EMMALJUNGA TWIN CITY CROSS, TWIN CANGAROO vai TEUTONIA TEAM ALU S4 ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Glow
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Glow

Vieras
Kokemuksia? Kummat on oikeasti kapeammat?? olen lukenu että teutoniat ois kapeemmat mutta mitat joita olen löytänyt antaa ymmärtää että emmalungat on kapeammat. Mielipiteitä molemmista tuplista odottelen innolla... B)
Tulee käyttöön 1 vuotiaalle ja vauvalle.

Miksiköhän tuota twin cangaroota ei näy enää lastentarvikkeen sivuilla? eikö sitä enää valmisteta? :/
Käytettynä löytyy nyt pari kpl huutiksesta...
Ainut mitä mietin tossa cangaroossa, on se että isompi istuu aina kasvot menosuuntaan... tykkää toki varmaan katsella mutta jos on tosi huono sää.... tulee kaikki tuuli ja tuisku kasvoille... ja niinhän pienempikin sitten rupeaa istumaan myöhemmin, alkuun tosi kiva kun on vauvalle ihan täsyin erillinen koppa.

Itse en miettinyt muuta kuin Emmaljunga twin city crossia.. En tarvii kääntyviä etupyöriä, koska vaunut on ainoastaan lenkkeilykäytössä. Vaunut on tosiaan aika leveät, meillä ei mahdu yhdestäkään ovesta sisään ja siksi niitä säilytetäänkin autotallissa. On tosiaan tosi hyvät käytössä, kevyet työntää ja meidän 1,5 vuotias pallero (ei mikään pieni lapsi) mahtuu kyllä kyytiin hyvinkin kun pienempi on kantopussissa.
Jos vaunut tarvii saada pienemmästä ovesta, ottaisin ehdottomasti Teutoniat, muuten twin city crossit.

Tässä vertailun vuoksi mittoja valmistajien omilta sivuilta.

Twin City Cross:
mitat kasattuna: 90x77x50
leveys ulkomitta: 77cm

Twin Cangaroo:
mitat kasattuna: 113x76x31 (työntöaisan kun kääntää niin pituus on hieman pienempi n. 105cm)
leveys ulkomitta: 76cm

Teutonia Team Alu S4:
mitat kasattuna: 99 x 79 x 57 cm
leveys ulkomitta: 79cm

Noiden mukaan Emmaljungat olisivat kapeimmat. Twin Cangaroossa on leveämmät sisätilat kuin Twin City Crosseissa.

Me hommattiin Emmaljungan twin cangaroot kun satuin lastentarvikkeesta löytämään -40% alennuksella. Tosin hommasin niihin pehmeän kopan omalla kuomulla (Ora), kun tuo hinta olisi sisarussetin ja kovan kopan kanssa noussut niin älyttömästi. Twin Cangaroon valmistus on tosiaan lopetettu ja niitä saattaa vaan varaston jääminä löytyä ja sitten käytettynä tietty. Itse halusin kääntyvät etupyörät mutta en ihan niitä pieniä, siksi Teutoniat hylättiin samoin kuin muut Emmaljungan mallit.

Noita vaunuja ei tosin vielä ole päästy testaamaan kun kakkosen laskettuaika on vasta kk päästä, mutta pääsääntösesti mitä olen noita tutkaillut olen ollut ihan tyytyväinen. Ainut miinus tuossa tosiaan on se että työntösuunta on vain se yksi, siitä syystä hommasinkin kuomullisen kopan että saan vauvan suojattua harsolla ja esikoinen voi ihan vapaasti istua vieressä. Noi on tosi kevyet työntää vaikka vaunuilla onkin massaa aika paljon. Eivät myöskään mene kovin kompaktiin pakettiin ja pakettia ei saa "lukittua", joten ovat aika hankalat nostella autoon ja takasin ja vaativat todella ison peräkontin. Huomasin myös oston jälkeen käyttöoppaasta että painoraja yhdelle lapselle on 15kg, mikä meilläkin alkaa esikoisella tulla täyteen, mutta jospa ne sen ajan kestäisivät kun niitä tarvitaan. Perus Emmaljungissa tuo painoraja taitaa olla isompi.

Alkuperäinen kirjoittaja paperihiiri:
Itse ainakin huomasin, että twin cangaroossa on tosi matala kuomu. Meidän 1.5 v ei mahtunu istumaan kuomun alle. Jäivät nämä rattaat ostamatta..

Joo ei oo hirmu korkea kyllä, mutta kyllä meijän 2v reilu 90cm menee sinne alle vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanle:
Alkuperäinen kirjoittaja paperihiiri:
Itse ainakin huomasin, että twin cangaroossa on tosi matala kuomu. Meidän 1.5 v ei mahtunu istumaan kuomun alle. Jäivät nämä rattaat ostamatta..

Joo ei oo hirmu korkea kyllä, mutta kyllä meijän 2v reilu 90cm menee sinne alle vielä.

Jännä homma, meidän pojan pää oli kiinni kuomussa, vaikka poika oli silloin jotain 85 cm. No joka tapauksessa, me ostettiin twin ceroxit, niihin mahtuu ihan hyvin :D

Hmmm, me vaihdettiin Twin Ceroxit (-05) just noihin Twin Cangaroihin sen takia, että niissä on paremmin istumatilaa niin sivu- kuin korkeussuunnassakin. Meillä on 1,5 v. tytöt, joilla nyt pituutta n. 80cm ja tosi hyvin mahtuu.

Yhteistyössä