[QUOTE="surullinen";25943055]On niin paha olla. Ahdistaa aivan kamalasti. Mulla on pieni lapsi ja toinen potkii mahassa. Parisuhde aivan retuperällä. Ei ole ikinä ollut masennusta, mutta nyt ahdistus ja pahaolo vaan kasvaa päivä päivältä ja tätä on jatkunut jo yli puoli vuotta. En jaksa olla tällainen

Olen käynyt psykologilla, mutta siitä ei ole mitään apua.. En pysty puhumaan siellä, vaan mietin koko ajan mitä sanon.. Ahdistaa niin että tuntuu etten saa henkeä. Tarvitsisin varmaan jo apua mutten tiedä mistä. En tiedä jaksanko puhua enää uudelle ihmiselle ja aloittaa taas alusta

[/QUOTE]
Voisitko kirjoittaa paperille ajatuksiasi ennen kuin menet psykologille? Psykologi on ammattilainen, jonka pitäisi ottaa vastaan myös se, että koet ettet hyödy keskusteluista. Voitte sitten yhdessä vaikka miettiä, että miten voisitte muuttaa tilannetta niin että hyötyisit enemmän, onko työntekijän vaihdoksesta hyötyä jne.
Missä käyt hoidossa, perusterveydenhuollossa (esim. terveyskeskus), yksityisellä, psykiatrian poliklinikalla...? Onko sinulla lääkkeitä tai hoitavaa lääkäriä? Jos olet perusterveydenhuollossa, voisi miettiä lähetettä erikoissairaanhoitoon eli psykiatrian poliklinikalle. Jos sinulla on jo hoitava lääkäri (mieluiten psykiatri), niin sitten voisitteko psykologin ja lääkärin kanssa tavata ja miettiä, miten voisit hyötyä hoidosta enemmän, kun nykyisellään ei ole apua.
Siitä ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa, jos ei koe keskustelukäyntejä hyödyllisiksi. Ei silloin tarvitse esittää, että hyötyy tai yrittää miellyttää työntekijää. Silloin on työntekijän ja sun yhteinen tehtävä miettiä, miten sun tilannettasi voisi paremmin helpottaa tai miten voisit alkaa puhua vapautuneemmin tms.
Mä olen varma, että sun tilanne tulee vielä helpottumaan. Nyt tuntuu että asiat on umpikujassa, mutta kaikki järjestyy, ennemmin tai myöhemmin. Jaksamista!