emme kutsu häihimme lapsia koska...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "morsian"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"morsian"

Vieras
...
1. meidän häissämme nautitaan alkoholia. Lapset ja alkoholi eivät ole kauhean hyvä ja yleisestikään hyväksytty yhdistelmä. Ihmettelen näitä ihmisiä jotka haluaisivat väenvängällä tuoda lapsensa juhliin missä aikuiset ovat humalassa
2 viimeiset kolmet häät missä olemme olleet on bändi soittanut viimeistä settiä tyhjälle salille koska porukka on häipynyt nukuttamaan lapsiaan jo ysin jälkeen. Meidän häissä pidetään hauskaa yömyöhään (tai aamuun)
3 juhlamme on kotonamme/pihallamme. Ystäviemme lapset ovat pääosin alle 4v. Tahtoisitko itse kotiisi n. 30 lasta juokseen tunneiksi?
4 onko oikeasti väärin juhlia joskus aikuisten kesken? loppuvuosi juhlitaan kuitenkin lastensynttäreillä lasten ehdoilla. Eikö ole ihan tervettä että vanhemmat viettävät joskus "kahdenkeskistä" aikaa.
5 pitopalvelu laskuttaa ruuista 20-40€ per henkilö ja tilatkin ovat rajalliset. Eikö olekkin järkevää että voimme kutsua neljän eri perheen aikuiset sen sijaan että kutsuisimme yhden kahdeksanhennkisen perheen lapsineen. Rajat on kuitenkin johonkin vedettävä.

Olen täysin varma että meidän kaveripiiriissämme ei ole ketään (onneksi) joka vetäisi herneet nenään siitä että "joutuvat" jättämään lapset hoitoon. Porukka ei ole ihan täysin kadottanut itseään perhe-elämään.

Tein tämän alotuksen siksi kun tuolla näytti olevan taas alotus missä joku poras kun ei saa tuoda lapsiaan juhliin. Ajattelin että tässä järjestävältä taholta muutama fakta. Häät on muuten sen verran iso rahallinen, henkinen ym. aikaa vievä satsaus että eiköhän kukin saa pitää semmoset bileet ku haluaa.

Hei!
Ymmärrän hyvin syysi, enkä ottaisi hernettä nenään. Tosin meillä ei ole tarjolla lastenvahteja, joten omalta osaltamme jäisi juhlat juhlimatta, mutta toivottavasti meidät kutsuvakaan ei ottaisi siitä hernettä nenään. (Itse en edes käytä alkoa, joten en juuri kaipaa rellestystä aikuisten kesken)
Jokainen juhlikoon omalla tavallaan =) Eiköhän sen voi sovussakin tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23394171:
eli teille ei ole tärkeintä, että saatte toisenne, vaan teille on tärkeintä että saatte järjestää ryyppyjuhlat
Hienosti luettu, saat kukkia täydellisen luetunymmärtämisen kunniaksi: :flower:

Samaisita syistä meidänkään häissä ei ollut lapsia mukana. En kykene ymmärtämään vanhempia, jotka ottavat tällaiset juhlat henkilökohtaisena loukkauksena ja kokee että "heidän lapsellista elämäntyyliä syrjitään ja paheksutaan" kuten siinä toisessa ketjussa oli. Eihän se liity siihen mitenkään! Ei kaikkiin illanistujaisiin ja kekkereihin mutenkaan aina kutsuta koko perhettä, miksi häät olisi juhlana poikkeus. Kaikki tavallaan! Olen ollut myös monissa häissä jossa oli järjestetty lapsille ohjelmaa ja leikkihuonetta.

eli teille ei ole tärkeintä, että saatte toisenne, vaan teille on tärkeintä että saatte järjestää ryyppyjuhlat

En ole ap, mutta "entäs sitten?" Omat ovat ap:n häät, eikä niiden juhlien "salatun motiivin" pitäisi vieraiden napaa kaivaa...

Jokainen viettää häitään niinkuin haluaa,sehän on kuitenkin sen hääparin suuri päivä.Ymmärrän myös niitä,jotka halauvat juhlia lasten kanssa,mutta myös niitä,jotka haluavat rennot bileet alkoholin kera.

Jeba, teette niin kuin haluatte, omista häistänne on kyse. :)

Itse menin aikoinaan "liian nuorena" naimisiin, enkä tajunnut rajata lapsia kutsusta pois. No, joku lapsista pääsi vahingossa maistamaan boolia, ja eiväthän ne pikku "kullanmurut" kirkossakaan ihan maan hiljaisimpia olleet...

:D Milläs logiikalla tää nyt tulee esiin? :D Jos ei halua lapsia omiin juhliinsa= parille ei ole tärkeää saada toisensa. :O

Aloittajalle voin sanoa että mun mielestä on ihan ok. :) Jotkut eivät ehkä pääse/halua tulla ilman lapsia, mutta moni taas varmaan mielellään juhlii ilman lapsia. Itsekin saattaisin nauttia siitä, että pääsen juhliin ilman lapsia. Riippuu tietenkin siitä, kuka häitä viettää. Jos lapsien kummitäti menee naimisiin niin saa kyllä luvan kutsua lapsetkin. :D

Niin, mitä sitä pitämään minkäänlaisia juhlia jos tärkeintä on että avioliitto on solmittu, törkeetä mättää sen varjolla kakkua tai pukeutua hienoon mekkoon.

