Emmaljunga Edge Duo, millaisia kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pupu Tupuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko se Edge Duo ihan tavallinen yhdistelmä vai viittaako tuo Duo kaksostenvaunuihin? Mulla on Edget vm -02, mutta ne ainakin on ihan tavisyhdistelmät. Jos kaipaat sellaisista kokemuksia, voin kirjoitella.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2006 klo 18:43 vieras kirjoitti:
Onko se Edge Duo ihan tavallinen yhdistelmä vai viittaako tuo Duo kaksostenvaunuihin? Mulla on Edget vm -02, mutta ne ainakin on ihan tavisyhdistelmät. Jos kaipaat sellaisista kokemuksia, voin kirjoitella.

Ihan tavisyhdistelmät on kyseessä. kirjoita ihmeessä, olis kiva kuulla =) =)

Parhaat ovat....aikas hintavat vaan :whistle:

Itse oon kyllä ollu tosi tyytyväinen näihin. kulkevat melkein kuin itsestään,eli tosi kevyesti rullaavat. Renkaat ei tyhjene jatkuvasti vaan aika hyvin ilma pysyy. Ei nitise eikä natise! Toisin kun kavereiden "halpisvaunut"....kyllä kannattaa ehdottomasti valita nämä,jos ei rahasta ole kiinni =)

Täällä taas se sama rouva joka kyseli että oliko ne kaksostenvaunut vai ei.Ei siis, siksi vastaan.
mulla ne edget vm -02.
PLÚSSAA:
-tubelesspyörät huolettomat ja vahvat, pääsee melkein missä tahansa maastossa. Just äsken työnsin todella röpelöistä moottorikelkan uraa pitkin, kaveri sanoi että ei varmasti vaunut kulje mutta kulkivatpas.
- kankaat hyvät, kestävät, ei haalistu
- kaikki ne tuuletusaukot ja integroidut hyttysverkot käytössä käteviä
- vahvan ja vankan tuntuiset työntää, kavereiden halpisvaunut tuntuu tosiaan leluilta

MIINUSTA:
- Pyörän akselin päällä oleva muovitappi murtui ja pyörän kannakkeet vioittui. Olis mennyt takuuseen, mut mies korjas ite. Tää on kai Emmaljungan heikko kohta
- työntöaisa ei käytännössä mene kovin alas, lyhyelle ihmiselle ei hyvä pitkien lenkkien vaunu. toisaalta pitkälle työntäjälle mahtava!
- käsijarru ei minusta ole kiva käyttää, jalkajarru olis parempi. en tiedä, miten tämän vuoden malleissa on jarrusysteemi
- alakori on meillä sellainen kankainen. kurakelillä kerää ravat ja pitää pestä koneessa. Siksi ei nyt oo käytössä

pitää mennä ruoanlaittoon, kiire. nää on hyvät vaunut, etenkin jos työnnät muuallakin kuin kaupunkien asfalttiteillä

kysy lisää jos jäi jotain, nyt moi!

Ei oo käsijarrua nyt näissä uusissa malleissa. Ja työntöaisoja on kahdenlaisia,teleskoopilla ja nappiaisalla. meillä on tuo teleskooppi,koska isäntä on pidempi kuin minä...

Me olemme olleet tosi tyytyväisiä Emmaljungan vaunuihin,meillä on kylläkin vaan rattaat, joissa pehmeä kantokoppa, nykyään lämpöpussi.

Tubeless-pyörät kulkevat todella hyvin lumessa ja kankaat ovat tuulta, vettä ja likaa hyvin hylkiviä.
Ainut huono puoli on jarrut, jotka menivät rikki heti muutaman kk:n jälkeen.Meillä on ns. keskiöjarru ja jos nyt olisin ostamassa vaunuja valitsisin ihan perinteisen jarrun, joka tulee pyörien eteen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2006 klo 19:27 äippä kirjoitti:
Me olemme olleet tosi tyytyväisiä Emmaljungan vaunuihin,meillä on kylläkin vaan rattaat, joissa pehmeä kantokoppa, nykyään lämpöpussi.

