Emmaljungan Smart Duo Combi

Kyselisin mielipiteitänne kyseisistä vaunuista, plussia ja miinuksia?
Minkä ikäisellä olette alkaneet käyttämään ratasosaa?
Tuleeko rattaisiin se kuomu vai ovatko kuomuttomat?

Kertokaa omia kokemuksianne!
**tietämätön** :ashamed:

Ibe
Plussaa:
- Iso vaununkoppa, meillä mahtui 10kk ikäiseksi nukkumaan päiväunet kopassa.
- Hyvä tavarakori, mahtuu kauppapussit.
- Hyvät pyörät
- Aisansäätö hyvä.
- Rattaina on helppo istuinosan kääntää toisinpäin, easy fix kiinnitys
- Noin 200e halvempi kuin edge malli
- Lämpöpussi ja hoitolaukku kuuluu hintaan. (minusta iso plussa)
- Jalkatuessa saa kankaan käännettyä, toinen puoli helposti pyyhittävissä.

Miinusta antaisin:
- Ei heittoaisaa (no saa sen aika helposti kopan/ ratasosan käännettyä )
- Sama kuomu vaununkoppa ja ratasosaan ( kuomu haalistuu ratasosan kanssa käyttäessä ja koppa pysyy uutena...)
- Kuomussa ei ole tuulisuojakangasta jonka voisi ratasosan kanssa ottaa käyttöön (siellä kuomun alareunassa) (edge mallissa olisi tämä )
- Jalkapeitto huono, kun on sama kuin koppa osaan. Siitä otetaan vain vetoketjun alta kangas esiin ratasosan kanssa käytettäessä. (edgessä muistaakseni on 2 jalkapeittoa) Mutta koppaan tuo peitto on hyvä.
- Ei integroitua hyttysverkkoa (no ei maksa erillisenä paljoakaan, ja mitä jos siihen kiinteään tulee reikä, saakohan sitä vaihdettua, ei oo kokemusta...)
-------------------------------------------------------------------------------------

Et tosiaan 10kk ikäiseksi mahtui koppaan. Sen jälkeen ratasosa käytössä. Tuo tuulisuojan puuttuminen kuomun alhaalta vähän harmittaa. Mutta tuulisilla säillä olen laittanut sit sadesuojan päälle. Kunnon tavarakori, tarvitsen sen kauppareissuille, lämpöpussi ja hoitolaukku mukana, olen käyttänyt näitä paljon, lämpöpussi ollut erittäin hyvä.
Hyvät perusvaunut.

Tässä nyt jotain näkemystä kyseisistä kärryistä.

Minäkin kommentoin, vaikka aikas perusteellinen vastaus tähän onkin jo tullut :)

Meillä oli ko. yhdistelmät käytössä esikoisella 3 vuotta. Oli älyttömän kestävät ja hyvät perusvaunuiksi. Meillä ei se lämpöpussi oikein toiminut, joten se jäi käyttämättä. Tavarakori on iso ja niissä sai helposti vietyä painavatkin kassit. Plussaa vielä siitä, että vaunun/ratasosa on vähän ylempänä, ettei tarvitse kauppakassia kauheasti sinne säädellä :D

Kuopukselle ostin sitten uudet vaunut, kun nuo ei muutamilta osin miellyttäneet. Kuten mainitsinkin, vaunut ovat korkeat. Tämän huomasi ainoastaan vauva-aikana, kun oli koppa käytössä ja kuomu ylhäällä. Tälläinen lyhyenläntä ihminen ei nähnyt kunnolla eteensä :LOL: Kuomu löystyi aikaa myöten, eikä enää pysynyt ääriasennoissa. Minua häiritsi suunnattomasti, kun kuomun alaosa puuttui. Kun rattaissa selkänojan laittoi makuuasentoon, ne näyttivät ihan veneeltä! Itse tykkään isoista kuomuista, missä selkänoja jää vallan sen suojiin. Heittoaisa on myös kätevä. Smart Duossahan sitä ei ole, eikä sitä kulkusuuntaa niin kätevästi vaihdeta vaikka niin aina mainostetaankin. Siis helppohan se on vaihtaa kyllä, mutta ei tullut mieleenkään esim vuoden vanhaa ottaa aina kyydistä ja käännellä ratasosaa. Lasta ei voinut pitää kyydissä samaan aikaan kun ei ollut (eikä ole vieläkään tarpeeksi habaa).
Vaununkoppa ja ratasosat ovat molemmat tilavia, mahtuu lapsi toppavaatteissaan ja peittoineen kyytiin kevyesti.

Smart Duosta on melkein aina joku tarjous, omista maksettiin aikoinaan vähän alle 500e (uutena siis). Arviostani taisi tulla vähän sekava, mutta tykkäsin vaunuista, ne ovat äärettömän hyvät. Turhamaisuuttani ostin sitten kuopukselle uudet.

Ibe
Meillä tuo lämpöpussi on rattaissa ja siin tosiaan on reiät valjaille. Olen käyttänyt sitä makuupussin sijasta kun vauva on alkanut olla sen verran iso ja tarvinnut saada valjaat kiinni. Sit sitä voi käyttää myös pehmusteena/ istuinsuojana kun siitä saa vetoketjulla sen pussiosan pois.

Sit ei sitä ratasosaa matkalla viitsi alkaa kääntelemään, mut ennen kuin lähtee niin oon välillä kääntynyt. Oon joskus kääntänyt 1v lapsi kyydissäki mut se on hankalaa.

Meillä ei oo kuomu löystynyt.

Mut jos on varaa laittaa 795e edgeihin (plus tarvittaessa ostaa siihen sopiva hoitolaukku ja lämpöpussi, jos ne haluaa) niin siitä vaan. Itselläni ei ollut. ja ei tarvi isoa tavaratilaa kärryihin et käy aina autolla kaupassa.

Mutta makuutila näissä emmaljungissa on hyvä verrattuna ABC ym halparattaisiin. Niihin kun ei tahdo enää edes 1v mahtua.

Poikkeuksena meillä oli Emman pelkät rattaat, joissa oli joku 90cm makuutila. Sekin kannattaa ottaa huomioon kärryjä ostaessa jos tuntuu et o tarvetta nukuttaa isoksi vaunuissa.

Johan tuli taas tarinaa =)

jotka vikoi niinku minäkin sitä ylimmääräistä tuulen suojaa joka "puuttui"
Me kaverin kans ommeltiin sävyyn sopivasta kankaasta pala sinne ja käsin harsin sen kiinni
ja kuminauha sinne alle just sama periaate kuin muissakin malleissa kun lisä kappale asetetaan.
Toimi hyvin ja ei jäänyt paljaaksi päätypuoli!

Yhteistyössä