:D

meidän häät kesällä ja meidän häihin kaikkien lapset ovat tervetulleita. kutsumme vaan sukulaiset, ystävät ei mahtuneet listalle koska haluan juhliin sukulaislapset. meillä pieni päiväjuhla suvun kesken, ei alkoholia, ei mitään virallista. iloinen perhejuhla jossa lapset leikkii ja nauraa. naimisiin menomme on suuri juttu koko meidän perheelle, ei pelkästää minulle ja miehelle. tyttäremme on pitkään odottanut äidin ja isän häitä, poika ei vielä ymmärrä.

ihan makuasia, minä haluan juhlia näin ja ihan selvinpäin koko perheeni voimalla. sinä haluat juhlia toisin

[QUOTE="vieras";23394222]Niin, mitä sitä pitämään minkäänlaisia juhlia jos tärkeintä on että avioliitto on solmittu, törkeetä mättää sen varjolla kakkua tai pukeutua hienoon mekkoon.

:D[/QUOTE]

:D :D

No siis, eikö kutsujen/juhlien järjestäjä määritä ketkä kutsutaan juhliin ja kuinka juhliin pukeudutaan? Samaten aika, paikka ja ohjelma ovat järjestäjän vastuulla.
EN vedä herneitä nenään jos saadaan kutsu jossa sanotaan ettei lapsia mukaan kiitos. En vdä kyllä herneitä nenukkiin jos joku ei pääse myöskään järjestämiini juhliin. Syystä tai toisesta.

Meidän on esim todella vaikeeta saada lapsia hoitoon pidemmäksi aikaa kuin kahdeksi tunniksi. Sekin on jo työn ja tuskan takana. Kun ei ole hoitajia lähipiirissä ja ei ketään vakihoitajaa jota käytämme. Emmekä halua ketään tuntematonta olemaan lapsien kanssa yömyöhään. Meidän tapauksessa se menisi juhliin jonka ystävä/sukulainen kutsuu.

Jos joskus menen uudestaan naimisiin, pidän takuulla lapsivapaat häät!!
Saa aikuiset keskittyä rauhassa juhlimiseen, rupatteluun ym ilman kiljukauloja. Jos ei jollekin kelpaa, jääköön kiljukaulansa kanssa kotiin. Onneksi kaveripiirissäni ei ole kukkahattuäitejä, jotka eivät voi jättää lastaan hoitoon edes yhdeksi illaksi vuodessa.

Hyviä juhlia ap:lle ja onnea tuleville vuosille :)

Sinä olet luonnonlahjakkuus: kaikki mitä näppäimistöltäsi pääsee, on niin aivotonta, että porkkanakin loistaa sinun rinnallasi.

Onneksi kaveripiirissäni ei ole kukkahattuäitejä, jotka eivät voi jättää lastaan hoitoon edes yhdeksi illaksi vuodessa.

Kaikille se ei ole suinkaan kysymys haluamisesta vaan ihan voimisesta. Jos ei ole hoitoverkostoa niin ei ole. En jättäisi lapsiamme kenenkään vieraan kanssa moneksi tunniksi. Mutta ainakin toinen menisi juhliin ja varmaan nauttisi mukavasta juhlasta. :)

järkeenkäypät syyt ap.lla,en itsekään haluaisi viedä lasta juhliin jossa alkoholia ja humalaisia.Parempi juhlia ihan aikuisten kesken,saa rauhassa juhlia sillä onhan se joskus mukava ihan alkohoolin voimalla juhlistaa ja iloita eikä siihen silloin halua enää lapsia jaloissa juoksemaan,saa ihan rennosti ottaa:)

Minusta ns. aikuisten juhlat taitavat olla arkipäivää monissa muissa maissa, mutta Suomessa ei ymmärretä ettei ihan joka ikinen juhla voi olla ns. perhejuhla. Lapset usein eivät välitä tuon taivaallistakaan koko pirskeistä, eli tuskinpa itkevät yöllä itseään uneen vaikka äiti ja isi olisivatkin pitämässä hauskaa ;).

On se jännä kun tässä maassa on varmaan maailman lepsuimmat vanhemmat (ei fyysistä kurinpitoa, koulussa haistatellaan opettajille, lapset pidetään kotona ainakin 3 ekaa vuotta, pidetään normaalina sitä että teinit juovat kaljaa jne.), mutta onnettomimmat nuoret!!

meidän häät kesällä ja meidän häihin kaikkien lapset ovat tervetulleita. kutsumme vaan sukulaiset, ystävät ei mahtuneet listalle koska haluan juhliin sukulaislapset. meillä pieni päiväjuhla suvun kesken, ei alkoholia, ei mitään virallista. iloinen perhejuhla jossa lapset leikkii ja nauraa. naimisiin menomme on suuri juttu koko meidän perheelle, ei pelkästää minulle ja miehelle. tyttäremme on pitkään odottanut äidin ja isän häitä, poika ei vielä ymmärrä.

ihan makuasia, minä haluan juhlia näin ja ihan selvinpäin koko perheeni voimalla. sinä haluat juhlia toisin

Kahta viimeistä lausetta lukuunottamatta kiva viesti, kukin tavallaan. Pakko oli kuitenkin piikittää, että teidän tapa on ainoa oikea, toiset vaan haluaa ryypätä ja rellestää ilman lapsia, hyi hyi. Ootko joku uskis?

Minä menen myös naimisiin ilman lapsia. Ilman omiani tai puolisoni lapsia.
Päätimme, että tämä on minun ja hänen juhlansa! Ja nautimme "kerrankin" siitä, että on aikaa vain toisillemme + jatkot lähimpien sukulaisten ja ystävien kanssa.
Lasten kanssa juhlitaan sitten perheen kesken, kun uusioperhe on kasassa.

Yhteistyössä