Tubeless-pyörät kulkevat todella hyvin lumessa ja kankaat ovat tuulta, vettä ja likaa hyvin hylkiviä.
Ainut huono puoli on jarrut, jotka menivät rikki heti muutaman kk:n jälkeen.Meillä on ns. keskiöjarru ja jos nyt olisin ostamassa vaunuja valitsisin ihan perinteisen jarrun, joka tulee pyörien eteen.
Onko keskiöjarru just se sama "käsijarru" kuin meillä? Siis sellainen kahvasta päälle painettava?
Miten se meni teillä rikki? Oisko mennyt takuuseen?
Mä muistelen, että kun olis ostamassa vaunuja, ei ollut muita Edgejä kuin näitä "käsijarrullisia". Toivottavasti ovat luopuneet siitä. Meillä kyllä toiminut ok, mutta nyt jäätyi pakkasilla kerran. On vain jotenkin niin hankala käyttää, ja vanhoille sukulaisnaisille varsinkin ihan mahdoton kapistus. Ei oikein koskaan voi olla varma, saavatko vaunut jarruun.
Kyllä näillä vaunuilla on mahdoton hinta. Sitähän saisi tuolla rahalla jo melkein jonkin autonrämän ja siihen hyvän turvaistuimen, joilla saisi annettua vauvalle kyytiä =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2006 klo 19:27 äippä kirjoitti:

Onko keskiöjarru just se sama "käsijarru" kuin meillä? Siis sellainen kahvasta päälle painettava?
Mä muistelen, että kun olis ostamassa vaunuja, ei ollut muita Edgejä kuin näitä "käsijarrullisia". Toivottavasti ovat luopuneet siitä. Meillä kyllä toiminut ok, mutta nyt jäätyi pakkasilla kerran. On vain jotenkin niin hankala käyttää, ja vanhoille sukulaisnaisille varsinkin ihan mahdoton kapistus. Ei oikein koskaan voi olla varma, saavatko vaunut jarruun.
Kyllä näillä vaunuilla on mahdoton hinta. Sitähän saisi tuolla rahalla jo melkein jonkin autonrämän ja siihen hyvän turvaistuimen, joilla saisi annettua vauvalle kyytiä =)

Voi kiitos paljon, vieras, äippä ja tuu-tu! Mitä hintaluokkaa tää malli on? en ole vielä uskaltanu mennä ostoksille, raskaus sen verran alussa vielä, mutta toisaalta nyt vois saada viime vuoden kuoseja alesta :)
toinen vaihtoehto Teutonian Timmy-kuomarit tutulta, mutta niissä ei oikein väri miellytä ja se kuomu on omituisen korkea, liekö sitten tuulikin pääsee sinne helpommin. :/

Hintaa vuoden 2006 edgeillä on 700-800 euroa.
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=125&valikoimaid=1

Toinen hyvä vaihtoehto on Emmaljungan city cross-rattaat city-kopalla. hintaa noin 500e ratas + noin 180e koppa
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=722&valikoimaid=1
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=721&valikoimaid=1

Tai Emmaljungan Cerox-ratas kovalla kantokopalla tai duoliftpussilla.
hintaa noin 500e ratas + noin 120e koppa/duolift
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=484&valikoimaid=1
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=479&valikoimaid=1
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=206&valikoimaid=1

[/quote]
[/quote]

En tarkoita käsijarrua..ne jarrut tulee meillä pyörän pinnoissa kiinni olevaan muoviseen häkkyrään kiinni,kun ns. perinteinen jarru tulee pyötän eteen..ja on varmasti kestävämpi!Saatiin mekin itse vika korjattua mutta inhottavaa, kun menevät vähän väliä rikki..
Emmaljungan vaunuissa on ilmeisesti v.2006 mallissa jokin uusi jarrumekanismi..mitenhän kestävä mahtaa olla
Meillä on siis cerox kombit ja muuten ollaan tyytyväisiä oltu =)

\[/quote]

En tarkoita käsijarrua..ne jarrut tulee meillä pyörän pinnoissa kiinni olevaan muoviseen häkkyrään kiinni,kun ns. perinteinen jarru tulee pyötän eteen..ja on varmasti kestävämpi!Saatiin mekin itse vika korjattua mutta inhottavaa, kun menevät vähän väliä rikki..
Emmaljungan vaunuissa on ilmeisesti v.2006 mallissa jokin uusi jarrumekanismi..mitenhän kestävä mahtaa olla

[/quote]

No meilläkin siis sellainen jarru, jossa pyörän keskiön ympärillä on muovinen ratasmainen osa, jonka loviin jarru ottaa kiinni. Jarrua käytetään työntöaisassa kiinni olevasta kahvasta. Oisko samanlainen siis teillä? Kyllä sellainen perinteinen jarru hakkais tuon 10-0.
Kun ostin vaunut, ihmettelin jarrumekanismia. Myyjä sanoi, että se on kehitetty rullaluistelevien vanhempien tarpeisiin. En oo kyllä täällä landella nähnyt kenenkään rullaluistelevan vaunujen kanssa, tuntuu vähän marginaaliselta tuo käyttäjäryhmä. En kyllä oo keksinyt, kelle muille moisesta riesasta ois hyötyä.

