkaisella alalla ja nyt sain potkut. Asuntolaina on maksettavana ja kaksi lasta elätettävänä. Mies on pienipalkkaisessa työssä myös, eikä pysty yksin elättämään perhettä. Mitään tukia emme tule samaan.

Haluan saada oikean työpaikan ja siitä normalin paikan, en halua käydä naurettavissa aikuisten päivähoitokerhoissa tai tehdä orjatyötä.

Mikset saa tukia? Oletko järkännyt karenssin itsellesi ja samalla omaisuutta ja tuloja on liikaa, jotta toimeentulotukeen syntyisi oikeus? Vai mikä syy tuohon on?

Sitä paitsi väittäisin kyllä, että jos vaikka 10-lapsiset mamuperheet pystyvät pärjäämään pelkällä toimeentulotuella, niin aivan varmasti tekin pärjäätte vastaavalla tulotasolla.

Anna sinä vitun luuseri työpaikkasi jollekin työttömälle ja mene itse työttömäksi, niin tajuat, kuinka pullamössö olet itse.
Teillä on sitten omaisuutta eikö niin, asuntolainasta kun puhut. Valtionko teidän asuntolainankin pitäis maksaa (onko ylimittoitetttu laina vielä?)

No se toki julma juttu, mutta ensin pitäs yrittää tulla toimeen itse. Eli realisoida omaisuutta. Joo, ei kiva. Mut elämä nyt ei aina vaan ole sitä.

Ei jumankauta kaikkea vastuuta voi systä valtiolle ja maata kuin latinan öö ja kiukutella töiden suhteen.

Pitäis kai olla itsestään selvä että työnlöytyminenkin on helpompaa kun "cv":ssä ei ole vuosien paussia työstä. Oli se työ sitten mitä hyvänsä.

Eikai siinä. Maksetaan ihmisille kotiin ja ajetaan ilmainen koulujärjestelmä alas. Samoin terveyden huolo... uimahallit, kirjastot ym ym mitä valtio tukee. Ei niitä kukaan tarvii ja niiden rahalla voidaan maksaa lisää kotona viihtyville ihmisille.

Te jotka haukutte työllistävää tai ainakin siihen pyrkivää toimintaa. Kertokaapa vikisemisen sijaan ratkaisuvaihtoehtoja?

Ja ei. Ratkaisu ei voi olla se että Valtio pieraisee jostain kaikille työtyömille kivan ja mieluisan työn ja maksaa siitä vähintään sen 2500-3000 kuussa. Meinaan se raha ei EDELLEENKÄÄN KASVA PUUSSA!!

Eli antaa palaa vaihtoehtoja, muita kuin tuo yllä mainittu. Kertokaa ihmeessä?

Muuttakaa pois Suomesta
Mikä saa haluamaan jäädä Suomeen?
Muutin nuorena pois Suomesta. Minulle puhkesi vaikea allergia ja tulin maitojunalla takaisin kotimaahani. Muutaman vuoden päästä kävin lääkärillä ja sain diagnoosin allergiasta.
Häpeä kai on pitänyt minua Suomessa.
Olen eläkkeellä ja tietenkin elämä olisi kivempaa ulkomailla. Pitäisi vain saada itsestään niin paljon irti, että ottaisin asioista selvää. Enää en voi laittaa Suomessa olemistani koronan piikkiin.