emmaljungat vai jotkut muut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esikoiselle vaunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

esikoiselle vaunut

Vieras
Itseä mielyttää silmään emmaljunga edge ja ciry cross mustana tai keinonahkana. Emme halua vaunukoppaa, vaan kantokassin. Onkohan edgejä mahdollisuus saada ilman vaunukoppaa.

Kuitenkin olen nyt viime päivinä lukenut paljon huonoa kyseisistä vaunuista. Lastentarvikkeessa kuitenkin kehuivat näitä paljon. Myös täällä päin 2/3:lla on emmaljungat, joten senkään puolesta ne ei huvittaisi. Haluan myös lykkiä vaunuja ja emmaljungia pitää kuulemma työntää, ovat niin raskaat.

Onko jotain muita kärryjä, jotka on hyviä? Itse tykkään paljon city crossien ja edgien kuomusta ja mielestäni kuomu tekee kärryistä haluttavan. Elis olisko jotain saman näkösiä vaunuja? Haluamme siis perus hyökkäysvaunut kantokassilla.

Tietysti Lastentarvikkeessa kehuvat Emmaöjungaa. Muutenhan myyjä saisi potkut. Taidat ,myös asua alueella, jossa ei muita liikkeitä ole. Mieti jotain laadukkaampaa, vaikkapa Hartaneita.

Jos haluat vaunuja lykkiä, niin ei kannata katsoa sellaisia vaunuja, joissa sellanen "risti"runko. Teknisesti sellanen runko, joka on raskas. Testattu siis emmaljungat, briot ja gesslein. Nyt meillä i'coo peak 4 air ja niitä voi lykkiä. Saa myös ilman vaunukoppaa. Meillä kantokassin kanssa. Näissä isot kääntyvät etupyörät, jotka on tosi kätevät sitten kaupoissa. Mutta lukittuna sitte ihan perus hyökkäysvaunut nämäkin.

Katsoppa myös mutsyltä vastaava malli. Niisä taittuva akseli, joka on ystävän mielestä äärettömän hyvä. Akselin saa myös lukittua.

Joo kyllä asun alueella, jossa on vain lastentarvike. Ja veikkaan, että siksipä niitä emmaljungia on niin paljon täällä päin. Ja suosittelivat kaupassa ainoastaan emmaljungaa, esim. quinnyä eivät oikein kunnolla esitellykkään, kun kysyin niistä kärryistä. Siis mielestäni jätti jotain ominaisuuksia kertomaatta ja emmaljungasta sitten esitteli kaikki ominaisuudet. En tiiä, että kuvittelenko vain.

Meillä on emmaljunga duo edget (muistaakseni), kovalla kopalla. Ovat ihan taivaalliset, hintansa väärtit todellakin (ei olleet mun mielestä ees kalliit, vajaa 600 pulitettiin). Vauveli vähän yli vuoden ja just ja just mahtuu vielä koppaan. Ihanan umpinainen ja lämmin vaunu, pikkumies nukkuu joka päivä päikkärinsä ulkona niissä. Kokeiltu jo ratasosaakin ja hyvät unet nukkuu myös niissä. Asutaan maalla, joten meille juuri sopivat!

Me ostettiin nämä http://www.orasel.fi/www/popupcard.php?id=7 ja oon ollut ihan mielettömän tyytyväinen. Todella kevyet työntää ja ulkonäkökin miellyttää muhkeutensa puolesta ;)

Emmaljungia en suostunut edes katsomaan, niin paljon kuulin negatiivista palautetta. Tosiasiahan kuitenkin on se, että emmaljungia näkyy liikenteessä paljon. Mekin asutaan paikkakunnalla jossa ainut lastentarvike liike on lastentarvike :D

[QUOTE="vieras";25049474]Me ostettiin nämä Ora Taiga 2011 - Orasel ja oon ollut ihan mielettömän tyytyväinen. Todella kevyet työntää ja ulkonäkökin miellyttää muhkeutensa puolesta ;)

Emmaljungia en suostunut edes katsomaan, niin paljon kuulin negatiivista palautetta. Tosiasiahan kuitenkin on se, että emmaljungia näkyy liikenteessä paljon. Mekin asutaan paikkakunnalla jossa ainut lastentarvike liike on lastentarvike :D[/QUOTE]

Haha tää on kuin suoraan mun näppikseltä ;D Meillä noi samat vaunut ja tuntuu että oon ainoa tässä kaupungissa jolla EI oo Emmaljungia...