Meillä on sport edget-05, ja hyvät ovat olleet. ainut huono puoli on kuomu, jonka kiristyssysteemi ei kestä, löpsöttää se kuomu siis niin ettei meinaa pysyä ylhäällä. uudemmassa-06 versiossa on kuulemma jotenki parempi. Toinen huono juttu oli koppaosan lyhyt käyttöikä. Tammikuussa syntynyt poika mahtui kyllä koppaan, mutta kesäkuumalla vaihdettiin jo ratasosaan, kun oli huomattavasti viileämpi. Jos nyt olisin ostamassa vaunuja, katsoisin myös teutonioita ja gessleineja, vuosi sitten olin niin tyhmä että ostin ne mihin olin ihastunut enkä suostunut edes muita vilkaisemaan :( . ollaan kuiteski oltu aika tyytyväisiä. tosiaan kopan käyttöikä, alle 5 kk, jäi harmittamaan. ostaisin nyt mieluummin erilliset kantokoppamalliset vaunut tai talvivauvalle vain lämpöpussi ratasvaunuihin...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2006 klo 21:06 vieras kirjoitti:

[/quote]

No meilläkin siis sellainen jarru, jossa pyörän keskiön ympärillä on muovinen ratasmainen osa, jonka loviin jarru ottaa kiinni. Jarrua käytetään työntöaisassa kiinni olevasta kahvasta. Oisko samanlainen siis teillä? Kyllä sellainen perinteinen jarru hakkais tuon 10-0.
Kun ostin vaunut, ihmettelin jarrumekanismia. Myyjä sanoi, että se on kehitetty rullaluistelevien vanhempien tarpeisiin. En oo kyllä täällä landella nähnyt kenenkään rullaluistelevan vaunujen kanssa, tuntuu vähän marginaaliselta tuo käyttäjäryhmä. En kyllä oo keksinyt, kelle muille moisesta riesasta ois hyötyä.

[/quote]

Meillä samanlaista jarrua käytetään alhaalla, pyörien tasolla olevasta "aisasta", joka polkastaan jalalla alas..että näin =) Viime vuonna ostettiin vaunut eli v.2005 mallia...

Ja lisään vielä vaunujen huonoihin puoliin, kun huomasin että joku valitteli kuomua, niin olen huomannut saman:koko ajan saa olla kiskomassa kuomua, kun ei pysy paikoillaan..

Siis,meidän kaikissa emmaljungissa(3kpl) on ollut kuomu aivan ok,eli ei mitenkään "löysä" eikä oo tarvinnu kiristellä mitään. Muutenki ovat toimineet kuin unelmat. Jos joku ihmettelee vaihtuvuutta,niin mä oon vähä sellanen että vaihtelu virkistää.Eli kyllästyn helposti ja haluan uusia värejä ja uudempaa mallia ;)

täällä taas tämä keskustelun ainoa laiska, joka ei jaksanut kirjoittaa nimimerkkiä, eli siis vieras-vieras. Meillä ei kuomu löpsötä. Se vain ihmetyttää, että kun kuomussa on integroitu hyttysverkko, niin miksi sitä ei saa kuitenkaan vedettyä ihan vaunujen reunasta reunaan. Siis ne kuminauhalenksut ei riitä kiinnittämään verkkoa tarpeeksi tiiviiisti, vaan pitää viritellä pyykkipojat kaveriksi. Ongelma korostuu kesäkuumalla, jos jättää suojapeitteen pois. Asumme maalla, ja niitä sittipörriäisiä kyllä tunkee vaunuihin, jos jää johonkin millinkin rako. Liekö tuo puute korjattu uudemmissa vaunuissa?
Meilä mahtui tyttö nukkumaan kopassa liki vuoden ikäiseksi, mutta olikin pieni ikäisekseen. Poika kasvaa reippaammin, mutta eiköhän me tuonne 10 kk ikään vielä koppaan mahduta.

Tosiaan,se hyttysverkko on hieman huono,mutta onneksi sen saa pois(vetoketjusysteemi) ja laitettua tavallisen verkon tilalle. Meillä ei kauheesti oo se asia haitannu kun ei oo paljo tenavat nukkunu vaunuissa...sillon vaan ku ne liikkuu :/

Yhteistyössä