Jos rahasta ei ois ollut kiinni niin olisin luultavasti hankkinut Hartan Topline X:t.

Meillä city crossit ja ihan perus kärryt. Ei mitkää huiput, mutta ei kuitenkaan ihan roskaa. On kyllä raskaat, kuten kaikki emmaljungat, myös scooterit. Kaipassa sanoivat jotenkin tälleen, että ovat äidiltä tyttärelle vaunut, mutta on kyllä aika kaukana niistä. Siis laadultaan huonontunut todellakin emmaljungat. Ehkä seuraavalle lapselle sitten jotain muuta esim. gessleiniä tai teutoniaa.

Meillä on ollu useammat emmaljungat sekä muutamat muun merkkisetkin ja kyllä mä tykkään. Scooter ja city cross on mun henk koht suosikkeja. Mutta tämä on makuasia niinkuin moni muukin. Toiset tykkä ja toiset ei. varmasti on muitakin hyviä merkkejä olemassa.

Mäki tykkäsin emmaljungasta hirveesti, mutta sitten kun vaihdettiin city crossista bugaboo gameleon vaunuihin, niin huomas sen eron. Ei voi edes verrata, kun on niin eri tasolla nuo rattaat keskenään. Mutta bugaboot ei täytä sun kriteereitä, joten niitä en ehdota sulle.

Yhtenä vaihtoehtona meillä oli gesslein f6-fi, jotka ovat kanssa perinteiset hyökkäysvaunut. Näissä kanssa kahdet renkaat (bugigsissakin siis on) ja näissä on vielä heittoaisa ja kahdella tavalla sädettävä työntöaisa. Gessleinin jousitusta on muutes kehuttu tosi hyväks!

Kannattaa silti tutustua tuohon bugaboon cameleon - merkiin. Talvirenkailla varustetuna varmasti pärjää perus hyökkäysvaunuille. Hinta on kyllä kova , mutta mua harmittaa ettei meillä oo semmosia..

Mut meillä on noi icoo peak neloset, ja helkkarin hyvät vaunut on hintaansa nähden. Miinuksia siitä että ovat tosi leveät ja runko on aika raskas esim autoon nostellessa, silti kevyet työntää.

Vaunuja valitessa kannattaa ottaa myös mies huomioon, jos mies on pitkä niin normi nivelaisa ei välttämättä riitä korkeudeltaan, vaan pitää olla teleskooppiaisa, muuten joudut aina ite lykkimään niitä kun ootte yhessä liikkeellä

Meillä Emmaljungan ceroxit olleet kahdella lapsella ja edelleen siistissä kunnossa ja ehjät. Nyt menevät kiertoon seuraavalle. Olen tykännyt, mutta makuasiahan tämä. =) City Cross ei musta ainakaan tunnu painavalta, mutta varmasti se joihinkin merkkeihin verrattuna sitä on. On kuitenkin kait noista yhdistelmärattaista kevyin, emmaljungalla. Muuta kommenttia mulla ei oikeastaan oo, kuin se että kannattaa tarkkaan miettiä mikä se käyttö tarkoitus niille rattaille on. Missä niitä työnnellään ja nukkuuko vauva niissä päikkärit. Esim. monissa noissa uusissa ratasmalleissa se makuuosa on varsin lyhyt ja jos sattuukin, että lapsi nukkuu vielä vuoden ikäsenäkin rattaissa, niin voi käydä niin ettei mahdu enää niihin. ;)

Yhteistyössä